In order to distinguish the Comma from other features in cold air, the Comma cloudiness is defined as a small to meso-scale cloud spiral consisting of white (i.e. cold) cloud cells partly overlaid by cirrus shields. In most cases the strongest convection can be found in the Comma tail, but sometimes enhanced convection can also be found in the Comma head. In a few cases the Comma head and tail are separated by a narrow cloud-free area or only connected by low clouds (although this may not be apparent during the whole life time of the system). The scale of a Comma lies between 200 and 1000 km, i.e. much smaller than a fully developed depression or a cyclone.
nogal logisch
Nu hopen dat het echt een gekkenhuis word met dat weer...
ik vrees het ergste dat het hier voorbij gaat en de zuiderburen het krijgen
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Het sneeuwt nog steeds bij een temp. van -1.
Het begint een beetje te vervelen al sneeuw vanaf december constant aan het sneeuw ruimen. 3 keer per dag overal waar je kijkt sneeuw sneeuw sneeuw en nu sneeuwt het al weer een tijd.
Vandaag tot nu toe 7 a 8 cm. had nog liever 70 a 80 cm.
--2,1gr
Neerslag Wat denk je ? ja sneeuw
ik heb dat op buienradar al een beetje zien gebeuren
yep dat meende ik ook al te zien een tweedeling met een uitlopertje naar het oosten wat volgens mij ook weer samenvoegd? idd op buienradar te zien en die pluk komt het noorden het land in en tegelijk ook een het westen!
Het wordt natuurlijk geen polar-low o.i.d., maar ze draaien wel.
Het oosten, Gendringen is nog steeds keihard sneeuwloos.
Waarom verbaast me dat niet meer? | Gewijzigd: 29 januari 2010, 22:33 uur, door Buffell
LIEDJE:
hij komt hij komt... hij komt die polar low,
mijn polar low, jou polar low
Ja nu komt die snow!....
..........maar eindigt altijd: Nee jammer, helaas, verkeerd gezien, tsja het blijft weer, etc,
Hey Jan zie ik daar een PL?? ... daar komt der weer eentje!....Ja duidelijk !!
Vandaag tot nu toe 7 a 8 cm. had nog liever 70 a 80 cm.
--2,1gr
Neerslag Wat denk je ? ja sneeuw
Ik ben onderhand al toe aan een nieuwe sneeuwschep. 16 december is het hier begonnen te sneeuwen. Was mijn verjaardag dus dat vergeet ik niet
Ik duim voor je dat JIJ gelijk heb !
Ik ben ook (misschien wel meer dan jij) een leek.
Maar als je de sat foto's vanaf ongeveer 18:00 bekijkt dan zie dat hij zakt.
http://www.sat24.com/history.aspx?country=scan
gewoon vanaf 18:00 naar nu kijken en vergelijk zijn plaats dan eens.
LIEDJE:
hij komt hij komt... hij komt die polar low,
mijn polar low, jou polar low
Ja nu komt die snow!....
..........maar eindigt altijd: Nee jammer, helaas, verkeerd gezien, tsja het blijft weer, etc,
Hey Jan zie ik daar een PL?? ... daar komt der weer eentje!....Ja duidelijk !!
Als je nu eens goed kijkt op de satelliet foto's die hier net geplaatst zijn zul je de PL (Polar Low)
goed kunnen zien.
Een Power Low is op de foto's te herkennen als een plek met een wolkenloze kern.
Een ronde donkere vlek dus.