Helaas lijkt me dat wat te roos kleurig, dus ik ga voor 5 cm in een groot deel van NL. Midden-zuid of midden-noord is lastig te voorspellen nog, dus daar waag ik me nog niet aan. Wel zou ik iedereen waarschuwen om op tijd naar huis te gaan vannacht, voor middernacht o.i.d. En daarbij natuurlijk altijd nog uitkijken voor gladheid!
We houden het SPannenD | Gewijzigd: 29 januari 2010, 18:11 uur, door Tesse
BTW WRF run ziet er ook niet slecht uit!
Psies zoiets ja
vlak voor de kust is de wind voornamelijk noordwesterlijk, dus de buien zullen nog erg goed bijdraaien.
we zullen zien, ik gok vanaf zuid holland veel sneeuw
we zullen zien, ik gok vanaf zuid holland veel sneeuw
Dat is de ideale plaats!
Krijgt iedereen wat:P
Let ook eens op de hele rits buien boven Groningen en Friesland, dat zijn er ook heel wat! | Gewijzigd: 29 januari 2010, 18:13 uur, door Buffell
Ik wacht met smart op die weken met vorst (als dat uitkomt), en de tocht der tochten (hopelijk). Maar eerst hopen dat die polar low waar is, dat zou het compleet maken: goed ijs in een witte wereld en zo de elfstedentocht rijden, mooier zou toch niet kunnen?
Bovendien, met die sneeuw kan het met een oostenwind juist weer harder afkoelen dan wordt aangegeven | Gewijzigd: 29 januari 2010, 18:15 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Let ook eens op de hele rits buien boven Groningen en Friesland, dat zijn er ook heel wat!
Storm Forecast
Valid: Fri 29 Jan 2010 06:00 to Sat 30 Jan 2010 06:00 UTC
Issued: Thu 28 Jan 2010 19:14
Forecaster: TUSCHY
SYNOPSIS AND DISCUSSION
A well structured branch of the disturbed polar vortex covers Europe. Numerous areas exist, where marginal moisture and a cold troposphere support isolated to scattered thunderstorms. Nothing severe is expected.
Wel nog wat kans op onweer maar voornamelijk in zuidwest NL en westen van Belgie