jammie bitterballen!!
Franky43, welke info heb jij dat jij het wel denkt te weten?
Zie ook het bericht hieronder | Gewijzigd: 29 januari 2010, 17:14 uur, door Brisk
Ja, inderdaad! Moest er net aan denken.
Maar nou moet dat kreng alleen nog ff onze kant uit denderen. Dat ie maar lekker veel Noordzee water opsnuift en het er bij ons uitkotst.
Kom maar bij papa, kreng!
Een polar low is een venijnig lagedrukgebiedje met vooral op grote hoogte diepvriestemperaturen. De storing vormt zich doorgaans boven de Noordelijke IJszee of de Noorse Zee en dankt zijn vorming aan grote temperatuurcontrasten. Lucht met temperaturen van 20 tot 30 graden onder nul strijkt over zeewater met temperaturen tussen 5 en 10 graden. Op satellietfoto’s is in de kern van de wervel soms een oog zichtbaar net als bij een orkaan. Meestal komen dergelijke pooldepressies niet verder dan de kusten van Noorwegen, Schotland of Denemarken waar ze een dik pak sneeuw kunnen achterlaten.
Wanneer echter sprake is van een langgerekte noordelijke stroming, grofweg vanaf de Noorse Zee tot boven de zuidelijke Noordzee, lukt het zo’n storing om voor onze kust op te duiken. Boven het relatief warme water wordt het systeem dan zeer actief. Vooral in de kustprovincies valt dan veel sneeuw. Landinwaarts neemt de buienactiviteit snel af, maar ook daar kan het nog flink sneeuwen. De ontwikkeling van zo’n sneeuwstoring is goed te volgen op satellietfoto’s. Eén van de ‘mooiste’ polar-lows deed zich voor begin januari 1979.
P.s Op o.a sat24.nl is ie mooi te volgen
Voor Jan : ik hoop dat dit de ultime Polar LOW- topic gaat worden | Gewijzigd: 29 januari 2010, 17:15 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Dan nogmaals, waar haal je dat vandaan....of gok je dat?
Wie doet ermee?
IK want wil erg graag sneeuw.
Hier niks vandaag.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dat ben ik ook van overtuigd Jan, maar hij blijft het herhalen vandaar dat ik dan blijf herhalen waar hij die info vandaan heeft
@Frenky
Sorry, maar ik zie daar niks waar iets staat dat jij zegt?
Kun je niet gewoon een directe link plaatsen dan? | Gewijzigd: 29 januari 2010, 17:20 uur, door Brisk