De spannende uren zijn momenteel aangebroken, komt er een polar low of blijft hij lekker weg en gaan we gewoon simpelweg met wat sneeuw te maken krijgen?
Als we nu op de kaarten gaan kijken dan zien we op de Noordzee een zeer koude lucht. De koude lucht kan oplopen tot zo'n -40 graden op 5400 meter hoogte. Wat we ook zien (zie afbeelding hieronder) is dat de buien aan het clusteren zijn en dat zal de polar low gaan veroorzaken die later op de avond en in de nacht gaan zorgen voor lokale zware sneeuwbuien die gepaard kunnen gaan met onweer. Hoeveel en waar het allemaal gaat vallen durf ik nog niet precies te zeggen. Ook in de kustgebieden kan er een harde tot zelfs even een stormachtige wind komen te staan 7-8 bft.
Morgen krijgen we eerst nog te maken met enkele sneeuwbuien maar in de loop van de ochtend begin van de middag lijkt alles weer rustig en krijgen we te maken met opklaringen. Morgenavond neemt de kans op sneeuw en winterse buien wederom toe.
Hoe nu verder?
Van de week in een interview heb ik gezegd dat de aankomende week nog kwakkelen wordt en na 4 februari dat we dan weer met een flinke vorstperiode te maken zouden gaan krijgen. Als ik nu de pluimen van Meteo-Consult bekijk (zie hieronder) dan gaat dat nog aardig uitkomen ook. Als dit weer aan blijft houden zullen we naar alle waarschijnlijkheid toch nog die Tocht der Tochten meemaken in 2010. Kortom het wordt weer een spannende week en weken.
Prima Franky43... maare springt ie over zeeland heen ? of vergeet je gewoon bewust de mooiste provincie van nederland
I'm following it!
Allemaal ff duimen dat hij over Noordholland trekt en lokaal 26 cm sneeuw achterlaat!
Nou .... voor ieder alleen friesland liefst sparen voor hogere doelen
I'm following it!
Allemaal ff duimen dat hij over Noordholland trekt en lokaal 26 cm sneeuw achterlaat!
Mag van mij ook meer dan 26 worden
I'm following it!
denk jij altijd aan jezelf?
weather without storms is no weather at all.
I'm following it!
Eerst langs jou en dan rechtstandig naar beneden ... 25 cm is ook goed. Blijven we allemaal op vannacht? Trakteer ik op bitterballen.
Maar nu er een PL zou kunnen komen wat een bericht.
En dan vooral voor mijn omgeving.
Is er al wat bekend.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Als tie komt hoef je in ieder geval geen lataarnpaal te staren want je kan dan gewoon niet meer door je ramen kijken.
Spannend allemaal hoor.
I'm following it!
Zal toch lastig worden voor je, ben ik bang.
Dit wordt geheid een typisch voorbeeld van een "we trekken vol over Rheden" Polar-Low.
En dan wel via de kortste weg, linea-recta hierheen.
En uiteraard wordt onderweg hierheen de sneeuw nog even vastgehouden.
Sorry Just, het is niet anders.
Dit wordt geheid een typisch voorbeeld van een "we trekken vol over Rheden" Polar-Low.
En dan wel via de kortste weg, linea-recta hierheen.
En uiteraard wordt onderweg hierheen de sneeuw nog even vastgehouden.
Sorry Just, het is niet anders.
Trekt die dan daarna nog even iets verder tot die recht boven Zevenaar komt te hangen?