En tevens worden de auto's minder waard ook weer zo'n stom iets. Kortom weg met de kilometerheffing en wegenbelasting gewoon belasting op de brandstof gooien dat is eerlijk
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
link http://www.trouw.nl/nieuws/economie/articl...kaart__op_.html
hoe dom zijnze hier het lijken wel debiellen in dit land ?
en dan zo kasje voor de auto ?
de poortjes die je nog ziet staan boven de weg op de a12 richting Utrecht
dat was ook en flop en kosten en hoop geld .
en keer op keer word er geroepen dat het niet duurder word?
en dat blijven we geloofen ............hoe dom zijn wij ?
en alls ze eens stopen met all die proefen moet je eens kijken hoe veel geld dat op levert
| Gewijzigd: 28 januari 2010, 01:43 uur, door mdb
Politiek Den Haag lijken niet debiel maar dat zijn ze. Omdat ze stront in hun ogen hebben en alleen aan zichzelf denken en niet aan de mensen. Wij Hollanders kunnen voor die politiekers de pl**ris krijgen en hoe het met ons gaat geven ze geen bagger om. Geld Geld Geld dat is wat het is bij politiek Den Haag.
Tevens is de Stad Den Haag een prachtstad vooral de taal is wonderschoon.
Afijn ze moeten de strippenkaart houden en voor degene die die rotte shitkaart wil gebruiken (Chip) beschikbaar stellen en de rest van de mensen die met de strippenkaart willen reizen (waaronder ikzelf) lekker met de strippenkaart laten reizen en de prijzen laten dalen.
OV-Shitkaart is eigenlijk ook een soort kilometerheffing. korte stukken ietsjes voordeliger grote stukken 50-70 % duurder.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Maar goed, geen kilometerheffing, wat dan? Goedkoper zal het niet worden.....
Eerlijk Tja het mag voor mij . Daar profiteren mensen bij die in een grens streek wonen zoals ik. 10 min en ik sta bij een duitse pomp. waar het meenst ook in huidige situatie goedkoper is als hier.
Dus daar zitten ze in Den Haag ook niet op te wachten ducht mij zo.
Het kapitaal heeft alleen maar voordeel met voorgestelde km heffing. VB Een rentenier heeft een nieuwe auto in de garage voor een keer een boodschapje. plukt de voordeel van BPM Hoeft niet in de spits. hoeft zijn kost er niet meer mee te verdienen. rijd maar 5.000km per jaar of minder.
En in Den Haag Sinterklazen van een tegenovergestelde soort. ze weten alleen maar van waar de meenste massa van is om te plukken. een afbraak politiek. nederland is 1 van de rijkste landen maar alleen weggelegd voor een paar mensen die het geld verkwanselen.
Zouden ze alles terug laten vloeien naar de burgers reden we in een gouden auto met gratis brandstof. maar helaas er komen steeds meer instanties die aan joun loonstrookje gaan zuigen en driekwart van dat kun je daar aan afmesten. en krijgt er steeds minder voor terug.
Er is maar 1 oplossing Politiek Den Haag eerst uitdunnen.Nederland platgooien (econom) dan moet je eens zien hoe snel ze reageren.
Want er is geen ene instantie die zich er meer voor inzet. omdat ze allemaal mooi mee liften met het kapitaal
Die km heffing schaad alleen maar de ecconomie en werkgelegenheid. en files lossen ze er gedeeltelijk mee op omdat er vele mensen hun baan dan kwijtraken en naar een sociale uitkerings instantie moeten. dus komen die instanties ook op korte termijn dan aan het loonstrookje.
Wij nederlanders zijn niet meer strijdlustig zoals in de jaren 60. we zijn lang zoet gehouden en gehersenspoeld. en daar profiteren ze nu van. en pakken alles dubbel en dwars terug.
Dus zie ik altijd afschaffen van bestaande is alleen maar met doel om meer te incasso. met allerlij nieuwe wettelijke regels. en daar hebben we toch wel genoeg van hier dacht ik zo.
Alles wat we de laaste paar jaar hebben gehad aan verhogingen (zorg enzzzz) lost niets op ze houden miljarden tekorten maar intussen krijg je veel minder voor het betaalde omdat ze veel schrappen of zelf moet bijbetalen. ze pakken ons van 2 kanten. en incasseren dubbel.
Nee ik heb het gehad met deze afbraak politiek!!
Ik rij een leasebak en dat gaat me een hoop geld schelen.
Aangezien straks de BPM komt te vervallen scheelt me dat een hoop bijtelling.
Mijn huidige auto kost 32000 euro waarvan dus 7500 BPM, en over die laatste
7500 euro hoef ik dus straks geen belasting te betalen.
Tevens zal de 3 cent in het begin de prijs zijn maar dat zal snel flink oplopen
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Kost geen 2000 euro, althans de mensen zelf hoeven dat echt niet te betalen hoor.
@wiggelrode: had het niet beter kunnen verwoorden!
Ontopic: 100% tegen | Gewijzigd: 28 januari 2010, 12:13 uur, door Brian
Nu heb je ruw weg drie groepen.
1 de weinig kilometer rijders die het dus absoluut geweldig gaan vinden.
2 de kilometer vreters die het allemaal niet erg vinden want ze hebben of en baas die betaald via en leasbak of ze verdienen zoveel dat die paar 1000 euro niet uit maakt of ze vinden wel en andere weg.
3 Deze groep is de pisang, deze groep zijn de mensen die voor hun werk met de auto gaan al dan niet carpooler en verder geen of weinig alternatieven heeft. Denk bv aan bouwvakkers en zoals ik zelf machinist. Ik rij alleen om dat ik ongelukkige tijden heb en omdat ik zelden tot nooit met mensen uit de buurt werk. Ik moet dus het volle pont betalen en reken er maar op dat ik niks vergoed ga krijgen.
Dan is er de vraag of het de files op lost. Als ik op de A1 kijk dan zie ik en niet geringe hoeveelheid luxe auto's die je alleen ziet bij kantoorbaners. dat zijn mensen die in het oosten wonen en in het westen werken. Deze mensen zijn door hun rijgedrag ook vaak de gene die voor in de file staan. Hier door ontstaan dus de meeste files.
Dan is er en klein addertje, o wat lief schattig slangetje verstopt in het gras. In de wegenbelasting zitten provinciale opcenten hoeveel? ik weet het zo even niet maar dat is binnen kort af gelopen. De provincies moeten dus zelf aan geld zien te komen door middel van en belasting. Ben je al gebeten door het addertje? Nou dan komt die nu. De provincies gaan elke inwoner belasten en reken er maar op dat je eerder te veel dan te weinig gaat betalen.
Dus iemand die geen auto heeft en nooit heeft gehad en nooit zal krijgen ook ziet in een keer en extra belasting op zijn of haar bord vallen.
Iemand zo als ik die met 1100 euro thuis komt kan per jaar rond de 2000 euro betalen voor werk kilometers plus nog eens de provinciale belasting.
Wie lachen? alles boven anderhalf modaal schat ik zo die en leasebak van de zaak hebben.
En wat denk men wat de hele investering gaat kosten aan infastructuur eerst zijn de rand steden aan de buurt en zal daar al stranden. net als die HSL Spul wat miljarden heeft gekost en nooit rendabel gaat worden.
Die G##le eurlings kickt alleen maar wat het is een prestige projekt zo als zoveel van die natte dromen. omdat ze zich vervelen.
Laten ze in de tijd van sneeuw overlast maar sneeuw gaan ruimen bij mensen die slecht ter been zijn en niet zo als die Bakelende gaat opdringen dat we meer om de medemens moeten denken. en zelf geeft hij de voorbeeld dat hij zelf niets doet maar sneeuw laat ruimen van gemeenschapsgelden.
Gelukkig Tank ik al 35 jaar bij onze ooster buren. want momenteel scheelt het 17 euro cent p/ltr euro 95 en het brandstof hier in het noorden is sowieso goedkoper als in het zuiden.
En nederland heeft de duurste branstof van europa alsmede die 12 eurocent van die ene kokkie. die ook alleen bestemt was om de staatskas te spekken. en niet de doel waar het voor bestemt was.
Dus schat ik de kans van slagen in als:
90% een flop.
10% slagen.
500% fraude gevoelig en toren hoge kosten voor uitvoering en bawakings admin.
En miljarden gemeenschaps geld naar de haaien. maar de iedeen lullen behouden meesal hun medaile
Dus mijn accijns krijgen ze niet en er zijn er zovelen in de grens streek en lopen daar op jaarbasis ook miljarden mis want europa 1 word het nooit. en wat ze hier doen schaad alleen maar de economie/ondernemers die jagen ze al jaren het land uit.
Ze pompen liever miljarden in banken dan bv de wergelegenheid te stimuleren zodat mensen aan hun werk kunnen blijven. staatsbedrijven hebben ze afschaft en aanbesteding aangeschaft omdat ze voor een dubbeltje je aan het werk willen hebben. maar zelf nog altijd met toren hoge bonussen hun leven verzekeren. terwijl mensen hun spaargeld kwijt zijn. en altijd op de laatste plaats komen van curator maar helaas dan is het geld wat er nog van over is al op.
Het is almetal een verrote rot bende!!
We zullen zien. gelukkig staan de verkiezingen er aan te komen en let maar op wat voor effeckt dat gaat geven. want de meenste nederlanders zitten tot de strot toe vol van deze regering. op alle fronten
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
En nog . een mooi tegenargument is: Minister Eurlings verteld dat bijna iedereen goedkoper uit zal zijn. Mocht dit nu niet het geval zijn, wordt het dan teruggedraait? Nee, natuurlijk niet, net als met het "kwartje van Kok", ben je dan wederom door de Overheid een oor aangenaait!
Edje zoals jij zouden er meer moeten zijn, ook ik heb op diverse fora al herhaaldelijk soortgelijke betogen afgestoken. Ik had het niet mooier kunnen stellen. Ik deel al je zorgen en conclusies. Kortom lijkt me duidelijke zaak. Camiel doe het niet !! Je bent rund als je met de heilige koe stunt. Van het al dan niet suc6vol invoeren van het gedrocht km-heffing zal veel voor Camiel afhangen, een eventueel Waterloo voor Camiel betekent het einde van zijn mogelijk toekomstig premierschap... (niet dat mij dat overigens wat uitmaakt) | Gewijzigd: 28 januari 2010, 14:21 uur, door PolderPS
het geld dat die lui in het kabinet en die schapenstal al aan het vergaderen zijn erover mag van mij wel in het pensioen potje
Je kunt best veranderen maar waarom moet dat zo veel kosten?
Ja ik begrijp dat ze in den Haag geld nodig hebben maar als je 1 miljoen binnen krijgt en er 2 uit geeft aan ontwikkelingshulp en dat soort ongein dan klopt er iets niet.
Er is en hele was lijst met dingen die klauwen vol geld kosten zonder dat wij er beter van worden en het is niet meer dan eerlijk naar alle Nederlanders toe om eerst daar eens naar te kijken alvorens de burger te plukken via een of andere constructie die toch niet werkt.