Geeft gewone beelden, maar ook infra-rood.
Zowel het Nederlandse gebied, als ook bv. Scandinavie.
http://www.sat24.nl/frame.php?html=view&country=nl
Ik zie anders bij die beelden de duisternis al opkomen..
Dus die vallen dadelijk ook weg, krijg je een zwarte vlek met landsgrenzen op je beeldscherm.
laat, het nu maar droog zijn
de temps flink kelderen
zodat wat er vannacht gaat komen.
dan ook daadwerkelijk kan blijven liggen, en niet als regen gaat vallen
daar heb ik alweer genoeg van.
ik wordt altijd sagerijnig van regen
tja sorry kan er ook niks aan doen | Gewijzigd: 29 januari 2010, 16:20 uur, door petje040
Dus die vallen dadelijk ook weg, krijg je een zwarte vlek met landsgrenzen op je beeldscherm.
Rechts boven op het beeld van de radar, kun je aanklikken zichtbaar of infrarood.
De barometers zijn vandaag sterk gedaald. Vanmiddag stond het weerglas in het noordoosten van het land op 981 hPa. Het barometrisch verval (afgelopen dinsdag nog 1043 hPa) hing samen met een uitdiepende storing onderweg naar het noorden van Duitsland.
Het frontale neerslaggebied van de storing bedekte een groot deel van het land. In het westen regende het (om 11:30 uur 11 mm in Hoofddorp), in vooral het noordoosten viel sneeuw. Er heeft zich daar bij temperaturen rond het vriespunt (Lauwersoog tijdelijk -0,3º) wederom een sneeuwdekje gevormd.
Halverwege de middag viel er nog neerslag in het zuidoosten: elders een enkele winterse bui maar ook opklaringen in werkelijk glasheldere arctische lucht.
Inmiddels zijn boven het midden van de Noordzee in een zeer koude atmosfeer (500 hPa -40º) buien aan het clusteren. Er vormt zich daar een 'polar-low' dat later vanavond en de komende nacht regionaal zware sneeuwbuien gaat veroorzaken. Deze kunnen van onweer vergezeld gaan. Ik sluit niet uit dat er plaatselijk 10 centimeter sneeuw valt (seizoenshoeveelheid lokaal een meter nu?). Nog niet helemaal duidelijk is welke regio's de meeste sneeuw gaan krijgen. Verder aan de kust kans op een harde tot stormachtige west- tot noordwestenwind. Verder minimumtemperaturen tussen +1 en -4.
Zaterdag overdag neemt de kans op winterse neerslag weer af en laat de zon zich geregeld zien maar zaterdagavond opnieuw kans op winterse buien. De noordwestenwind neemt overdag langzaam af en krimpt naar zuidwest.
Een week geleden was het noodweer in het westen van de Verenigde Staten. Daarbij zijn onder regie van een stormdepressie absolute luchtdrukrecords gesneuveld. In Los Angeles zakte de barometer naar 984,4 hPa. Het vorige ‘alltimerecord’ dateerde uit januari 1988 met 990,5 hPa. Ook in de staten Arizona en Nevada heeft het weerglas nog nooit zo laag gestaan. In Yuma sneuvelde een record dat meer dan 80 jaar heeft standgehouden: in september 1924 een laagste barometerstand van 995, nu 987 hPa. Jan Visser.
vanacht stoeptegel kijken ^^
en lantarenpaal staren :$
en aan mn meisje denken dan denk ik aan een stoeptegel :$ OEPS
whaha okee.
maar kotm die polar low nou echt op ons af ? | Gewijzigd: 29 januari 2010, 16:59 uur, door MarkNL