En daarbij heb ik er voor dit soort dagen toch wel een leuke verslaving bij Beetje weerdelen, gezellig.
En natuurlijk 's ochtends even kijken op unysis en ecmwf, gsf, heerlijk. Vooral met de ontwikkelingen nu.
O ja met zon kan het zo zijn
Zucht, wat een rust en ruimte. Is ook ons ideaal.
Niet in Friesland, m'n klanten zitten hier in de buurt. Maar zo'n plek buiten. Zalig.
Het heeft zo z'n nadelen (ik ken ze, heb van 1972 tot 1981 in de bossen bij Arnhem en van 1989 tot 2000 aan de zuidkant van de Rijn ruwweg tussen Arnhem en Wageningen gewoond), maar die ruimte om je heen. Heerlijk!
En wat de zon betreft, kan er volgens mij ongeveer zo uitzien:
| Gewijzigd: 29 januari 2010, 11:24 uur, door Rob63
Minder muggen van de zomer
Ehhhh wel eens in Lapland geweest, daar vriest het veel, vaak en hard en muggen in de zomer, dat wil je niet weten . Het is, volgens mij, een fabeltje. Muggen hebben veel poeltjes, of plassen nodig om hun eitjes te leggen, dus een lekker droog voorjaar is beter dan een koude winter.
Polar Low??? Dat geld dan niet voor het hele land neem ik aan of wel?
De voorspelling was minimaal 5 tot 10 cm.
Dat maakt je natuurlijk nog geen slecht weersvoorspeller, maar zoals iedereen zit je er ook wel eens een enkele keer naast.
Vorst kruipt langzaam Noord Nederland binnen! -0.3 in het uiterste noorden. | Gewijzigd: 29 januari 2010, 11:28 uur, door Buffell
De voorspelling was minimaal 5 tot 10 cm.
Dat maakt je natuurlijk nog geen slecht weersvoorspeller, maar zoals iedereen zit je er ook wel eens een enkele keer naast.
Vorst kruipt langzaam Noord Nederland binnen! -0.3 in het uiterste noorden.
Het is nog lang geen woensdag en de polar is mooi ingetekend op de kaart
T lijkt alsof de temp. vanuit t noorden over t land begint te dalen...dus de kans dat we sneeuw gaan krijgen word grooter..
In t noorden incl. den helder NH is de wind al gedraaid naar t noorden dus met kan kan op PL KAN dat nog wat worden.
En nu die er is ? is het zeker dat hij nederland haalt vannacht ? of is het hopen dat hij niet bij de engelse kust weer uit elkaar valt en het een gewone LOW wordt ?
Nee toch
Geweldig komt je voorspelling toch nog uit!
die gaat ons fullspeed binnen 24 uur raken?
overal meer dan 10 cm sneeuw enzo?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
maar waar is dat sneeuwdek van 5 tot 10 cm ? geloof niet dat er tot woensdag nog echt veel gaat vallen in de vorm van sneeuw. het geeft niet als je er een keer naast zit, maar gelijk afreageren dat iemand gefrustreerd is zegt meer over jezelf dan de persoon die het typt.
Weer is en blijft voorspellen. Maar voor Middelburg is de zee invloed zo groot dat de meeste neerslag in de vorm van regen zal zijn. En -10 gaan jullie in Middelburg ook niet zo gauw halen.
Kijk wat er nu gebeurd, want in Duitsland valt een flink pak sneeuw nu, het ligt allemaal erg close en dus moeilijk te voorspellen. Ik zit zelf ook fout voor morgen. Ik dacht dat er voor het zuiden zo 5 cm in zou zitten, maar helaas de kaarten zijn op het laatst helaas minder gunstig.
Kijk wat er nu gebeurd, want in Duitsland valt een flink pak sneeuw nu, het ligt allemaal erg close en dus moeilijk te voorspellen. Ik zit zelf ook fout voor morgen. Ik dacht dat er voor het zuiden zo 5 cm in zou zitten, maar helaas de kaarten zijn op het laatst helaas minder gunstig.
als die polar low ons raakt (en echt recht naar beneden gaat)
ik verzeker je dan komt die voorspelling uit (verwachting eigenlijk)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Wauw, dat zijn volgens mij felle buien, wie er aan zitten te komen.
Kijk de felwitte plukken eens boven de Noordzee op www.sat24.nl ! | Gewijzigd: 29 januari 2010, 11:35 uur, door Buffell
Mag ik vragen wanneer ? ben 1979 nog niet vergeten