Zag net wel een meeuw.
Nou ja....da's tenminste wat...
Heej Die Meeuw ken ik. komt van hier en is bang voor sneeuw
Zo en nu vliegensvlug ff op boodschap. want de wegen verslechteren snel.
vertel mij wat..................
NL : Vrijdag blijft het sneeuwen in Hoog-België. In Laag- en Midden-België verwachten we vandaag perioden van regen en vanochtend tijdelijk hier en daar nog smeltende sneeuw; in de loop van namiddag en vooral de avond wordt het opnieuw kouder en vallen er enkele winterse buien. Tijdens de nacht van vrijdag op zaterdag verwachten we overal enkele sneeuwbuien.
en hier code rood voor in noord oost belgie?
waar slaat dit o........
:|_<_<_<_<_<_<_<_<_<_<_<_<_< | Gewijzigd: 29 januari 2010, 09:56 uur, door rdevos
klopt dit jan???
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...n/ensemble.html
klopt dit jan???
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...n/ensemble.html
Zou echt vet zijn, zou dat uitkomen!!
hier staat zowat alle uitleg..
http://74.125.77.132/search?q=cache:YcVOsU...lient=firefox-a | Gewijzigd: 29 januari 2010, 10:05 uur, door civiccoupe
Beter eerst ff verkleinen naar 640x480 pixels. Maar het is wel duidelijk
Hier in Gendringen belabberde weersomstandigheden.
Het is geen regen, maar om het nou echte sneeuw te noemen. Het is nat, het is nergens wit, het is boven nul, en er valt iets uit de lucht wat lijkt op miezerregen/sneeuw, maar het is amper goed te zien.
Volgens de radar is het zo'n beetje wel afgelopen hier, alles lost op voordat het bij Gendringen in de buurt komt.
--------------------------------------------------
Nu rest ons nog de verwachting voor de komende dagen.
Het hele weekend zit ik nog in 't oosten voordat ik maandag weer terugga naar Breda.
Dus even mijn verwachting voor 't oosten.
Ik denk niet dat er nog een heus Polar Low zal langskomen en het land ontwrichten, hoogstens een aantal stevige buien, vanuit het noord-westen, waar denk ik vooral het westen, noordwesten en noorden van het land mee te maken krijgen, voordat ze wat afzwakken en over het midden, zuiden en oosten van NL trekken. De buien zullen waarschijnlijk aan de westkust en zuidwestkust een mix bevatten van regen, hagel en sneeuw. Bijna maartse buien, zou je zeggen. Ik denk dat, vooral met de berichtgeving uit die gebieden nu, dat het regen/sneeuw/hagel mixen zijn tot diep in het land, en dat het uiterste zuid-oosten, oosten en noord-oosten echte sneeuwbuien krijgen, en deze regio's maken naar mijn idee dan ook de meeste kans op een flink sneeuwdek. Dit gebied waar ik het nu over heb is het echt uiterste oosten, dus zeg maar ruwweg Venlo, Winterswijk, Enschede, Delfzijl.
Dan vanaf morgenmiddag een enkel sneeuwbuitje nog maar, ik denk niet dat het resulteert in een grootschalig sneeuwdek in Nederland. Waarschijnlijk zal uiteindelijk het noorden weer de meeste sneeuw hebben, wat natuurlijk nadelig is voor de (zo graag gewilde) ijsaangroei daar, want wie weet, de tocht kan er nog steeds komen.
Dan na het weekend. Voor zover de berichtgeving en kaarten aangeven, kan er dan ook nog best wel eens sneeuw vallen en lijkt het vanaf dinsdag droger te gaan worden. Hopelijk, als alles meezit, kan er dan al echte kou het land instromen, maar de pluimen willen hiermee nog even wachten. Daarom berichtgeving voor langere termijn is (zoals zovaak) onzeker.
---------------------------------------
Zo, dit was mijn eerste poging om een informatief weerbericht te geven. Waarschijnlijk waardeloos, maar ik wou toch een poging wagen om mijn visie er eens tegenaan te gooien!