Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 januari 2010, 07:49 uur | Bericht #88816
Citaat van petje040, vrijdag 29 januari 2010, 7:47 uur volgens wrf vanavond rond 2100 uur toch kan voor ons
of kijk ik nu verkeerd

Je hebt gelijk, maar als ik even de waarnemingen van een aantal mensen hier vergelijk met de kaarten van WRF kan het goed zijn dat deze de sneeuw te laat inschat, omdat het bijv. in Hengelo vandaag helemaal niet zou moeten sneeuwen, en in het noordoosten pas een beetje vanaf 9 uur en in het noorden pas serieus vanaf 12 uur.

EDIT: Kijk eens bij morgen 09u | Gewijzigd: 29 januari 2010, 07:52 uur, door Maxim1110
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Richardus
Lid
29 januari 2010, 07:51 uur | Bericht #88817
't Is hier nu toch echt sneeuw, die blijft liggen. Ook wel luie sneeuw genoemd Ben benieuwd hoeveel 't wordt. Wat ik wel weet is dat ik er vandaag (telt...) stuk of 6, 7 keer met de fiets doorheen mag...
Waarom deze advertentie?
petje040
Lid
29 januari 2010, 07:52 uur | Bericht #88818
Citaat van Maxim1110, vrijdag 29 januari 2010, 7:49 uur Je hebt gelijk, maar als ik even de waarnemingen van een aantal mensen hier vergelijk met de kaarten van WRF kan het goed zijn dat deze de sneeuw te laat inschat, omdat het bijv. in Hengelo vandaag helemaal niet zou moeten sneeuwen, en in het noordoosten pas een beetje vanaf 9 uur en in het noorden pas serieus vanaf 12 uur.

aha tja

nou eerlijk gezegd baal ik er eingelijk wel goed van
maar is niks aan te doen!!

hopelijk krijgen we in iedergeval nog wat

en voor de mensen die wel geluk hebben, geniet ervan
ik duikmijn bedje in. nachtdienst gehad he

en zie straks wel of het nog regent, of gewoon droog is
hoop het laatste
of sneeuw maar persoonlijk geloof ik daar nu niet meer in
Maxim1110
Lid
29 januari 2010, 07:53 uur | Bericht #88819
Citaat van Richardus, vrijdag 29 januari 2010, 7:51 uur 't Is hier nu toch echt sneeuw, die blijft liggen. Ook wel luie sneeuw genoemd Ben benieuwd hoeveel 't wordt. Wat ik wel weet is dat ik er vandaag (telt...) stuk of 6, 7 keer met de fiets doorheen mag...
Jullie zitten goed, als ik zo naar WRF kijk zeker 10 cm daar
Richardus
Lid
29 januari 2010, 07:54 uur | Bericht #88820
Ben benieuwd, Maxim. Als ik buienradar mag geloven ligt het zwaartepunt boven midden, zuid en zuidoost Nederland. Ik zie boven Schotland, op Meteox, ook nog een mooi buiengebied ontstaan voor ons.
WimBaens
Lid
29 januari 2010, 07:56 uur | Bericht #88821
Bah wat een regenweer hier in Belgisch Limburg, als het al over zou gaan tot sneeuw, zal het straks ook terug overgaan in regen.
Ohja het KMI geeft voor Vlaanderen zelfs geen sneeuw meer, alleen regen vandaag.
Maxim1110
Lid
29 januari 2010, 08:00 uur | Bericht #88822
Citaat van Richardus, vrijdag 29 januari 2010, 7:54 uur Ben benieuwd, Maxim. Als ik buienradar mag geloven ligt het zwaartepunt boven midden, zuid en zuidoost Nederland. Ik zie boven Schotland, op Meteox, ook nog een mooi buiengebied ontstaan voor ons.
Ja inderdaad, daar zitten wat stevige exemplaren bij Overigens is momenteel de enige plek met vorst in Nederland Terschelling, dat komt toch ook niet bijzonder vaak voor volgensmij
Jack 738
Lid
29 januari 2010, 08:02 uur | Bericht #88823
Hier in ZO Friesland ,lichte sneeuw temp -0.5 er ligt een klein laagje geen idee hoeveel is niet te meten
just0408
Lid
29 januari 2010, 08:09 uur | Bericht #88824
Heerhugowaard meld regen bij 3.9 °C, da's best hoog..
29 januari 2010, 08:16 uur | Bericht #88825
Meedee Meedee. Oost Grunn Meld Matige Sneeuw
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Hoffies
Lid
29 januari 2010, 08:17 uur | Bericht #88826
Moge weergoden,

Hier in het dorp alles regen, regen en nog eens regen...en 4,3 graden...uhm weinig sneeuw kansen nog denk ik...

http://www.meteo-julianadorp.nl/Waarneming...aarnemingen.htm

Fijne dag,

Hoffies

29 januari 2010, 08:17 uur | Bericht #88827
Citaat van WimB, vrijdag 29 januari 2010, 7:56 uur Bah wat een regenweer hier in Belgisch Limburg, als het al over zou gaan tot sneeuw, zal het straks ook terug overgaan in regen.
Ohja het KMI geeft voor Vlaanderen zelfs geen sneeuw meer, alleen regen vandaag.

Volgens mij heeft het deze nacht hier alleen maar geregend. Denk ook niet dat we vandaag nog sneeuw zullen krijgen. Misschien volgende nacht.
De provincie Luik heeft momenteel weercode rood !!!
maarten89
Lid
29 januari 2010, 08:24 uur | Bericht #88828
Vanmiddag trekt het neerslaggebied naar Duitsland weg maar al vrij snel komen in een verder afkoelende atmosferische bovenkamer (500 hPa verkilt tot -40º) winterse buien tot ontwikkeling. Daarbij is onweer mogelijk. Gistermiddag werd trouwens ook al onweer waargenomen namelijk in Winterswijk. De middagtemperaturen schommelen tussen 2 en 5 graden. De wind is aanvankelijk zuidwest (in het noorden tijdelijk zuid tot zuidoost), later op de dag ruimend naar noordwest. De windsterkte is matig, aan de kust matig tot vrij krachtig en later op de middag krachtig.

Komende nacht vallen er onder invloed van een nieuw laagje (polar-low?) sneeuwbuien, aan zee is onweer mogelijk. In het binnenland vriest het enkele graden en op uitgebreide schaal kan het glad zijn. Zaterdag overdag neemt de kans op winterse neerslag weer af en laat de zon zich geregeld zien maar zaterdagavond opnieuw kans op winterse buien. De noordwestenwind neemt overdag langzaam af en krimpt naar zuidwest.

(bron: Jan vissser)
29 januari 2010, 08:25 uur | Bericht #88829
jpipe.php.gif
maarten89
Lid
29 januari 2010, 08:31 uur | Bericht #88830
SYNOPTISCHE SITUATIE
Tussen een lagedrukgebied boven de Oostzee en een hogedrukgebied boven de Atlantische Oceaan staat boven onze omgeving een noordwestelijke stroming waarmee polaire lucht wordt aangevoerd. Langs de Engelse oostkust is een barokliene zone ontstaan waarin zich een golf met een gesloten kern bevindt. Deze kern ligt om 03:00 UTC op de grens van Dogger en Humber. Deze golf beweegt zuidoostwaarts en trekt in de ochtend over het noorden van het land. De stroming is inmiddels naar zuidwest gedraaid maar na het passeren van de storing draait deze weer naar noordwest. Een polar-low achter structuur die momenteel in ontwikkeling is voor de zuidwestkust van Noorwegen trekt vandaag langs de oostkust van Engeland en trekt komende nacht over het zuiden van ons land. Zaterdagochtend passeert een zwakke trekrug in de middag gevolgd door een trog

MODELBEOORDELING
Voor wat betreft de positie van het golfje bestaan er tussen de modellen weinig verschillen. EC12 loopt een fractie sneller en laat net geen afgesnoerd laag zien boven Nederland maar wel als het boven Duitsland aankomt. Hirlam00 heeft de ontwikkeling van het Polar Low nu minder sterk en is meer in overeenstemming met EC12. T500 gaat nog wel steeds naar -40 maar aan de zuidflank komt niet meer dan een kortstondige 7 bft te staan langs onze westkust. Zaterdag zit er een flink verschil tussen EC en Hir. EC is een stuk trager met de trekrug en laat deze pas overtrekken op het moment dat Hirlam de trog laat passeren. Voorlopig houden we Hirlam aan.

(bron: Guidance KNMI)

WIND
HiRLAM bruikbaar. Aandachtspunt voor vanavond is de windsnelheid en richting in de buurt van de trog/polar low.

BEWOLKING
Veel frontale bewolking met ST. Vanmiddag weer heldere polaire lucht met aanvoer van CB's vanuit het noordwesten. De progtemps worden dan onstabieler, in de avond tot FL200. Komende nacht een enkele opklaring. In de ochtend af en toe zon, in de middag opnieuw CB's.

NEERSLAG
Vrijwel overal wordt neerslag gemeld in de vorm van regen of motregen. In het noordoosten is het nog droog. Ook daar gaat vanmorgen neerslag vallen. Tot 12 uur verwacht Hirlam 5 tot 10 mm. Voorlopig gaan we ervan uit dat de neerslag in het westen van het land voornamelijk als regen valt. In het oosten is de kans op sneeuw een stuk groter. Het is lastig aan te geven waar de grens precies komt te liggen.
Vanmiddag in een noordwestelijke stroming winterse buien met een toenemende kans op onweer. HiRLAM laat voor vanavond de buien clusteren en het midden en zuiden van het land binnenlopen. ECMWF laat een vergelijkbaar patroon zien maar minder actief. Komende nacht neemt de buienactiviteit af. Zaterdagmiddag opnieuw enkele winterse buien.

ZICHT
Goed, in een (winterse) neerslag teruglopend naar matig tot slecht.

TEMPERATUUR
KTG en DMO zijn vergelijkbaar vwb Tmax. Tn komende nacht zal sterk afhangen van eventuele opklaringen. DMO is komende nacht wat lager en lijkt mij reëler. Zaterdag zijn KTG en DMO weer vergelijkbaar.

29 januari 2010, 08:32 uur | Bericht #88831
Zullen we hier weer een prakje krijgen Jan.? op kaartje erg rose.

Momenteel veel wind en matige sneeuw al ruim 20 min.

--0,3gr
29 januari 2010, 08:32 uur | Bericht #88832
Spannende ontwikkeling die polar low
henk55
Lid
29 januari 2010, 08:32 uur | Bericht #88833
In Zwolle danst er nu wat natte sneeuw door de lucht
29 januari 2010, 08:36 uur | Bericht #88834
FF snelle foto.
Buffell
Lid
29 januari 2010, 08:36 uur | Bericht #88835
Hier in Gendringen in het oosten is het troep wat uit de lucht valt.
Het is sneeuw, maar natte sneeuw, en komt neer op een half bevroren en natte grond. Spiegelglad is het, vooral op de klinkers. Zonet rijles gehad, ging allemaal maar net.

En aan de voorspellingen te horen halen wij de 5 cm denk ik niet.
Is het vanaf vanmiddag in het oosten droog?
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 403 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 403, lezen 4 mensen het topic "Onweerskansen week 21 mei 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden