Ik weet dat nog heel goed die winter van 1979. Vrachten sneeuw. Wegen werden niet meer gestrooid toen. De sneeuw werd allemaal naar een bepaalde plek in de stad geschoven bij ons, waar een huizenhoge hoop was ontstaan. Als kind heb ik daar heel veel plezier beleeft. De resten van die hoop hebben er nog enorm lang gelegen. Een vriend van mij beweerde dat dat nog in juni was maar dat betijfel ik. Maar het zou even goed kunnen, want zo,n berg sneeuw heb ik in mijn leven nog niet weer gezien. | Gewijzigd: 28 januari 2010, 23:53 uur, door zwoof
Hier in Limburg wil de temperatuur maar niet echt onder 2°C zakken.
De temperaturen op grotere hoogten kunnen soms belangrijker zijn dan de temperaturen op de grond, als het hard genoeg sneeuwt zakt die temp. aan de grond uiteindelijk ook wel weer.
Kijk maar naar gisteren, heb je aan de grond goede temperaturen maar uiteindelijk toch troep door de opwarmende bovenlucht, met aanvriezende regen als gevolg.
Edit: de neerslagradar vind ik nog niet echt overtuigend: alles duikelt Frankrijk in | Gewijzigd: 28 januari 2010, 23:58 uur, door Rutte31
Mooie tijd en mooie herinneringen, zeker als je kind bent...
Die sneeuw die lag er zelfs na de zomer nog... en overleefde het tot aan de winter...
Die sneeuw die lag er zelfs na de zomer nog... en overleefde het tot aan de winter...
haha
Ik zie wel aardig wat losse buien op Buienradar.nl
Roermond zwaar bewolkt en net boven 0 ...... Temp is dalend ......
Hier is het afgelopen uur ietsjes gezakt van +08 naar +05.
Edit : Straten nog steeds wit Geen neerslag meer sinds 20:00 uur | Gewijzigd: 29 januari 2010, 00:15 uur, door zwoof
Hier nog steeds droog en kouwe wind ....
Dus al met al goed uitkijke wil niet altijd zeggen veilig thuiskome:P
Groetjes
Groetjes
gelukkig geen schade maja zo zie je maar je hebt snel een ongeluk
Ja ik schrok me kapot :S ik wou de haakse bocht ingaan in ik merkte al midden in de bocht dat ik rechtdoor gleed, dus meteen koppeling in en NIET remmen en floepte zo de greppel in:S ff uitgestapt kijke hoe of wat, ff gekeke onder te auto geen schade. auto opslot en zo naar huis gelope:P
We gaan voor wit! Tot morgen
Groetjes
Het was inderdaad erg glad vanmorgen, erger zelfs dan gisteravond omdat er naderhand nog regen overheen gegaan is. Toch waren de grotere wegen best goed te doen, alleen net over de grens hier vond ik 't erg onbetrouwbaar.
Gelukkig maar dat je geen schade hebt gehad. | Gewijzigd: 29 januari 2010, 00:49 uur, door Rutte31