Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
28 januari 2010, 20:48 uur | Bericht #88535
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 28 januari 2010, 20:43 uur Nee hoor ze zijn als gekken hier in de weer met strooien. De provinciale wegen zijn gewoon wit en ook in de stad lijkt gewoon of dat er sneeuw ligt zoveel hebben ze gestrooid. Ik neem aan dat ze dat echt niet voor hun lol doen dus we kunnen wat gaan verwachten denk ik.

Kom eens langs in zeeland zou ik zeggen. het enige wat hier koud is is de Jagermeister...
28 januari 2010, 20:49 uur | Bericht #88536
Citaat van Weatherman, donderdag 28 januari 2010, 20:47 uur Geen idee.
Maar goed wie zien het wel en die 2 graden voor morgen is niet positief vind ik.

2 meter temperatuur zegt helemaal niets. Zie maar de afgelopen twee zaterdagen
Waarom deze advertentie?
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 januari 2010, 20:49 uur | Bericht #88537
8| sneeuw blijft hier ook gewoon liggen (gebroken dek) en het is niet eens onder 0 hier. (+0,7 graden droog nu)
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
mbouman
Lid
28 januari 2010, 20:50 uur | Bericht #88538
Nou eerlijk gezegd geloof ik er ook niet meer in..... ja het klinkt negatief, maar elke keer als ik me ergens op verheug hier.... lopen we de boot mis....
Voor het zuidwesten is er dit jaar gewoon geen sneeuw te bekennen....ja we hebben wel wat gehad rond de kerst...maar daar heb je het ook mee gehad.
wel af en toe wat van die kwakkel buitjes, maar van echte sneeuwval is er geen sprake aan deze zeide van nederland.

Nu probeer ik nog een beetje hoop te krijgen voor vannacht, maar ook dat zie ik zwaar in.
Aangezien ik alleen maar regen gezien heb, wordt ik niet vrolijk van alle sneeuwberichten, want wij zitten hier gewoon in de verkeerde regio, net als in de zomer....ook vaak de verkeerde regio.
Hoe het allemaal komt is me een raadsel, maar goed alle hoop op vannacht gericht, de temperatuur zakt nu richting de 2 graden, actueel staat hij nu op +2,5 en dat is mijn inziens nog veel te hoog....

Sneeuwdekje....waar ben je nou ?????

Franky43
Lid
28 januari 2010, 20:52 uur | Bericht #88539
Te verwachten weersontwikkelingen

Een blik op de Uitvoer vandaag voedt weer mijn gevoel dat deze winter nog in de zogenaamde "ontwikkel/fundament" fase zit, waarbij de koudste fase nog moet gaan komen. Een idee dat ik al wat langer heb, en vooral gevoed wordt door de al maanden zeer consistente, inclusief de aangebrachte actualisaties, seizoensverwachting van de Amerikaanse weerdienst.

Jan Visser verwijst hier vandaag ook naar in zijn verwachting, en inderdaad deze dienst laat al vanaf oktober vorig jaar het beeld zien zoals we dat tot nu beleven. Dus een koude winter, met steeds toenemende noordoostelijke hogedrukinvloed. En de Uitvoer vandaag laat opnieuw bijna algemeen het beeld zien dat na de huidige wisselvallige en vrij koude periode die beheerst wordt door lagedruk, zo vanaf midden volgende week opnieuw zeer krachtige hogedruk vanuit het gebied van Spitsbergen zuid/zuidwest waarts komt afgezakt. Wellicht dat dit systeem de aanzet gaat vormen tot een wat langdurigere stabiele koude periode.

Tot midden volgende week blijven we in een meest NW aanvoer te maken hebben met periodieke wisselvalligheid als lagedruksystemen ons passeren. Daarna overheerst hogedruk, in de vorm van wesstelijke hoogterug, en aan de bodem opkomende hogedruk vanuit het noordoosten.

Te verwachten weerbeeld
Komende nacht en morgen toenemende kans op sneeuw, in de (westelijke) kustprovincies ook regen. Tmin -2/+2 C en Tmax 1/4 C.

Zaterdag-midden volgende week: wisselend weerbeeld, langdurige droge perioden, afgewisseld met periode met toename kans op sneeuwbuien, op dinsdag ook regen mogelijk. Tmin -8/-2 C en Tmax -2/+2 C, op dinsdag iets hoger.
Gehele periode meest W/N aanvoer.

Vanaf midden volgende week moet onder hogedrukinvloed ten NO het weerbeeld danig stabiliseren. Dan meest droog weer, met continentale aanvoer een verdere daling van de temperatuur.

Vraagstuk mi voor de verdere ontwikkelingen de 1e helft van februari is de navolgende. Trend uitvoer laat gehele periode onveranderd hogedruk ten noorden zeer krachtig zijn, met in hoofdzaak 3 mogelijkheden:
- 1. hogedruk blijft met kern boven Scandinavie en zuidelijkse straalstroom laat periodiek wisselvalligheid toenemen, met sterke O/ZO stroming dan continentaal koud; of
- 2. hogedruk gaat met kern weer richting Groenland uiteindelijk, en dan met nieuwe uit-trogging boven Scaninavie, toename wisselvalligheid middels polaire fronten, dan de situatie zoals we die nu meemaken; of
-3. uiteindelijk ontwikkelt het stromingspatroon zich dan -eindelijk- toch richting Scandi/Rus blokkade met stabiel en zeer koud weer.

Wat 'n luxe-probleem.........

Mvg, Ronald.
28 januari 2010, 20:52 uur | Bericht #88541
Na het weekend minder sneeuwbuien, koud

Het winterweer gaat voorlopig door, een significante verzachting zit er ook in de lange termijn niet in. Komend weekend is er in het hele land kans op sneeuwbuien, vooral in het zuiden en oosten van het land kan bij middagtemperaturen rond het vriespunt een (tijdelijk) sneeuwdek tot stand komen. Het noorden en westen heeft last van zee-invloed, daar zijn de temperaturen overdag iets hoger (enkele graden boven nul) en kunnen er ook natte sneeuw- of regenbuien vallen. In de nachten vriest het en is er overal kans op gladheid door opvriezing en/of sneeuw.

Nieuwe Scandi-blokkade
Na het weekend trekt het weersbepalende lagedrukgebied naar het het zuidoosten weg en gaat de druk boven Scandinavië en Rusland weer flink omhoog, de atmosfeer blijft dus in een geblokkeerd patroon. De wind zoekt daardoor bij ons weer de oosthoek op en gaat opnieuw een portie koude vrieslucht uit het besneeuwde vasteland aanvoeren. De kans is groot dat dit opnieuw in een vorstperiode evalueert met lichte vorst overdag en matige tot strenge vorst in de nachten. De details zijn natuurlijk nog onzeker (er is immers nog een week te gaan) maar de trend is in alle modellen duidelijk: Het is koud en het blijft koud!

Weerdirect

Maxim1110
Lid
28 januari 2010, 20:57 uur | Bericht #88540
Nou, er valt hier iets. Het is regen, maar ook net weer niet, hele natte sneeuw zou ik zeggen, maar dan ook echt heel nat.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
28 januari 2010, 20:58 uur | Bericht #88542
Citaat van Maxim1110, donderdag 28 januari 2010, 20:57 uur Nou, er valt hier iets. Het is regen, maar ook net weer niet, hele natte sneeuw zou ik zeggen, maar dan ook echt heel nat.

heb ik ook gehad geloof ik. bah
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
jones
Lid
28 januari 2010, 20:58 uur | Bericht #88543
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 28 januari 2010, 20:49 uur 2 meter temperatuur zegt helemaal niets. Zie maar de afgelopen twee zaterdagen
haha ja voor nederland althans
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
28 januari 2010, 21:00 uur | Bericht #88544
Citaat van Twister, donderdag 28 januari 2010, 20:39 uur Pas nou op wat je zegt, anders heb je morgen weer gedonder!
Dat wil ie toch juist?

Ontopic: fijne vooruitzichten! Zo te zien hier met name de sneeuw op zaterdag, in Friesland lijkt het, net als eerder, redelijk mee te vallen
Tyshane
Lid
28 januari 2010, 21:01 uur | Bericht #88545
Ik geloof er nog in hoor, het is allemaal op het randje, dus het kan net zo goed positief uitpakken. Het is nu even iets tegen gevallen, maar daarvoor was het allemaal over het algemeen erg sneeuwrijk en lekker winters, dus bij één tegenslag niet gelijk de moed laten zakken hoor!

Allemaal positief denken, dat heeft invloed, toch?! Of anders iedereen even die sneeuwmagneten weer even uit de schuur halen, we hebben ze niet voor niks!
jones
Lid
28 januari 2010, 21:04 uur | Bericht #88546
even een blik van de verwachtingen van het KMI:

Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Tyshane
Lid
28 januari 2010, 21:10 uur | Bericht #88547
Citaat van CvHof, donderdag 28 januari 2010, 21:00 uur Dat wil ie toch juist?

Haha, lol! Inderdaad!
Rutte31
Lid
28 januari 2010, 21:18 uur | Bericht #88548
Ben echt eens benieuwd wat het gaat worden de eerstkomende 24 uur. Ik heb er nog steeds een hard hoofd in want hoorde zojuist nog een hoop geklater op m'n dakraam hier ( regen dus ). Die temperatuur wil maar niet echt zakken, en blijkbaar de bovenlucht-temperatuur ook nog niet echt.
Onze regionale omroep ( L1 ) had het gisteren bij 't rechte eind want sneeuw werd uiteindelijk in het holst van de nacht toch nog ijzel/regen. Nu voorspellen ze sneeuw, natte sneeuw/regen, en vervolgens weer overgaand in sneeuw, dus zullen ze nu wel weer eens ernaast zitten....

Ik ga het allemaal pas geloven als het er ligt, en het liefst 10 cm of meer. We zijn nu ondertussen vaak genoeg op de koffie gekomen.
De lange termijn ontwikkeling blijft overigens zeer interessant, vooral omdat meerdere modellen dit ondersteunen...
Han
Lid
28 januari 2010, 21:23 uur | Bericht #88549
Ik twijfel aan de stabiliteit van hogedrukgebieden. Ruim een dag geleden zaten we op 1042 hPa, die is in een halve dag meer dan 30 hPa naar beneden geduikeld en nu zo rond de 1000 hPa terecht gekomen.
Dat is nogal wat.
Daarbij natuurlijk de enorme stijging van temperatuur in een korte tijd.
Dat zal wel tijdelijk zijn maar het is wel gebeurd.

De vraag is dus of een nieuw hogedrukgebied wel die stabiliteit kan geven of weer na een halve dag de mist in gaat.
Ik zie al dagenlang vooruitzichten met min. temp rond de -8 of meer.
Dat zou goed zijn voor de schaatsers want de sneeuw is door de dooiaanval wel weggesmolten.
Dat is dan het goede nieuws want schaatsers hebben niets aan sneeuw op het ijs.

Nu maar wachten tot het koud genoeg wordt om flink te kunnen schaatsen.
28 januari 2010, 21:26 uur | Bericht #88551
Sneeuwbui de Wilp GN; dakraam aardig wit | Gewijzigd: 28 januari 2010, 21:32 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
28 januari 2010, 21:30 uur | Bericht #88553
Goedenavond allemaal.
Het zal jullie niet verrassen, maar hier weer eens iemand die zich voorstelt!
Ik volg al een tijdje, sinds het begin van de winter dit seizoen, O-O en vind het dus ontzettend interessant al die voorspellingen en soms natuurlijk ook gokkerij! Standplaats is Almere, ik zag dat ik niet de enige was, maar hier dus nog iemand die verslag van sneeuw vanuit het midden des lands zal doen!

Ik ben heel benieuwd wat morgen en het weekend ons zal brengen. Ik verwacht toch wel een hoop(je) neerslag dit weekend, ook al denkt de NOS daar heel anders over, kwam ik begin v/d avond achter!

Afijn, ik ga het volgen allemaal!
28 januari 2010, 21:30 uur | Bericht #88554
Ik vind het leuk, maar vooral toch allemaal maar stemming makerij
28 januari 2010, 21:32 uur | Bericht #88555
Drachten sneeuw
Hoffies
Lid
28 januari 2010, 21:33 uur | Bericht #88556
Hallo weer vrienden,

Hier geen sneeuw alleen wat hagels...wel jammer...

http://www.meteo-julianadorp.nl/Waarneming...aarnemingen.htm

Huidige temp 3.3 graden...volgens mij wordt het niks...

Groeten uit het mooie julianadorp..

Hoffies
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 343 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 343, lezen 29 mensen het topic "Elfstedentochtkoorts Topic Discussie".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden