Ik zei dus net tegen mijn kat...het wordt regen!.....word ik me toch scheef aangekeken:
Denk dat er nu nog niet veel over te zeggen is of het sneeuw dan wel regen wordt.
/edit:
Die GFS lijn neemt een aardige duik, ik hoop dat hij een duikbrevet heeft | Gewijzigd: 28 januari 2010, 16:27 uur, door Brisk
:)
Is er a.d.h.v. de historische gegevens van vergelijkbare situaties te beoordelen hoe lang dit nog gaat aanhouden. Anders pak ik een vliegtuig naar één of ander ver warm oord.
Kijkend naar de oude run dan is hij om 21Z tussen de -6 en de -8. 00Z is hij -8. en de 03Z is hij -3 in zuidwesten en elders -6
Vraagje Jan.
Toen je, in Oktober meende ik ,de voorspelling deed, dat rond het derde weekend van Januari de 11............jeweetwel zou worden gereden, je niet vergist?
Zou je niet "mogelijkerwijs", en ik breng het heel voorzichtig, het derde weekend van Februari bedoeld hebben, en dat je in een bepaalde staat van opwinding een aantal toesten verkeerd aan hebt geslagen?
Niet dat ik je anders op schrijfvouten betrap, maar toch.........?
Zou je niet "mogelijkerwijs", en ik breng het heel voorzichtig, het derde weekend van Februari bedoeld hebben
Nee dat alles is eigenlijk uit gekheid gekomen. Ik had de eerste vorst voor het land exact goed voorspeld en toen had ik in de chat gezegd dat de tocht in de 3de week van januari verreden zou worden. Het had wel rond die koers kunnen zijn als die sneeuw maar weg was gebleven. Zie hieronder quote van de chat.
Na een tijd lang meelezen wordt het toch maar eens tijd om mijzelf voor te stellen en gelijk maar wat gegevens neer te zetten vanuit het westen des lands .
Ik verwacht zelf hier in Zoet verlopig niet veel winterneerslag, misschien een hagelbuitje maar zeker geen sneeuw die blijft liggen.
Groetjes | Gewijzigd: 28 januari 2010, 16:49 uur, door Heinekenfreak
Vannacht zijn er eerst nog enkele opklaringen bij -2 tot 0 graden. Het is op veel plaatsen glad. Wind: uit W, matig (3-4). In de loop van de nacht raakt het geheel bewolkt en dan gaat het sneeuwen; later ook natte sneeuw en regen.
Overdag is het bewolkt. 's Ochtends zijn er perioden met (natte) sneeuw en regen, overgaand in sneeuw die blijft liggen: kans op enkele centimeters en dus wordt het op de wegen glad. Het wordt maximaal 1 Ã 2 graden. Wind: zwak tot matig (2-4) uit ZW, later op de dag, als het droger wordt, uit W tot NW.
Verdere vooruitzichten
Tijdens het weekeinde vallen er enkele sneeuwbuien en er zijn lange droge perioden met zonneschijn. Tijdens opklaringen wordt het 's nachts kouder met matige vorst.
Daarna, begin volgende week tijdens de eerste twee februaridagen, wordt het tijdelijk minder koud. Er is veel bewolking en de kans op sneeuw wordt groter. Bron L1.