Heb je volkomen gelijk in maar het is meer terug komend op wat gisteren speelde want we zouden dooi krijgen en de winter zou voorbij zijn
Ik heb even goed de balen ervan, de hele week al bezig over dat hier zuiden/zuid oosten 10 a 15 cm zal gaan krijgen. Nou en morgen zie ik ook niet echt sneeuw vallen, ja hooguit natte sneeuw.
En kan nu even niet in het enthousiasme mee gaan van kaarten pluimen die er weer koud uitzien, met mogelijk dit of dat.
Ik heb even goed de balen ervan, de hele week al bezig over dat hier zuiden/zuid oosten 10 a 15 cm zal gaan krijgen. Nou en morgen zie ik ook niet echt sneeuw vallen, ja hooguit natte sneeuw.
En kan nu even niet in het enthousiasme mee gaan van kaarten pluimen die er weer koud uitzien, met mogelijk dit of dat.
Ik begrijp wat je bedoelt, ik vind het zelf ook jammer, maar eigenlijk hoort dat ook een beetje bij de weer-hobby. Het leuke is er juist aan dat het altijd weer anders kan lopen dan verwacht. Probeer het positief te zien en wie weet de komende dagen stiekem toch een pakje sneeuw!
teruglezen is teveel....
Volgens mij kan je alle nodige info binnen twee pagina's terug al vinden!
Thanks twister doe mijn best, maar ff lastig nu
Dooi? Nee voorlopig niet.
Je zult wel eens van het spreekwoord of gezegde gehoord hebben; Als de dagen lengen, gaan de nachten strengen!
Het grootste deel van Europa bevindt zich tijdens het weekeinde in een omvangrijke, met zeer koude lucht gevulde hoogtetrog. Op het midden van de Atlantische Oceaan is een tot boven Groenland aanwezige hoogterug aanwezig. De koudste lucht in de trog is gesitueerd boven het zuidelijk deel van Scandinavië en het noorden van Duitsland en in Polen. Daar kan het in de loop van het weekeinde, wanneer de luchtdrukverschillen kleiner worden, ’s nachts wederom zo’n 20 graden gaan vriezen. In Zweden is tijdens de afgelopen 24 uur plaatselijk zo’n 40 centimeter verse sneeuw gevallen. Ten zuiden van Stockholm ligt de sneeuw lokaal 65 centimeter hoog en in Lapland is het sneeuwdek toegenomen tot lokaal meer dan een meter.
Bij ons in het weekeinde kans op enkele sneeuwbuien maar ook nu en dan zonneschijn. De middagtemperatuur komt iets boven nul uit: in de nacht en ochtend vriest het licht en vooral daar waar sneeuw ligt en het lang opklaart matig.
Na het weekeinde wordt onder invloed van een Spaans-Biskaje hoog tijdelijk minder koude lucht aangevoerd. Ondertussen komt over het noordwesten van Siberië de volgende Siberische luchtdrukgigant van 1060-1065 hPa opzetten. Later in de week steekt onder invloed van het superhoog boven Rusland (Moskou staat nu op 7 etmalen op rij met tenminste 20 graden vorst) een sterke en zeer koude oostelijke stroming op. Ik ga er vanuit dat de kou tegen of tijdens de periode 5-7 februari ook het Noordzeegebied weet te bereiken. Kortom de winter gaat aan een volgende pittige fase beginnen.
Jan Visser