In het vorig discussie topic hebben we besproken dat we de eerst komende dagen te maken krijgen met "veel" sneeuw. Nu we een aantal runs verder zijn, is er toch wel het een en ander verandert. Zoals u hieronder kunt zien (volgens de berekeningen van GFS), krijgen we te maken met flinke sneeuwval in het oosten en in het zuidoosten van het land, maar ook elders in het land kan het van tijd tot tijd (matig) gaan sneeuwen. De verwachtingen die ik in het vorige topic heb gedaan over de hoeveelheden sneeuw, blijven bijna ongewijzigd. In het zuidoosten van het land is de 25 centimeter nog steeds haalbaar. Elders kunnen we rekenen op ongeveer 10 a 15 cm, volgens weermodel GFS. Wel wil ik er even duidelijk bij vermelden, dat die hoeveelheden sneeuw berekend is tot en met woensdag.
Hoe nu verder?
De grote vraag is en blijft altijd hoe we nu verder gaan... Zelf verwacht ik dat de echte kou nog moet gaan komen zoals ik ook in het interview met de Sp!ts heb gezegd. Vanaf 4 februari zal het weer flink kouder gaan worden, met mogelijk een Tocht der Tochten in het verschiet. Momenteel is het even kwakkelen. Hieronder ziet u nog de AO index....
Gisteravond met -13 nog een wandeling gemaakt maar voor het gevoel is het nu stukken kouder.
Tevens lijkt er wel een heel matige ijzige neerslag naar beneden te komen zo nu en dan. Ik voelde dat de hele tijd. Maar je kunt helemaal niets zien vallen.
wat een nieuwe berichten allemaal en ok alweer een nieuw topic!!
gaat weer lekker snel
oke dat stukje in de spits, mooi mooi mooi we krijgen een celeb in ons midden lol
verder voelt het nog steeds koud aan buiten net terug met de hond
en effe alles terug gelezen
hmmm
ben benieuwd of wij net in het gedeelte gaan vallen voor het zuid oosten van 10 tot 15 of het gedeelte van meer of minder hahaha
volgens mij liggen wij vaak op het randje wat dat betreft!!
maar oke niet getreurt, ik ben al blij met een sneeuw bui, vindt het altijd mooi om te zien vandaar!!
voor nu zitten we in ieder geval nog net onder de vorstgrens | Gewijzigd: 27 januari 2010, 15:20 uur, door petje040
Laat maar komen die sneeuw !
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ik zou het nou ook willen weten?
In het zuidoosten van het land is de 25 centimeter nog steeds haalbaar. Elders kunnen we rekenen op ongeveer 10 a 15 cm, volgens weermodel GFS