nu nog de resultaat gaan bekijken, in de hoop dat er wat bij zit.
.... En denk je dan dat ik met dit weer buiten ga staan net als jij? Dacht 't niet! ...
@stephan, meestal als ik weet dat het helder word laat ik het buiten staan, 75% van alles blijft zowiezo buiten staan daar gaat een groot zeil om heen.
(tis immers wel de achtertuin )
@Twister, ik fotografeer gewoon de maan op dat moment.
normaal sterrenstelsels, nevels enz.
hier alvast een voor proefje
De opnamen is gemaakt met een QHY 5 camera
op 910mm
omdat maan fotografie op hoger nivo gedaan word door middel van filmpjes opnamen en daarna de losse frames te selecteren op kwaliteit.
de filmpjes bestaan uit 5000 frames per stuk
dit heb ik gedaan 6x ( 6x een stukje van de maan ) ivm de vergroting past de maan niet helemaal in me beeld.
deze heb ik vervolgens aan elkaar geplakt, en door photoshjop gehaald.
ik ben zelf net niet tevreden over het resultaat maarja, je streven ligt altijd een stukje hoger
enjoy.
(p.s. 1mb ) 1570x1570 pix
Maar dan een vraagje en die zal vast wel onbenullig zijn.
Je zegt dat dat gebeuren de hele nacht buiten staat en ik neem aan dat jij gewoon naar bed gaat. Alleen ik heb geleerd dat de maan ook verschuift, hoe verschuift jouw camera dan met de maan mee?
Zelf ben je niet tevreden, grappig eigenlijk, maar je legt de lat inderdaad wel erg hoog. Je weet wat mogelijk is en wil natuurlijk het beste van het beste. Voor mij zijn het toppers. Prachtig die details en wat een kraters, echt schitterend!