Dat zullen de schaatsfans in 't noorden misschien niet zo erg vinden. Als ze t/m komend weekend nauwelijks vorst zullen hebben is er een kans dat daar misschien niet zo gek veel sneeuw valt op 't ijs. Als het na 't weekend echt weer overtuigender gaat vriezen ( zie pluimen ) levert dat alleen maar des te beter ijs op. Daarbij in acht genomen dat de meeste sneeuw volgens de huidige kaarten vooral in 't oosten zal gaan vallen, zal bijna iedereen blij zijn.
Heel erg mooi! Heb ook foto's gemaakt, maar snoertje van de camera ook stuk, die kan bij de regelaar van de gastank grrrrrrrrrr.
Doe maar even wat boven nul morgen en als de kachel het weer doet ga ik ook weer mee de kou in. Buiten is en blijft het waanzinnig mooi, windstil, lekker koud (straks in huis ook), heel erg helder.
Ja alleen gaat het volgens die pluim niet vriezen na het weekend, das pas na volgend weekend, dus 5/6 feb. En dan nog steeds niet overtuigend...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
mooi met die ganzen!
Op dezelfde plaats gemaakt alleen paar minuutjes later.
gr jewaitit
edit: zijn weer veelste wazig zie ik net... In het echt is alles scherp!
ECHT SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
je hebt een PB | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:35 uur, door civiccoupe
mooi met die ganzen!
gr jewaitit
Echt 2 pláátjes man! Ongelooflijk mooi.
Die ijsfoto's trouwens ook bij Uithoorn, mooi ijs en met die sneeuw erbij maakt het helemaal af.
Laat de elfstedentocht nou maar eens komen. | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:33 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Die pluimen geven een trend aan. En de trend duidt op vriesweer. Die pluimen zullen zeker nog wat gaan zwabberen, maar de trend is gezet.
Tijdens de koude periode geeft ie dooi aan, en als die dooi er uiteindelijk bijna is, gaat ie na een paar dagen weer voor flinke kou. Viel me in december op, maar ook in deze maand
Dat is nou de Postma-doctrine, waar ik het laatst ook al even over had.
hier nu bijna -12 gaat weer lekker.
afgelopen nacht blijkt dat wij niet de koudste post waren met -14.4 in laaxum iets zuiden van Stavoren(-14,3) meet -16 graden(= ook een amateurpost)
hier nu bijna -12 gaat weer lekker.
afgelopen nacht blijkt dat wij niet de koudste post waren met -14.4 in laaxum iets zuiden van Stavoren(-14,3) meet -16 graden(= ook een amateurpost)
ja dat had ik eerder al vermeld WAAXENS !!
prima pluim hoor voor zuidoost
http://winterplaza.nl/default.asp?r=zuidoost
gr jewaitit
Mooie foto's hoor! Vroeger had je van dat behangpapier met deze zonsondergang, die ganzen maken het helemaal mooi.
Ik zou denken aan noordelijke/NW aanvoer, waardoor de noordelijke kustprovincies invloeden van de Noordzee houden. En dat de tendens naar koud is, maar dat deze nog lang niet zeker is gezien de vele leden die voor iets warmer weer gaan. Kan dat een beetje kloppen?
Maar we hopen natuurlijk dat die vrieskou vanaf komende week eindelijk eens losbreekt!
:D
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Daar zijn de meningen over verdeeld..... Ik blijf bij mijn standpunt dat mensen uit Zeeuwsch- Vlaanderen (zoals ik) echte Zeeuwen zijn, en alles wat daar boven ligt nep- zeeuwen Volgens anderen zijn de mensen uit Zeeuwsch- Vlaanderen eigenlijk Zeeuwsch- Vlamingen
Overigens ben ik nu import omdat ik in Rotterdam werk, woon en studeer