Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lubbock, TX.

2 Nov 2024 15:38:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hockley, TX; Lubbock, TX.

2 Nov 2024 15:33:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM; Roosevelt, NM.

2 Nov 2024 10:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM; Roosevelt, NM.

2 Nov 2024 09:31:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hutchinson, TX; Moore, TX.

2 Nov 2024 08:48:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM.

2 Nov 2024 08:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaver, OK; Lipscomb, TX.

2 Nov 2024 08:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hemphill, TX; Roberts, TX.

2 Nov 2024 08:27:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carson, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX; Potter, TX.

2 Nov 2024 08:20:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Roberts, TX.

2 Nov 2024 08:20:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Roosevelt, NM.

2 Nov 2024 07:38:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hutchinson, TX; Moore, TX.

2 Nov 2024 07:38:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM.

2 Nov 2024 07:34:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carson, TX; Hutchinson, TX; Moore, TX.

2 Nov 2024 07:24:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ochiltree, TX; Roberts, TX.

2 Nov 2024 07:24:58
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
ErwinB
Lid
26 januari 2010, 21:44 uur | Bericht #86804
Zo Jan wat een pluim weer waar houdt dit op...Als de winter zo blijft door gaan geef je volgende week een interview aan de telegraaf gok ik
jaapsurf
Lid
26 januari 2010, 21:45 uur | Bericht #86805
Samen met mijn collega Hans volgen wij dit forum op de voet. Bij het ochtend sigaretje bespreken wij de laatste voorspellingen van dit forum. Wij gebruiken natuurlijk ook alle (professionele) weertermen. Dit tot grote hilariteit van onze collega's. Dit geeft ook voer tot verhitte discussies met de mensen die alleen het weer volgen via de "grote" weerstations.
Wij zeiden sneeuw voor morgen en de rest van de collega's heeft het over regen. Morgen zullen we het zien.

Nu de vraag : Hoe kan het dat Jan het meestal bij het rechte eind heeft bij de voorspellingen?
Ik neem aan dat elk weerstation een objectieve voorspelling maakt gebaseerd op de gegevens die op dat moment voor handen zijn. Ook neem ik aan dat Jan, net als de grote stations, toegang heeft tot dezelfde gegevens.
Waar zit het verschil in interpretatie van de gegevens in.

Kortom : wie heeft goede argumenten om onze sceptische collega's te overtuigen dat Jan het meestal goed heeft.
(Het argument , kijk maar hij heeft gewoon altijd gelijk, hebben we al geprobeerd en werkte niet)

Wij werken in de buurt van apeldoorn en hopen op een weeralarm. Er is bij ons een protocol dat aangeeft dat wij naar huis mogen als er een weeralarm wordt aangegeven. De aangescherpte criteria bij deze alarmen werken dus niet ons voordeel.

@ jan : Werkt jou vrouw bij de telegraaf (= geenstijl, spits) Je duikt daar ook overal op

Ga door met dit geweldige forum. Graag in de zomer ook met uitgebreide windverwachting.....

Waarom deze advertentie?
26 januari 2010, 21:45 uur | Bericht #86806
Citaat van Weatherman, dinsdag 26 januari 2010, 21:43 uur Was het niet toevallig ook over je toetsenbord, omdat je een E vergeet en hel neerzet

Ja de E heeft wat problemen grote kleverige bende nu.
Maar zo te zien kan zo langzamerhand over op berenburg.
26 januari 2010, 21:47 uur | Bericht #86807
Citaat van Maxim1110, dinsdag 26 januari 2010, 21:43 uur Is dit nu weer zo'n grapje net als gister iemand met de pluimen uithaalde?

Nee, want Jan heeft ze geplaatst, die gaat nu al helemaal niemand in de maling nemen
Rutte31
Lid
26 januari 2010, 21:48 uur | Bericht #86808
Citaat van Franky43, dinsdag 26 januari 2010, 21:42 uur Deutschland morgen

Mittwoch zunächst überall meist trocken, teils bedeckt oder neblig-trüb, oft auch freundlich mit viel Sonne. Im Verlauf aus Norden Wolkenaufzug, nachfolgend nördlich der Mittelgebirge einsetzender Schneefall, örtlich kräftig, an der Nordsee Schneeregen, dabei zunehmend kräftiger Wind mit stürmischen Böen. An der Nordsee und mitunter am Rhein leichte Plusgrade, sonst meist -7 bis -2, nach Osten noch teils um -9 Grad. Er word weinig regen gemeld bij onze oosterburen alleen in het noord westen aan de kust. Verder land inwaarts word toch vooral gewoon sneeuw gemeld dan zal het wel goed komen voorlopig tot en met maandag met de sneeuw.

Inderdaad, ik had ook al bij de Duitsers gespiekt, volgens hun in het uiterste noordwesten nabij de Noordzee kans op regen. Alleen de te verwachten positieve temperaturen in 't Rheinland maken me niet echt blij, maar als de bovenlucht koud genoeg is maakt dat niet zoveel uit.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 januari 2010, 21:48 uur | Bericht #86810
Nouja, ik krijg toch zo het idee dat ik hier een beetje achterloop met m'n -5.7
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
ferry86
Lid
26 januari 2010, 21:50 uur | Bericht #86811
Geweldige pluim weer zeg
xzaz
Lid
26 januari 2010, 21:50 uur | Bericht #86812
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 26 januari 2010, 21:41 uur LOL
Jan, is de enige reden van de snelle temperatuursverandering de verandering in de wind?
Niet weer het weer!TV Commentaar
26 januari 2010, 21:50 uur | Bericht #86813
Hier is het nu -8,1
Rutte31
Lid
26 januari 2010, 21:50 uur | Bericht #86814
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 26 januari 2010, 21:38 uur 8| Wat een pluim

Miljaar, wat een pluim zeg!!!
erik
Lid
26 januari 2010, 21:51 uur | Bericht #86816
Deze pluim ondersteund het verhaal van Ronald

Ben wel benieuwd of er morgen weer een warmere pluim aankomt,ze wisselen elke dag enorm wat wel aantoond dat voorspellingen van meer dan 3 dagen vooruit in deze situatie gelijk staat aan een gokje in de loterij....
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 januari 2010, 21:52 uur | Bericht #86817
We krijgen morgen in heel 't land code geel bij meteoalarm voor (natte) sneeuw!

Ik ben benieuwd van welke diepte we de nieuwe pluim van weerplaza op moeten graven
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
de MUG
Lid
26 januari 2010, 21:55 uur | Bericht #86819
Beste Jan, ik volgde je al een paar weken en sinds kort ook lid geworden, jouw uitleg is duidelijk en aanstekelijk positief.
Bedankt voor je snelle plaatsing van de nieuwe wonderpluim. Ik ga morgenochtend mijn slaapplaats in Bolsward regelen, it sil heve!
26 januari 2010, 21:57 uur | Bericht #86821
Citaat van jaapsurf, dinsdag 26 januari 2010, 21:45 uur Nu de vraag : Hoe kan het dat Jan het meestal bij het rechte eind heeft bij de voorspellingen?
Ik neem aan dat elk weerstation een objectieve voorspelling maakt gebaseerd op de gegevens die op dat moment voor handen zijn. Ook neem ik aan dat Jan, net als de grote stations, toegang heeft tot dezelfde gegevens.
Waar zit het verschil in interpretatie van de gegevens in.

Ik heb geen enkel toegang tot gegevens die het KNMI beschikt. Ik moet netjes afwachten op de kaarten die hun notabene nog 4 uur eerder binnen hebben ook. Wel beschik ik over andere gegevens die het KNMI ook wel tot hun beschikking heeft denk ik.

Kortom : wie heeft goede argumenten om onze sceptische collega's te overtuigen dat Jan het meestal goed heeft.
(Het argument , kijk maar hij heeft gewoon altijd gelijk, hebben we al geprobeerd en werkte niet)

Hebben je collega's het altijd over het KNMI dan? Als dat zo is dan krijg je het nooit uit hun hoofd gepraat. Ik ken enkele mensen die prijzen het KNMI de hemel in en als je met hun een discussie aangaat dan komen ze alleen maar met feiten van KNMI. Want wat KNMI zegt is waar krijg je dan te horen.

@ jan : Werkt jou vrouw bij de telegraaf (= geenstijl, spits) Je duikt daar ook overal op

Nee mijn vriendin heeft geen enkele media achtergrond

Ga door met dit geweldige forum. Graag in de zomer ook met uitgebreide windverwachting.....

Dat zullen we zeker gaan doen samen met de zwaargewichten alias Piet Berger en Knightdoppler

26 januari 2010, 21:59 uur | Bericht #86815
Zo wat hoop ik nu opeens op een hele boel warme regen morgen en donderdag! Zonder die sneeuw komt er een mooie schaats periode aan, anders is et weer verpest door die ** sneeuw.....
vliegje
Lid
26 januari 2010, 22:00 uur | Bericht #86823
brrrrrr net even de neus buiten de deur gestoken ,
maar man wat is het koud zeg, tis hier nu -9,8

Dat gaat nog wat worden vanacht met die temperatuur!
26 januari 2010, 22:00 uur | Bericht #86824
Citaat van Gekke Leo, dinsdag 26 januari 2010, 21:44 uur Met die ''prutlens'' maak je wel mooie foto's!

tja het is een hobby van me en ben er ook vaak mee bezig

oefening baart kunst zal ik maar zeggen
26 januari 2010, 22:01 uur | Bericht #86825
Citaat van DaOverclocker, dinsdag 26 januari 2010, 21:59 uur Zo wat hoop ik nu opeens op een hele boel warme regen morgen en donderdag! Zonder die sneeuw komt er een mooie schaats periode aan, anders is et weer verpest door die ** sneeuw.....
Precies laat het dan maar lekker regenen. Vevolgens die Februari vorst erover heen. en jackpot!
26 januari 2010, 22:01 uur | Bericht #86826
Eigenlijk had ik geen andere pluim verwacht. Maar ben de kou wat zat, verwarming is uitgevallen en alleen de houtkachel lukt het niet om het huis warm te houden.
remkie
Lid
26 januari 2010, 22:02 uur | Bericht #86828
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 26 januari 2010, 20:36 uur Morgen iedereen Spits aanschaffen want vandaag een interview gedaan met de krant!!!

nou das toevallig ik heb morge school en mensen uit almere nemen altijd spits mee
dus kan ik die wel (aanschaffen) krijgen
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.469 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 36 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 36, lezen 2 mensen het topic " Het klets- en waarneemtopic Herfst 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden