Wij zeiden sneeuw voor morgen en de rest van de collega's heeft het over regen. Morgen zullen we het zien.
Nu de vraag : Hoe kan het dat Jan het meestal bij het rechte eind heeft bij de voorspellingen?
Ik neem aan dat elk weerstation een objectieve voorspelling maakt gebaseerd op de gegevens die op dat moment voor handen zijn. Ook neem ik aan dat Jan, net als de grote stations, toegang heeft tot dezelfde gegevens.
Waar zit het verschil in interpretatie van de gegevens in.
Kortom : wie heeft goede argumenten om onze sceptische collega's te overtuigen dat Jan het meestal goed heeft.
(Het argument , kijk maar hij heeft gewoon altijd gelijk, hebben we al geprobeerd en werkte niet)
Wij werken in de buurt van apeldoorn en hopen op een weeralarm. Er is bij ons een protocol dat aangeeft dat wij naar huis mogen als er een weeralarm wordt aangegeven. De aangescherpte criteria bij deze alarmen werken dus niet ons voordeel.
@ jan : Werkt jou vrouw bij de telegraaf (= geenstijl, spits) Je duikt daar ook overal op
Ga door met dit geweldige forum. Graag in de zomer ook met uitgebreide windverwachting.....
Ja de E heeft wat problemen grote kleverige bende nu.
Maar zo te zien kan zo langzamerhand over op berenburg.
Mittwoch zunächst überall meist trocken, teils bedeckt oder neblig-trüb, oft auch freundlich mit viel Sonne. Im Verlauf aus Norden Wolkenaufzug, nachfolgend nördlich der Mittelgebirge einsetzender Schneefall, örtlich kräftig, an der Nordsee Schneeregen, dabei zunehmend kräftiger Wind mit stürmischen Böen. An der Nordsee und mitunter am Rhein leichte Plusgrade, sonst meist -7 bis -2, nach Osten noch teils um -9 Grad. Er word weinig regen gemeld bij onze oosterburen alleen in het noord westen aan de kust. Verder land inwaarts word toch vooral gewoon sneeuw gemeld dan zal het wel goed komen voorlopig tot en met maandag met de sneeuw.
Inderdaad, ik had ook al bij de Duitsers gespiekt, volgens hun in het uiterste noordwesten nabij de Noordzee kans op regen. Alleen de te verwachten positieve temperaturen in 't Rheinland maken me niet echt blij, maar als de bovenlucht koud genoeg is maakt dat niet zoveel uit.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ben wel benieuwd of er morgen weer een warmere pluim aankomt,ze wisselen elke dag enorm wat wel aantoond dat voorspellingen van meer dan 3 dagen vooruit in deze situatie gelijk staat aan een gokje in de loterij....
Ik ben benieuwd van welke diepte we de nieuwe pluim van weerplaza op moeten graven
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Bedankt voor je snelle plaatsing van de nieuwe wonderpluim. Ik ga morgenochtend mijn slaapplaats in Bolsward regelen, it sil heve!
Ik neem aan dat elk weerstation een objectieve voorspelling maakt gebaseerd op de gegevens die op dat moment voor handen zijn. Ook neem ik aan dat Jan, net als de grote stations, toegang heeft tot dezelfde gegevens.
Waar zit het verschil in interpretatie van de gegevens in.
Ik heb geen enkel toegang tot gegevens die het KNMI beschikt. Ik moet netjes afwachten op de kaarten die hun notabene nog 4 uur eerder binnen hebben ook. Wel beschik ik over andere gegevens die het KNMI ook wel tot hun beschikking heeft denk ik.
(Het argument , kijk maar hij heeft gewoon altijd gelijk, hebben we al geprobeerd en werkte niet)
Hebben je collega's het altijd over het KNMI dan? Als dat zo is dan krijg je het nooit uit hun hoofd gepraat. Ik ken enkele mensen die prijzen het KNMI de hemel in en als je met hun een discussie aangaat dan komen ze alleen maar met feiten van KNMI. Want wat KNMI zegt is waar krijg je dan te horen.
Nee mijn vriendin heeft geen enkele media achtergrond
Dat zullen we zeker gaan doen samen met de zwaargewichten alias Piet Berger en Knightdoppler
Precies laat het dan maar lekker regenen. Vevolgens die Februari vorst erover heen. en jackpot!
nou das toevallig ik heb morge school en mensen uit almere nemen altijd spits mee
dus kan ik die wel (aanschaffen) krijgen