Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Chievres is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

24 Jan 2025 07:42:19

De temperatuur bij Melle is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

24 Jan 2025 07:42:18

De temperatuur bij Stabroek is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

24 Jan 2025 07:42:17

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

24 Jan 2025 07:42:16

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

24 Jan 2025 07:42:15

De temperatuur bij Diepenbeek is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

24 Jan 2025 07:42:15

De temperatuur bij Diepenbeek is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Jan 2025 22:20:35
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sjellie
Lid
26 januari 2010, 12:45 uur | Bericht #86373
Citaat van Jack 738, dinsdag 26 januari 2010, 12:44 uur Off topic vraag : Ligt dit aan mij maar anders kan je altijd zien wie op het forum zitten te lezen , en aantal bezoekers
zie nu niks meer ?

idd ; helemaal niemand meer. zelfs ikzelf niet eens!
Tyshane
Lid
26 januari 2010, 12:46 uur | Bericht #86374
Het is hier heerlijk gezond weer, zonnetje schijnt en geen zuchtje wind, retekoud (of billenkil) Dus mensen denk eraan om buiten even het zonlicht op 'te snuiven' en door je pupillen naar binnen te zuigen; wordt je vrolijk van!
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
26 januari 2010, 12:47 uur | Bericht #86375
Citaat van Jack 738, dinsdag 26 januari 2010, 12:44 uur Off topic vraag : Ligt dit aan mij maar anders kan je altijd zien wie op het forum zitten te lezen , en aantal bezoekers
zie nu niks meer ?

Viel mij ook op dat dat nu weg is, maar dat heb ik vaker gezien. Juist op de momenten dat het erg druk was, door b.v. een link op GeenStijl. Server die even wat last heeft?!
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 januari 2010, 12:48 uur | Bericht #86376
wat een prachtpluim!!!!!!!

Momenteel in 's-Gravenzande ongeveer -5!
Groetjes Bjorn

Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Jack 738
Lid
26 januari 2010, 12:48 uur | Bericht #86377
Citaat van Twister, dinsdag 26 januari 2010, 12:47 uur Viel mij ook op dat dat nu weg is, maar dat heb ik vaker gezien. Juist op de momenten dat het erg druk was, door b.v. een link op GeenStijl. Server die even wat last heeft?!
Ok bedankt dacht al dat het aan mij lag
Tyshane
Lid
26 januari 2010, 12:53 uur | Bericht #86378
Citaat van Jack 738, dinsdag 26 januari 2010, 12:48 uur Ok bedankt dacht al dat het aan mij lag

Al bang dat je sneeuwblind was geworden?!
Ron67
Lid
26 januari 2010, 12:57 uur | Bericht #86379
Citaat van Olaf, dinsdag 26 januari 2010, 12:18 uur Zoals ik al eerder heb gezegd: Groningen is de Nederlandse Noordpool, het westen de subtropen, en Zeeland de tropen, dusssssssssssss

Het is allemaal afwachten hoe de temperatuur op hoogte is. Bij +5 kan er ook al sneeuw vallen, maar die zal dan niet erg lang blijven liggen

Ik zou Groningen hooguit de toendra willen noemen en het IJsselmeer poolgebied
Tuur
Lid
26 januari 2010, 12:59 uur | Bericht #86380
In iedergeval kon ik mijzelf gewoon registreren. Daar had de server géén moeite mee (mocht die al ergens problemen mee hebben).

Ik volg het forum al geruime tijd, maar nam steeds niet de moeite om mijzelf te registreren. Ik heb méér vertrouwen in de voorspellingen die hier gedaan worden, dan die van het KNMI. Ga zo door heren (en wellicht dames?!)!!

En dan nu wachten op één voortzetting van deze prachtige winter!
Basch
Lid
26 januari 2010, 13:00 uur | Bericht #86382
Citaat van Twister, dinsdag 26 januari 2010, 12:47 uur Viel mij ook op dat dat nu weg is, maar dat heb ik vaker gezien. Juist op de momenten dat het erg druk was, door b.v. een link op GeenStijl. Server die even wat last heeft?!

Dat klopt. Als het erg druk word, schakelen die functies uit om de load op de server te verlagen. Zo blijft het forum operationeel. Ik neem aan dat je dat liever hebt dan dat ie iedere 5 minuten weergeeft dat ie het te druk heeft.
I hope I didn't brain my damage.
26 januari 2010, 13:02 uur | Bericht #86385
Kraakhelder

Vandaag wordt het prachtig weer. De blauwe en kraakheldere hemel zal hier en daar mooi afsteken tegen een wit aangeslagen landschap. Het blijft de hele dag vriezen.

Vanmiddag schijnt de zon en op veel plaatsen zien we een kraakheldere, blauwe hemel. Alleen in het noorden is er wat sluierbewolking te vinden. De middagtemperatuur komt uit tussen -1 en -6 graden bij een meest matige oostenwind.

Vanavond en vannacht is het overwegend helder en daardoor kan het flink afkoelen. Langs de kust komen de minima uit tussen -4 en -9 graden. Meer naar het binnenland vriest het streng, -10 tot -15 graden. In de loop van de nacht ontstaat er lokaal wat nevel.

Morgen neemt vanuit het noordwesten de bewolking toe en in de middag krijgen we te maken met een storing. Aan zee valt regen of natte sneeuw, maar meer landinwaarts gaat de regen over in sneeuw. De wind is naar het zuidwesten gedraaid en neemt in de loop van de dag toe naar windkracht 5 tot 6. Er wordt iets zachtere lucht aangevoerd en de maxima komen uit tussen 0 en 5 graden boven nul. In de nacht vriest het weer 2 tot 6 graden en worden er vanuit de Noordzee winterse buien aangevoerd.

Donderdag komt er een stevige noordwestelijke stroming tot stand. Er wordt veel bewolking aangevoerd, maar van tijd tot tijd is er ook ruimte voor de zon. In de nacht vriest het licht, overdag ligt het kwik boven het vriespunt. Van tijd tot tijd worden er winterse buien over de Noordzee aangevoerd.

Op de lange termijn blijft de kans op nachtvorst groot. Overdag liggen de temperaturen rond of iets boven nul. De kans op winterse buien blijft bestaan.

Bron: Weeronline
26 januari 2010, 13:02 uur | Bericht #86386
Citaat van Tuur, dinsdag 26 januari 2010, 12:59 uur In iedergeval kon ik mijzelf gewoon registreren. Daar had de server géén moeite mee (mocht die al ergens problemen mee hebben).

Ik volg het forum al geruime tijd, maar nam steeds niet de moeite om mijzelf te registreren. Ik heb méér vertrouwen in de voorspellingen die hier gedaan worden, dan die van het KNMI. Ga zo door heren (en wellicht dames?!)!!

En dan nu wachten op één voortzetting van deze prachtige winter!

welkom tuur...een sneeuwbal en veel plezier op 0-0
26 januari 2010, 13:03 uur | Bericht #86387
Europa en de kou. Bij ons winterse buien en vrijdag kans op sneeuw.

Ook op de Balkan is de winter nu heer en meester. In de Roemeense hoofdstad Boekarest was het vanochtend met -24,8 bijna net zo koud als in Moskou waar de thermometer -25,9º aanwees. Verder in het Bulgaarse Elhovo -23,2º en in Roemenië gingen Botosani en Miercurea Ciuc onderuit naar respectievelijk -29,2 en -31,9º. In Miercurea Ciuc was het tweede opeenvolgende dag met een diepvriestemperatuur beneden -30: gisteren werd daar -31,7º gemeten. Zelfs in het noorden van Griekenland vroor het streng. In de havenstad Alexandroupoli, hoofdstad van de provincie Evros, werd -12,6º genoteerd. In Polen kwam Zamosc uit op -30,3º maar in de Baltische staten temperde de vorst onder invloed van een uitloper van een omvangrijk en zeer ijzig Russisch hoogtelaag. In Riga vroor het niet harder dan 12,5º.

De komende dagen gaat een omvangrijk lagedrukgebied boven Noord-Europa veel sneeuw veroorzaken in met name Zweden. Het Scandinavische laag heeft een aanzuigende werking op een Russische ‘koudebel’ in de bovenlucht. Deze verkilt de atmosfeer dermate sterk dat in Zweeds Lapland aanstaande vrijdag en zaterdag minima tot rond -35 graden mogelijk zijn.
Bij ons een noordwestelijke stroming met winterse buien en vrijdag onder invloed van een over de Britse Eilanden koersende randstoring kans op (smeltende) sneeuw. In het weekeinde nog steeds kans op winterse buien maar de luchtdrukverschillen worden kleiner en tijdens nachtelijke opklaringen kan het in binnenland alweer matig gaan vriezen. Na het weekeinde lijkt het kwik iets te zullen gaan stijgen omdat de stroming (tijdelijk) wat meer uit het westen komt. Het Amerikaanse GFS-weermodel komt juist met een verkilling doordat een hogedrukgebied boven Zuidwest-Europa zich via de Britse Eilanden naar Scandinavië gaat uitbreiden.

@jan visser
26 januari 2010, 13:17 uur | Bericht #86389
Citaat van zorba, dinsdag 26 januari 2010, 13:14 uur Ja, o-o staat weer op geenstijl!
ontelbare bezoekers, daarom staat er niks beneden
26 januari 2010, 13:18 uur | Bericht #86390
Citaat van rnny20, dinsdag 26 januari 2010, 12:09 uur volgens mij hebben de mensen uit zeeland last van een winterdipje

ooh dat niet hoor, heb ik een veelste goed humeur voor, maar ik verwacht gewoon regen, ipv sneeuw..

Moet zeggen, weer of geen weer.. ik heb altijd wel een goed humeur
rnny20
Lid
26 januari 2010, 13:19 uur | Bericht #86391
Citaat van Jeffrey83, dinsdag 26 januari 2010, 13:18 uur ooh dat niet hoor, heb ik een veelste goed humeur voor, maar ik verwacht gewoon regen, ipv sneeuw..

Moet zeggen, weer of geen weer.. ik heb altijd wel een goed humeur

heel goed houden zo dan
zwoof
Lid
26 januari 2010, 13:20 uur | Bericht #86392
Citaat van Olaf, dinsdag 26 januari 2010, 13:17 uur :) ontelbare bezoekers, daarom staat er niks beneden

Heeft die site "geen stijl" dan zoveel bezoekers? Ik kijk liever hier
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
26 januari 2010, 13:25 uur | Bericht #86393
P.P Verwacht nogal wat sneeuw/ijzel vanaf woensdag tot zondag. met veel overlast!!

Vanaf woensdag veel overlast door sneeuw en/of ijzel
Vanaf woensdag kunnen we veel overlast verwachten in het verkeer. Woensdag krijgen we te maken met sneeuw, die in het westen overgaat in regen.

Er is met name later op de dag in het binnenland kans op ijzel. In de westelijke helft van het land verdwijnt later de gladheid met temperaturen die oplopen tot +5 graden, maar verder landinwaarts blijft het gevaarlijk op de wegen en in het oosten kan een flink pak sneeuw vallen.

De dagen die volgen blijven grote problemen geven voor het verkeer. Donderdag en vrijdag krijgen we opnieuw flink wat sneeuw of sneeuwbuien. In het weekend kan er ook nog wat lichte sneeuw vallen. De temperaturen stijgen overdag tot iets boven nul en in de nachten krijgen we lichte tot matige vorst. Het blijft belangrijk voor deelnemers aan het verkeer om, tot en met het weekend, elke dag rekening te houden met gladheid.
Niet alleen vanwege de sneeuw of ijzel of sneeuwresten.

De kou zit namelijk nog in de grond en daardoor is er met name in de nacht en ochtend verspreid door het land regelmatig sprake van bevriezing of opvriezen van natte weggedeelten.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ook hier heeft het flink gevroren --12.2 En de ijsaangroei was geweldig maar helaas geen doorzettende trend dus wat pech voor diegene graag een klasieker willen schaatsen. het was zo mooi geweest de rest van de week nog zulke lage temperaturen.

Het weer wat er aan zit te komen? geeft veelal elende voor mensen die mobiel hun boterham moeten verdienen. en vaak ook nog met ernstige ongelukken.

Ook al omdat de meensten niet op zulke winters meer ingesteld zijn. de laatste jaren maar onder tussen is het verkeers toename wel erg gestegen. dat was anders in 1979. nu is de maatschapij veel kwestbaarder. veelal hebben we problemen gehad in het weekend met veel minder veerkeersaanbod.

Dus schat ik in mocht het weer extreem gaan uitpakken dan is de chaos kompleet!!

Nu --3,4 gr Onbewolkt en zal vanavond snel gaan afkoelen van --9gr >>>--13gr En dan is het wachten morgen op de storing. Dus spannende vooruitzichten. een winter om te onthouden.

Grtz/Wglr..
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
26 januari 2010, 13:28 uur | Bericht #86394
Citaat van Wintergek, dinsdag 26 januari 2010, 12:38 uur nou ik deel je mening hoor...

yep hier hetzelfde denk geen regen bij ons maar gelijk sneeuw!! dat had ik een aantal dagen geleden ook al gezegd
26 januari 2010, 13:30 uur | Bericht #86395
ff wat foto's omgeving hoorn.temp -7.3

kijk naar de lucht...erg koud
Anko
Lid
26 januari 2010, 13:31 uur | Bericht #86396
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 26 januari 2010, 13:01 uur Dank je wel voor de complimenten. En welkom op o-o

Mooi he al die complimenten? Tis ook verdient hoor.
Maar ik zie jou nog wel vetrekken... een keertje. Je wordt dan opgemerkt door een of ander mediastation en dan ga je voor het grote geld de wens van de KNMI verspreiden en branden we je evengoed af als we nu doen met die koorknapen.

Hahaha...
Terug naar boven
5 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 5 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.900 topics, welke bij elkaar 448.575 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.612 leden.
Het nieuwste lid is kruij182.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
5 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 67 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 67, lezen 4 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 12".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden