Goede(koude)nacht allen!
Die IJselmeerkou elke dag vind ik ook vreemd, soms denk zou er een foutje in die meter zitten, of verkeerde opstel.ling zoals bij KNMI afgelopen jaar bleek.
Je zou denken dat het oosten noch wel wat kou krijgt, reguliere afkoeling + dat Osttransport, beloofd fris nachtje te zijn. duik zo mijn warme waterbedje maar weer in.
Ik stel zoiets als IJsmeer voor.
Toch zag ik er vandaag nog verrassend veel water.... Sneeuwlaagje op je Alfa blijft goed liggen....
Als er op het IJsselmeer en het Markermeer ijs en sneeuw is komen te liggen, is er een grote oppervlakte ontstaan waar de warmte flink kan uitstralen.
Ik denk eerder dat de kou zal gaan uitstralen... Voor warmte zullen we nog even een paar maanden geduld moeten hebben.
Warmte is relatief, het is nu nog warm, temperatuur mag naar beneden.
Capelle:
-5.7 Dat kan beter!
Waarom het bij het IJsselmeer altijd zo koud is weet ik niet. Ikzelf denk misschien doordat het 1 grote open vlakte is de wind er vrij spel heeft (dus sowieso al lagere temperatuur en de warmte die bij bevriezing komt wordt dan ook 'weggeblazen').
ik bied meer!!
met de auto van leeuwarden naar stiens!! -11,5 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
terug op het honk geeft hij -8,9 aan maar dat is op het dak op 5 meter hoogte
in leeuwarden en omstreken groeit nu net weer nieuw ijs. maar er was vanmiddag ieman duit Stiens die het echt nog over 7 cm had en dan wel heel beroerd ijs
We hadden het er idd ff over hier in de sloten ligt nog een beste laag wit ijs en ik schat het idd wel op 7 cm weet je ik zal het morgen ff meten dan weten we het zeker
hier overigens nog altijd -3,1°C (belgië) | Gewijzigd: 26 januari 2010, 07:17 uur, door jones