Maar het NW waar jij zit, daar zullen de temperaturen wel flink boven het vriespunt uitkomen.
met een stevige aanvoer uit NW zit zo het gehele land enkele graden in de +. Alleen tijdens stevige winterse buien en in de nacht zakt de temperatuur dan richting of onder het vriespunt. Nederland is niet zo groot, he. | Gewijzigd: 25 januari 2010, 17:04 uur, door wintomer
Ja ik zag het ook, en nu niet alleen meer in het noorden en westen maar ook het zuiden en oosten...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
met een aanvoer over zee zijn temperaturen van enkele graden boven het vriespunt onvermijdelijk, zelfs al is die aanvoer noordelijk. wat we volgens de voorspellingen gaan krijgen zijn feitelijk vroege maartse buien. laten we hopen dat ze lekker fel zijn en af en toe voor een witte wereld zorgen.
is dat niet vaker gebeurd!!?
en uiteindleijk was het gewoon sneeuw toch of niet
nog een paar daagjes en we weten het wat het wordt en is!!
ps en eerst zou het toch regen zijn overgaand in sneeuw | Gewijzigd: 25 januari 2010, 17:12 uur, door petje040
Dat zal heus wel gaan gebeuren. Even wachten op de nieuwe run nog. Voorlopig is er niets om zorgen over te maken. Net als wat ik net ook al aangaf is dat GFS flink loopt te stuntelen met de temperaturen
en uiteindleijk was het gewoon sneeuw toch of niet
nog een paar daagjes en we weten het wat het wordt en is!!
ps en eerst zou het toch regen zijn overgaand in sneeuw
Inderdaad als jullie nu al die kaartjes eens gaan kijken die er geplaatst zijn en de tekst even goed lezen dan zie je dat er eerst regen komt die overgaat in sneeuw!
op woensdagmorgen als het nog geen neerslag of dooit,
Ik heb het ijs bij slootjes rond de Reeuwijkse Plassen gemeten waar het vannacht
wel -10 kan worden en er ligt aan de bovenkant een bevroren sneeuwlaag van 1,5 cm,
en een donkere harde ijslaag aan de onderkant van 5 a 6 cm dus met de komende nachten moet er toch
op zijn vroegst dinsdag middag of woensdag morgen ergens geschaatst kunnen worden.
ja de temperatuur zou die nacht zelfs wat stijgen; maar WRF zegt sneeuw (dus wordt nog twijfelgeval en hangt er van af hoe lang de wind oostelijk blijft) | Gewijzigd: 25 januari 2010, 17:18 uur, door jones
Verder is het hier waanzinnig mooi, een polair landschap. En koud, temperatuur is niet boven de -4 geweest en nu inmiddels -6. Dat wordt weer met water slepen voor de paarden...... | Gewijzigd: 25 januari 2010, 17:36 uur, door Liesbeth Jense
Je mag wel een paar -graden van ons,,,,'blaas,blaas' het is hier stervenskoud.