Dank je, heb nog even een vraagje.
hoe krijg je een blijvende teks onder in je bericht??
alvast bedankt
gr marieke
en maar meteen weer lezen he
lekker koud buiten tenminste als je net uit je nest komt dan he ze geven aan voor nu 0 graden hiero
sommige sites zeggen +0 anderen -0 (wist niet dat daar ook al een verschil in kon zitten) 0 = 0 dacht ik!!
maar oke op naar de komende dagen
dat de primeur ons maar goed mag bevallen he
en maar meteen weer lezen he
lekker koud buiten tenminste als je net uit je nest komt dan he ze geven aan voor nu 0 graden hiero
sommige sites zeggen +0 anderen -0 (wist niet dat daar ook al een verschil in kon zitten) 0 = 0 dacht ik!!
maar oke op naar de komende dagen
dat de primeur ons maar goed mag bevallen he
Hahaha dat dacht ik ook.
Maar -0,3 is onder het vriespunt hea.
En dan is het dus -0.
precip > total toch?
ziet er idd leuk uit voor de komende dagen, maar wanneer houd het op is de vraag.. wat een sneeuw dit jaar!
hier komt af en toe sneeuw naar beneden, lijkt ook wel kouder te worden, of ik word gek. ( kan ook) het is l zwaar bewolkt. hoop de zon nog eens te zien.
groeten marieke.
Als ik jou was, want je verlangt er zo erg naar, zou ik voor morgen vrij nemen als ik jou was. De zon gaat de hele dag volop schijnen
precip > total toch?
ziet er idd leuk uit voor de komende dagen, maar wanneer houd het op is de vraag.. wat een sneeuw dit jaar!
Ach dus Noord Holland krijgt vrijdag nog wat sneeuw.
Voor het Noord-Oosten en Zuid-Oosten zijn het echt mooie kaartjes!
Vandaag stroomt vanuit het noordoosten koude lucht het land binnen. In de loop van de middag wordt de lucht droger en klaart het in het noordoosten op. De middagtemperatuur komt uit tussen +2 graden in Zeeland en -5 graden in Groningen.
Na twee koudere dagen aan het begin van de week, komt er woensdag een noordweststroming op gang. Dit wordt veroorzaakt doordat een hogedrukgebied boven Scandinavië plaats maakt voor een lagedrukgebied. De noordwestelijke stroming betekent niet dat de winterperikelen tot de verleden tijd behoren.
Vanmorgen wordt er met een zwakke tot matige noordoostenwind koude lucht aangevoerd. De temperatuur loopt uiteen van 2 graden in Zeeuws-Vlaanderen tot -5 graden in Groningen. De bewolking overheerst en het is overwegend droog.
Vanmiddag trekken vanuit het noordoosten opklaringen het land binnen. Het kwik stijgt niet of nauwelijks. De maxima liggen tussen -5 en +2 graden. In het noordoosten ligt de gevoelstemperatuur onder de -10 graden.
Vanavond en vannacht koelt het overal flink af. In het zuiden is er nog veel bewolking, terwijl het in het noorden steeds verder opklaart. In Zeeland wordt het -3 graden. In het uiterste noordoosten kan het zelfs streng vriezen, -10 graden. De gevoelstemperaturen komen in de nacht lokaal onder de -15 graden uit.
Morgen breidt de droge koude lucht en de brede opklaringen zich steeds verder zuidwestwaarts uit. De wind is meest matig uit een oostelijke richting. Morgenmiddag is het overal vrij zonnig en koud. Het blijft de gehele dag licht vriezen. De maxima komen uit tussen -1 en -4 graden. Voor het gevoel is het nog een stuk kouder. Morgenavond en woensdagnacht houdt het vrij heldere weerbeeld aan. De wind is zwak en draait in de loop van de nacht van het oosten naar het zuidwesten. Daar vooruit gaat het op de meeste plaatsen opnieuw licht tot matig vriezen
Woensdag wordt met een stevige zuidwestenwind de vorst het land uitgezet. In het westen komt de temperatuur enkele graden boven nul uit. In het oosten blijft het kwik steken rond het vriespunt. In de morgen is er nog veel ruimte voor de zon. In de middag neemt vanuit het noordwesten de bewolking toe en trekt een storing het land binnen. De neerslag kan ook winterse vormen aannemen.
Donderdag komt er een stevige noordwestelijke stroming tot stand. Er wordt veel bewolking aangevoerd, maar van tijd tot tijd is er ook ruimte voor de zon. In de nacht vriest het licht, overdag ligt het kwik boven het vriespunt. Van tijd tot tijd worden er winterse buien over de noordzee aangevoerd.
Op de lange termijn blijft de kans op nachtvorst groot. Overdag liggen de temperaturen rond of iets boven nul. De kans op winterse buien blijft bestaan.
Bron: Weeronline