De laatste keer dat ik me kan herrinneren dat ik op het spaarne stond was in 97.
Maar ik heb een paar jaar ergens anders gewoond dus...
Of zijn de verwachtingen deze keer beter?
Vind ze nu veel beter dan afgelopen keer
Op welk punt van het Spaarne?
Ja, ik bedoel eigenlijk weer eens schaatsen via Spaarne, Mooie Nel naar Spaarndam of deze,, via Spaarne via Centrum naar Leidsevaart en dan naar Leiden. Jaren geleden 2 x gedaan , ook de Haarlems Dagblad tour naar Leiden toen, weet niet meer welk jaar.
Oke, dat is bij dat beeld zonder hoofd toch?
Ik bedoelde dat ik in 97 op het spaarne geschaatst op het breede stuk bij de nieuwe brug naar de polder.
Nu weer on topic.
Ze moeten in zeeland de kachels eens wat lager draaien , dat is de enige plek waar het "nog niet" vriest
Ik bedoelde dat ik in 97 op het spaarne geschaatst op het breede stuk bij de nieuwe brug naar de polder.
Nu weer on topic.
Ze moeten in zeeland de kachels eens wat lager draaien , dat is de enige plek waar het "nog niet" vriest
Hee, nu je et zegt, ik heb de kachel sinds half december niet meer uit gehad.
Zou dat et zijn ja
On topic, ik hoop op een fantastische week met veel sneeuw.
Als dat zo is is zul je me de rest van de winter niet meer horen klagen
nou geef mij maar lekker de ijs hoor ..de laatste keer dat ik op het spaarne stond was ik 10 en ik ben nu 19
weather without storms is no weather at all.
Zonnetje is idd al mooi doorgebroken hier huidige temp: -4
In het noordoosten van het land wintert januari veel meer dan in de rest van Nederland. Tot vandaag bedraagt het voortschrijdend maandgemiddelde in Nieuw Beerta -2,2, in De Bilt slechts -0,3º. Het langjarig januarigemiddelde op het KNMI is 2,8º. Verder in Nieuw Beerta nu 24 vorstdagen (alleen de 18de was vorstvrij), in de Bilt zijn dat er 18. De komende dagen voltrekken zich belangrijke veranderingen in de heersende luchtdrukverdeling. Op het midden van de Atlantische Oceaan wordt het Azorenhoog flink opgetuigd, een diepe IJszeedepressie dijt in rap tempo over geheel Noord-Europa uit. In de hoogtetrog van de depressie ontstaat donderdag boven Zuid-Zweden een nieuwe, diepe depressiekern met een kerndruk van rond 975 hPa. Op hoogte wordt ondertussen een ‘koudebel’ vanuit Rusland aangetrokken. Zo blijft de Scandinavische atmosfeer van kou doortrokken en ook het Noordzeegebied ‘profiteert’ daarvan.
Wel bereiken de aangevoerde polaire en arctische luchtmassa’s ons land met een sterke noordwestelijke (hoogte)stroming over het relatief warme water van de Noordzee. Daardoor blijft de middagtemperatuur gedurende de periode van donderdag tot maandag boven nul. In de kustgebieden zal dat wat meer zijn dan in het binnenland.
Door het dikker worden van de koude luchtlaag neemt de kans op winterse buien toe. In het binnenland is na donderdag ook weer droge sneeuw mogelijk en wanneer in het weekeinde de noordwestenwind wat afneemt en ’s nachts in het binnenland wegvalt kan het zomaar weer matig gaan vriezen. Kortom van een overgang naar zacht weer is geen sprake en mocht die ontwikkeling begin februari wel gestalte gaan krijgen dan verwacht ik niet dat dit de opmaat wordt naar een milde februari. De winter van 2010 is naar mijn idee nog lang niet voorbij!
Jan Visser