ik wakker en blij, ruk de gordijnen open en en!!
niks een poederlaagje op de daken en auto's en planten verder niks
dus helaas pech hiero
aan de anderekant geluk natuurlijk
want ze voorspelde regen voor ons in eerste instantie
en het is gewoon de gehele dag droog gebleven!!
zo op naar de volgende kans
iemand een idee wanneer dat is??
ga maar vast onder de lamp hangen denk ik!!?, mis ik niks he hahahaha
Zo leuk om met hulp van jullie, familie en vrienden, het weer te voorspellen, dat ze je voor gek verklaren en achteraf zeggen dat ik gelijk had. Maar het wordt tijd dat ik het zelf leer
Heel veel succes! (Ja de vorst blijft nog wel (wat) in de buurt)
Oh buienradar klopt weer ?
Deze klopt naar mijn idee beter http://www.weeronline.nl/buienradar/129/0 [klik op aktueel]
Nou wachten we af of er nog wat komen gaat.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Regionaal een pak sneeuw: in het noorden de hele dag weer vorst. Indrukwekkende kou op het continent.
“Een stad in diepe sneeuw, je bent op een plek waar het vol lawaai hoort te zijn en het is er opeens doodstil†schreef Godfried Bomans eens. Bomans was in het verleden de meest gelezen schrijver van ons land. Vers gevallen sneeuw dempt het geluid omdat er veel lucht in zit. Harde geluiden worden daardoor als het ware verzwolgen en niet meer weerkaatst. Zodra de sneeuw begint te smelten neemt de herrie weer toe.
Onder invloed van een zich slechts langzaam verplaatsend, enigszins golvend frontaal systeem, heeft het sinds gistermiddag regionaal gesneeuwd. Mijn indruk is dat de meeste sneeuw in het noordwesten van het land is gevallen. Plaatselijk gaat het zelfs om een ‘pak sneeuw’ en wat ziet het er buiten mooi uit! Uit Hensbroek bij Heerhugowaard meldde medewerker Jan Nanne vanochtend een sneeuwdek van maar liefst 11 centimeter, Winkel 10 (29ste sneeuwdekdag) en in Alkmaar (wijk Daalmeer) ligt ruim 7 cm. Mede onder invloed van de sneeuw heeft ook de koude lucht zich uitgebreid. Om 7 uur waren alleen het zuidwesten en het zuidoosten vorstvrij: in Groningen registreerden Nieuw Beerta en Roodeschool een minimumtemperatuur van -5,7º.
Vandaag overdag blijft het meest bewolkt en plaatselijk valt soms wat lichte (mot)sneeuw: in Zeeland motregen. De temperatuur komt vanmiddag in het zuidwesten op circa 3 graden uit. Elders maxima rond het vriespunt en in het noorden en noordoosten blijft het vriezen. In Groningen wordt het niet veel warmer dan -4 en daar wordt het alweer de 3de ijsdag op rij. De wind gaat vandaag overal zwak tot matig uit het oosten waaien.
Een in een hoogterug ‘ingekapselde’ storing trekt de komende 24 uur van de Britse Eilanden naar Normandië. Tegelijkertijd blijft de luchtdruk boven het Noordzeegebied stijgen en stijgen. Dinsdag staat het weerglas op ruim 1040 hPa en dan komt er ook in het noordoosten een einde aan een extreem sombere periode. Maandag blijft het echter nog bewolkt maar de kans op neerslag is klein. In de nacht vriest het, met uitzondering van het zuidwesten, licht tot matig en ook overdag blijft het in de meeste streken licht vriezen. De wind gaat uit het noordoosten waaien.
Wat is het ‘stroomopwaarts’ koud! Berlijn meldde vanochtend -15,8, Stockholm -17,3, Warschau -21,7, Helsinki -23,0 (Finse Golf is dichtgevroren), Moskou -24,2º, Riga -25,4, Suwalki, Polen -27,4, Miercurea Ciuc, Roemenië -29,4 en Jogeva, Estland -31,6º.