En ze hebben nog wel een sneeuwradar,,, Zelfs die klopt niet | Gewijzigd: 24 januari 2010, 01:40 uur, door zwoof
Haha.. thanks
Ladylike, mooie foto zeg! echt sprookjesachtig, ook een beetje kerstachtig, moest gelijk aan een kerstkaart denken...
Dankjewel! Ik heb er meer gemaakt, maar ik vond dit de mooiste.
Uitgegeven: 23 januari 2010 18:02
Laatst gewijzigd: 23 januari 2010 22:34
DE BILT - De winter wint de komende dagen opnieuw aan terrein in ons land. Weerinstituut KNMI waarschuwde zaterdag aan het eind van de middag voor gladheid in Noord-Holland, Friesland en Flevoland.
© ANPDaar kunnen lokale wegen glad zijn door sneeuwval.
De verschillen tussen zuid en noord waren zaterdag rond 18.00 uur groot. De vorstgrens, die de begrenzing vormt met koude vrieslucht, ligt dit weekeinde dwars over het land.
In het overgangsgebied tussen de beide luchtsoorten valt dit weekeinde neerslag. Het is deels regen, deels natte en droge sneeuw en uiteindelijk op steeds meer plaatsen droge sneeuw met kans op gladde wegen.
ANWB
Ook de ANWB waarschuwt zaterdagavond voor gladheid in met name Noord Holland, Flevoland en het midden van het land (Utrecht en hoger). Dat heeft een woordvoerder van de organisatie gemeld.
Rijkswaterstaat strooit momenteel wel, aldus de zegsman, maar wegenwachten in onder meer Noord-Holland zeggen dat het moeilijk rijden is en dat de sneeuw blijft liggen. De komende uren zal het sneeuwgebied zich nog uitbreiden, aldus de woordvoerder.
Sneeuw
De vorstgrens verplaatst zich de komende dagen geleidelijk in zuidwestelijke richting waardoor begin komende week het hele land weer in de vrieskou terecht zal komen. Op meerdere plaatsen wordt het waarschijnlijk weer wit, aldus het KNMI. Daarbij kan de sneeuw na het invallen van de vorst blijven liggen.
Volgende week volgt een winterse periode van zeker enkele dagen met een aantal dagen 's nachts lichte tot matige vorst en overdag temperaturen rond het vriespunt. Volgens het KNMI is het deze winter nog niet heel koud, maar ''bijzonder is wel de vele sneeuw''. Tussen half december en het begin van de tweede helft van januari lag er op veel plaatsen in ons land sneeuw. Op een aantal dagen was de sneeuwval zwaar en was er overlast door stuifsneeuw.
bron
© ANP
Ik verwacht dat het op 23 & 27 mei zomers warm zal gaan worden met flink wat zon en tegen de avond een enkele onweersbui
Lol, bedankt, je hebt mijn dag weer goed gemaakt! 23 & 27 mei he?
Juist ja.
Geen vlokje sneeuw of drupje regen gezien.
En de radarbeelden terugkijkend lijkt het wel of het neerslaggebied ons hier gewoon WILDE omzeilen. Hoe die echo's het geflikt hebben weet ik niet, maar hier is het dus echt kurk en kurk droog gebleven...Nog niet eens een drupje regen ( om maar te zwijgen van een vlokje sneeuw ), noppes, nada.
Dit is echt zo bizar dat het gewoon grappig begint te worden, niet normaal meer.
Voor iedereen die wel hun portie hebben gehad kan ik alleen maar zeggen:
Geniet er maar ( weer ) van, en wij houden er hier de moed er maar in
Groeten vanuit een mooi, maar groen "schiereiland".... | Gewijzigd: 24 januari 2010, 04:30 uur, door Rutte31
Ben benieuwd of sommige toch nog verrast zijn na een nacht slapen. Ik merk dat sneeuw gaat wennen, na die flinke dump van december hier is het nu eigenlijk maar een beperkte laag terwijl het toch uniek is, zeker voor het kustgebied, hoe het er nu weer bij ligt met de mooie witte bomen. Dus ga er weer van genieten.
Hier de puzzel van deze week. Zoek de verschillen:
| Gewijzigd: 24 januari 2010, 07:27 uur, door marja