Aan de daken kun je goed zien dat het al wit begint te worden.. Nu ik dit berichtje maak beginnen de tegels ook wit te worden. Even klikken op de foto's en dan uitzoomen, dan kun je de vlokken zien.. Vooral op de eerste foto zijn deze goed te zien.
Lots
hej dat is Butterhuizen (gele lantaarnpalen)
Hier in Breda regen regen en nog eens regen. +1.8 gr
Ik kan de tegels er nog doorheen zien dus hooguit 0.5cm.. Op de autodaken ietsje meer.
Lots
Nopes, op straat idd iets meer dan 0,5 cm, op de grijze bak 1 cm en op de auto echt absoluut zeker 1,5 cm.
Dus ik vertelde echt Waarheid.
Dus ik vertelde echt Waarheid.
Dat zijn toch geen sneeuwhoogtes. Wij hadden in December 50 cm sneeuw.
het is meer een soort dichte ijsregen met nu en dan een vlokje sneeuw.
er ligt nu iets van 1 cm.
foto is van 2 uur geleden.
andere foto's vanmiddag gemaakt op de afsluitdijk. het ijsselmeer is echt 1 grote ijsvlakte.
verder leuk om even te noemen dat we gister van workum naar Rozenburg gereden zijn en dat we 7 graden 1 verschill hadden tussen instappen en uitstappen. -0,2 t.o.v. +6,8 van winter naar voorjaar! want die bijna 7 graden voelde met de zon en zonder de wind erg zacht aan.
als de kou na de kerstperiode door had gezet met sneeuw had ik 't nog steeds prachtig gevonden, maar nu moeten we weer overnieuw beginnen, dat gare gekwakkel elke keer.. vrieskou prima, maar de sneeuw mag nu wel wegblijven, want het word toch niet meer dan 10cm hier
cyclus ofzo?
Ja, dat was mij ook al opgevallen.
Met als gevolg dat na het weekend het hele OV plat ligt.
Ik hoop deze keer niet!
Een week met wind en sneeuw
Gisteren ging ik nog voor een doorzettende winter met opnieuw een flink koude periode. Nu moet ik gaan bijstellen naar een minder koude week. De eerste dagen van de komende week zijn nog koud. Woensdag volgt met een dip. Donderdag en vrijdag zullen sneeuw, soms regen, een harde wind en in de nachten lichte vorst brengen. Mogelijk wordt het vrijdag nog weer kouder. Een week met veel gladheid en met overlast voor het verkeer.