op je homepage staat behalve het zuidoosten en zuidwesten.
Dus val ik dan ook buiten de boot ?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Is dat een voor teken
Het zijn niet alleen kraaien maar hier mussen/roodborsten/vlaamsegaai/tortelduiven/merels/lijsters/vinkje/ het wemeld er van dat was de laatste 2 dagen anders toen was er totaal niets. en bw het zelfde vreten lag er nog van 3 dagen geleden.
Maar het is toch zo dat dieren daar op ingesteld zijn voor hun overleving i.v.m schaarse voedsel in een degelijke winter. en kunnen weersverwachtingen/veranderingen zonder sat beelden of pluimen aanvoelen
Daar zijn wij mensen meenst dom in wijlaten ons beinvloeden door weersvoorspellingen en mocht het extreem worden kopen de meensten de schappen in de winkels leeg.
In de gespleten hoogterug snoert zich de komende 24 uur boven de Britse Eilanden een storing af die zich zondag/maandag naar het zuiden van de Noordzee verplaatst. Tegelijkertijd wordt het front vrijwel stationair boven ons land. Daardoor de komende nacht en zondagochtend op veel plaatsen aanhoudende neerslagkansen.
Ik mag toch hopen van niet... de boel is hier net weer begaanbaar!
Tot nu toe een paar losse vlokken gezien. Ik wil geen sneeuw, ik wil schaatsen!
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Maar goed, we zien het wel...
Zondagochtend kan een deel van Nederland voor de zoveelste keer deze winter wit zijn. Het sneeuwdek kan zich enkele dagen handhaven omdat het tanende Russische hogedrukgebied en een naar het noordoosten trekkend filiaal van het Azorenhoog een verstandshuwelijk aangaan en dinsdag met een drukwaarde van ruim 1040 hPa boven onze streken komen te liggen. Helaas valt daardoor voor liefhebbers van transportkou weinig te genieten want de oostelijke stroming wordt meteen aan banden gelegd. Wel gaat het in de nacht van maandag naar dinsdag en vooral van dinsdag naar woensdag wat harder vriezen. Vooral daar waar sneeuw ligt en het ook flink opklaart sluit ik minima tot lokaal -10 graden niet uit.
Woensdag overdag trekt het zwaartepunt van het hogedrukgebied naar het zeegebied ten westen van Ierland en breidt een IJszeedepressie zich over geheel Noord-Europa uit. Het lagedrukgebied veroorzaakt in Zweden significante sneeuwval. De belangrijke veranderingen in de luchtdrukverdeling betekenen in ons land het einde van de ‘net niet/net wel’ winter. Van het westen en noordwesten uit wordt namelijk minder koude maritieme lucht aangevoerd. Bovendien nemen de neerslagkansen toe. Aan het einde van de week wordt de koude luchtlaag echter weer dikker (luchtaanvoer van hoge breedten) en neemt de kans op winterse buien weer toe. Hoopgevend voor teleurgestelde winterliefhebbers is dat de westcirculatie niet lijkt te zullen doorbreken (dan ben je meteen weer een dag of 10 verder).
Jan Visser
Klopt! Ik zag net zelfs Hans Kraai ook al bij v/d Valk zitten eten
Wil je dit soort opmerkingen niet meer plaatsen, ik verslikte me zowat in de koffie
Haha! Sorry voor de hoestbui (keer wat anders dan een sneeuwbui) die ik veroorzaakte, maar kon het niet laten.
De te verwachten sneeuwhoeveelheid in 24 uur tijd (in centimeters), berekend tot 7 uur zondagochtend
De weerkaart voor de nacht naar zondag, aldus de hoofdberekening van het ECMWF model van afgelopen nacht. Lagedrukgebiedje bij Engeland. Zijn storing ligt weliswaar nog steeds boven het westen van het land, de bijbehorende neerslag is verder het land binnengedrongen.
jan als dit uitkomt zou het feest zijn.
we wachten af, hier in obdam net wat dikkere vlokken gehad en wat licht korrelhagel