In de Amerikaanse staat Virginia is met donderend geraas een kleine meteoriet ingeslagen in de behandelkamer van een huisarts.
Niemand raakte gewond: er is alleen wat schade aan plafond en vloerbedekking.
Bij aankomst brak de meteoriet, die ongeveer zo groot is als een tennisbal en een half pond weegt, in stukken.
Volgens een wetenschapper van het Museum of Natural History is het zeker een stuk ruimtesteen.
Op de beelden die van de meteoriet zijn gemaakt is duidelijk de donkere smeltkorst te zien die de steen tijdens zijn korte tocht door de aardse dampkring heeft gekregen.
Goed gedocumenteerde meteorietinslagen zijn vrij zeldzaam.
Voor zover bekend was het (in recente tijden) de vierde meteoriet die in Virginia (bijna drie keer zo groot als Nederland) terechtkwam.
Ook in ons land is zeker vier keer een meteoriet neergeploft, voor het laatst in 1990.
bron astronieuws.nl
Hoop zelf zoiets nooit mee te maken.
Zou je zo"n steen nou mogen houden na dat
de steen onderzocht is?
Voor zover ik weet niet.
het is zelfs zo dat een tijdje terug toen een stukje steen neer geland was op aarde, en 2 mannen die een stukje ''meegenomen'' hadden opgepakt zijn !
volgens mij was dit in USA.
het is inprincipe van grote wetenschappenlijke waarde. (je ken wel stukjes komeet kopen tegenwoordig)
en zelfs op bepaalde astronomische beurzen krijg je een stukje gratis (ofja, als je een ticket gekocht hebt )
maar zal toch zeker een souveniertje bewaren !!
Ruk.
Ruk het geeft wel weer een troep hoor en een heel geregel en vergeet niet
de pers enz
nee niks voor mij hoor maar een souveniertje als hij dan toch komt wel graag.
de pers enz
nee niks voor mij hoor maar een souveniertje als hij dan toch komt wel graag.
geeft niets hoor , met zoiets haal ik graag het nieuws !!!