Wat de pluimen ons vertellen is dat het dus mogelijk is dat er weer een langdurige koudeperiode zit aan te komen (dat zijn dan wel de winterliefhebbers )
Daar heb je gelijk in, maar ik heb het idee dat het KNMI steeds voorzichter wordt... nog even en dan halen ze die lange termijn van de site af
EDIT: Als ik goed heb geteld, geeft WRF NO Nederland 10-15 cm!
Hoop dat wij ook zoiets krijgen
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Met de 'voorspelling' die ze nu doen maakt het niet uit of ze het eraf halen of niet. Ze hebben altijd gelijk. 'Het is nog heel onzeker', en dan over vijf dagen, 'ziet u wel, het kon dooien het kon vriezen en het is dooi/vrieskou (doorhalen wat niet van toepassing is) geworden, dus we hadden gelijk!' Of dan krijg je het 'met de kennis van nu, hadden we dooi/vrieskou moeten voorspellen'. Ik heb gemerkt dat deze constructie erg in opkomst is, voor in de Nederlandse politiek
Pluimpjestijd?
Pluimpjestijd?
Yep
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Dus helaas voor de winterliefhebbers, het ziet er slecht uit
Thanks, ook al had ik die liever gezien dat die oper en control nog even de lage leden volgden. Maar goed, in ieder geval tot komende woensdag steeds verder dalende temperaturen. En verder dan dat moet ik maar niet kijken, niet alleen omdat het me niet bevalt, maar ook omdat het met de dag veranderd. Al moet ik toegeven dat oper, control en gemiddelde daar wel akelig dicht bij elkaar liggen. Wellicht ook nog wat sneeuw dit weekend, al zal dat de regio Rotterdam wel als regen/natte sneeuw aandoen. Tsja, you can't have it all..
Dus helaas voor de winterliefhebbers, het ziet er slecht uit
Plaatjes?
Alleen nog in het noorden -1 (!) op woensdag
Dus zelfs de vorstprikkel van komende week lijkt niet door te gaan...
Wat wel aardig is dat op de laatste GFS kaart het weer ietsje kouder lijkt te worden .. maar goed dat is zo een lange termijn.
de wind komt daarbij overigens uit het noorden en niet uit het oosten..en er is geen hogedrukgebied meer in het oosten..
Ik hoopte komende week nog op sneeuw in heel Nederland maar zoals het er nu uitziet hoogstens het noorden/oosten.
en laten we het maar niet hebben of het blijft liggen..
Misschien moeten ze meer zout strooien op de weg dan worden die vanzelf wit ( van het zout)
zie de kaartjes voor meer info.. ben benieuwd wat de 12 uur run voor kaarten heeft
Misschien maar een lente topic openen ? | Gewijzigd: 22 januari 2010, 11:30 uur, door Callie-P
Volgende week winter!
Dit weekend staat in het teken van de strijd tussen zachte- en koude vrieslucht. Vanavond gaat het in het westen al regenen en daar vriest het niet. In het noordoosten, waar het deze vrijdag met bijna 5 graden vorst begon vriest het 3 graden. Ook elders in het noorden licht vorst. Morgen en ook zondag duurt de strijd tussen de twee luchtsoorten voort. In de noordelijke helft van het land valt zowel op zaterdag als ook op zondag van tijd tot tijd sneeuw bij temperaturen rond- en in de nacht iets onder nul. daar kan tot zondag later op de dag tussen de 4- en 8 cm sneeuw vallen. Gewoon een pak sneeuw dus! Het midden en zuiden hebben vooral regen bij temperaturen boven nul.
De strijd tussen de kou en zachte lucht is vooral een strijd ook tussen een hogedrukgebied boven Scandinavië en een depressie boven Frankrijk. Later op zondag zal het hogedrukgebied meer en meer kou ons land in blazen met een stevige oost tot noordoostenwind. Hoewel niet alle computermodellen het met elkaar eens zijn ga ik uit van winst voor het Scandinavische hogedrukgebied. In de nacht naar maandag komt heel het land in de vrieskou terecht met lichte en in het noorden en oosten misschien wel matige vorst. Na het weekend zorgt het Scandinavische hoog er voor dat er steeds koudere vrieslucht ons land binnen sijpelt. Dit alles onder regie van een ijskoude oost tot noordoostenwind. In de nachten vriest het tussen de 5- en 9 graden, lokaal misschien wel een keer strenge vorst. Ook overdag blijft het vriezen en het blijft tot ver in de week waarschijnlijk wel droog. Kortom: ik verwacht volop winter volgende week met in het noorden dit weekend eerst sneeuw en gladheid.
Voor Rotterdam zou dat geen kwaad kunnen. Het is hier 5 graden maar met een zonnetje, schapenwolkjes en een fris windje doet het heel lente-achtig aan. Voelt als een haren-in-de-wind-en-jas-hoeft-niet-meer-tot-aan-de-kin-dicht-ik-ga-een-wandeling-op-het-strand-maken-dag. Wat een verschil met het noordoosten, waar het op dit moment (Nieuw Beerta) precies 9 graden kouder is!