Dus blij gemaakt met een dode mus. Paar dagen geleden zou het allemaal zo koud worden etc. Nu stelt het amper nog iets voor.
Balen dit! ik had er toch wat meer van verwacht. Nu maar hopen dat februari nog wat in petto heeft.
In een week kan een hoop gebeuren hoor! Niets is zeker en dat is ook terug te zien in de modellen. Ze zwabberen mij teveel
zal voor mij een teleurstelling zijn ALS er wat valt ( hoop het niet )
GFS zwabberde in het begin juist vrij weinig. Vooral het europese model zwabbert inderdaad erg veel. Nu GFS ook opeens vaan zachter weer gaat is de geloofwaardigheid inderdaad wel afgenomen. Nu maar afwachten wat er gaat gebeuren.
correct ! voordien was GFS het koudst en nu is ECMWF wat kouder terwijl GFS wat zachter is blabla de 'minder bekende' modellen kiezen wel meer voor de koudere variant
en inderdaad, tegen dat het donderdag is zullen de weerkaarten er waarschijnlijk weer anders uitzien
Gfs gaat nog steeds voor aardig wat kou toch?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
en inderdaad, tegen dat het donderdag is zullen de weerkaarten er waarschijnlijk weer anders uitzien
ECMWF is naar mijn idee niet kouder geworden. Totaal niet juist.
De enigste die koud was is GFS geweest. Nu ook die om is gegaan betwijfel ik het of de koude nog wat voor gaat stellen. Persoonlijk denk ik dat dat pas in februari gaat gebeuren. En dat de koude periode begin volgende week een zoethoudertje is.
Maandag, dinsdag en woensdag, daar hebben we het dan over. Donderdag zacht, dooi ect. Aldus GFS
Dus ja, het is wel even koud, maar slechts een korte periode naar mijn idee.
Dus ja, het is wel even koud, maar slechts een korte periode naar mijn idee.
Ja idd dat klopt. volgens mij zit dit patroon er al een dag of 4 in.
Maarja dat is wel lange termijn. Wanneer we er 1 dag van te voren zitten kunnen we het beter inschatten.
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Met dus zeker ook een einde aan de nieuwe koude periode in Nederland. Ook daar is het model heel robuust in. Pas in de tweede week van februari zie ik weer nieuwe vorstkansen voor Nederland.
Hoezo einde.
HET VERKEER MOET REKENING HOUDEN MET LOKALE GLADHEID
Vandaag komt in de loop van de dag de zon erbij, maar de bewolking overheerst. De temperaturen blijven al steken rond het vriespunt. Er komt een matige tot (vrij) krachtige oostenwind te staan. Vanavond en vannacht zijn er flinke opklaringen met een minimumtemperatuur van -3 graden langs de kust tot -6 graden landinwaarts.
Morgen is er ook zon met wederom middagtemperaturen rond het vriespunt. De oost tot zuidoostenwind is matig tot krachtig. In de nacht matige vorst met -5 graden. Er komt meer bewolking met later sneeuw.
Zaterdag komt het tot sneeuw en regen met een zwakke tot matige zuidoostenwind.
Zondag staat hetzelfde weerbeeld gepland. Beide dagen temperaturen voerdag rond het vriespunt. In de nachten lichte vorst.
Maandag nog een sneeuwbui, maar ook zon.
De dagen erna droog en vrij zonnig weer met overdag nul graden gemiddeld. In de nachten lichte tot matige vorst.
Ja giro555 banner is inderdaad wat aan de grote kant, maar ik waardeer dat je het plaatst en de moeite neemt daarmee aandacht te vragen voor je medemens in nood! En weer ontopic...
Het is behoorlijk koud aan het worden, qua gevoel in ieder geval! Ben benieuwd hoever de temp uitglijdt naar beneden. Waar zal het het koudst worden vandaag? Zeeland of het IJsselmeer?! Hier zal het iets gaan vriezen zo te voelen. Wordt toch eens tijd dat ik een thermometer koop...
Maar ik kom hier om te lezen wat het weer doet en gaat doen.
Oh Murphy... Fijn dat jij ook doneert! p.s. wil jij misschien je onderschrift weer omdraaien, niet te lezen zo!
En ontopic, Het KNMI zegt over de langetermijn verwachting dit: "De verwachting voor de temperatuur is erg onzeker: ongeveer even grote kans op koud winterweer als op dooi."
De wind gaat hier nu wat liggen. en de temp. zakt. --3,4gr.
En morgen sneeuw!!
pelleboer woonde in paterswolde op de koningin julianalaan was de buurman van mijn zuster
woning pelleboer
* er word wel HEEL VEEL aandacht aangegeven , maar ik vind het een beetje schijnheilig gedoe*
Nu maar weer verder over 't Weer
De komende dagen houdt het kwakkelende winterweer nog aan. In het weekend gaat er ook winterse neerslag vallen. Daarna volgen een aantal koudere dagen. Hoe koud is nog onzeker.
Vanavond valt er zeer lokaal wat motregen. Er waait een matige zuidoostelijke wind. Vannacht is het overwegend droog, maar het blijft bewolkt. De temperaturen liggen rond of net boven het vriespunt. Ten noorden van de lijn Alkmaar -Zwolle - Enschede vriest het licht.
Morgen begint de dag droog. Er is veel bewolking, maar in het oosten kan er nog wat zon te zien zijn. De zuidoostenwind is matig van kracht. In de namiddag gaat het vanuit het westen regenen. Het wordt 0 tot 5 graden.
Morgenavond en zaterdagnacht bereikt de regen ook de oostelijke provincies. In het noordoosten valt de neerslag mogelijk in winterse vorm. De wind draait naar het zuiden en is matig van kracht. Hierdoor wordt zachtere lucht aangevoerd. In Groningen gaat het 2 graden vriezen, terwijl het in Zeeland 2 graden boven nul blijft.
Zaterdag wordt het in het westen droger en klaart het af en toe op. Het oosten houdt de hele dag te maken met lichte regen of (natte) sneeuw. De wind is zwak en variabel van richting. De middagtemperatuur loopt uiteen van 1 graad in het noordoosten tot 6 graden in het zuidwesten.
Zondag kan er verspreid over het land weer wat lichte (natte) sneeuw gaan vallen. De temperatuur ligt enkele graden boven het vriespunt. Maandag is er meer ruimte voor de zon en blijft het overwegend droog. Daarna wordt het geleidelijk kouder. De meeste nachten vriest het licht tot matig. Overdag ligt de temperatuur iets boven nul. Er heerst echter nog steeds grote onzekerheid over de scherpte van de vorst
©Weeronline
woning pelleboer
Ja paterswolde. het was een markant figuur vooral in die tijd. en menig stemde op hem af omdat de knmi het steeds anders voorspelde voor het noorden. en hij ging er meenst haaks op in.
En dat is nu nog steeds met het knmi ze kunnen het niet voorspellen voor het noorden ondanks de geavanceerde spullen zitten ze er nog net zo naast als in 1960.
Maar de meenste weerspresentaties op tv is 80% show en 20% iets van kans/mogelijk/kan vriezen of dooien. en tot laatse redmiddel zeggen ze morgen kunnen we wat meer vertellen. en morgen word overmorgen.
Ik trotseer meer weersdeskundigen zoals Jan o-o en nog meerdere uit mijn regio die beter en eerder de situatie in de peiling hebben dan die commercieele troep.
--2,9gr.
Temp. gaat wat heen en weer.