En heel stiekem, omdat ik het niet kan laten:
Wie weet, gaan we morgen wel allemaal wat sneeuw krijgen van die storing. Zoals het er nu voorstaat niet, dat klopt, maar dat was afgelopen zaterdag ook niet Wie weet...
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
En heel stiekem, omdat ik het niet kan laten:
Wie weet, gaan we morgen wel allemaal wat sneeuw krijgen van die storing. Zoals het er nu voorstaat niet, dat klopt, maar dat was afgelopen zaterdag ook niet Wie weet...
Inderdaad maar afgelopen zaterdag bleef ik stug volhouden voor sneeuw maar nu zeg ik.... Ik hou een slag om de arm want het zit er wel erg dicht tegen aan
Hmm ok, we zullen zien, ik ben benieuwd...
En uit dat bericht van Snowrepublic van vanochtend, maakte ik daaruit nou op dat we zoals het er nu voorstaat vanaf midden/eind volgende week veel sneeuw mogen verwachten?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Jan Pelleboer is te vroeg gestorven. Zou hij nog leven wisten we alang wat ons hier in het noorden te wachten stond. hij kon het zien door in de snert pan te kijken. en sneeuw mete hij met een duimstok. als er meer dan een meter viel was hij ff de cm kwijt. want rolmaten waren er niet.
De wind gaat hier nu wat liggen. en de temp. zakt. --3,4gr.
En morgen sneeuw!!
De wind gaat hier nu wat liggen. en de temp. zakt. --3,4gr.
En morgen sneeuw!!
ja dat was nog eens een tijd ; maar zat welke elke ochtend aan de radio gekluisterd om zijn weerbericht te horen
Sneeuw morgen al? Denk eerder aan zaterdag
Sneeuw morgen al? Denk eerder aan zaterdag
Ja de radio draaide overuren was toen rono meende ik.
Kans op vrijdag avond al wat sneeuw. en zaterdag misschien eerst ook wat regen maar overgaand in sneeuw.
Er zou nu 15 cm moeten liggen in Leeuwarden. en van daaruit gaan ze verder rekenen.
hoewel er nog behoorlijk wat ijs(hoewel je het geen ijs kan noemen, meer een soort grote wit grauwe bros die op het water drijft ) ligt hier in Fryslân, maar 15 cm zeker niet. ik schat tussen 0 en plaatselijk nog 5 cm.
waarom begint die grafiek dan niet op de echte waarde?
ik hoop echt dat iemand hier iets zinnigs op kan zeggen.
Van de site van het KNMI: "Het ijsgroeimodel wordt niet bijgestuurd door gemeten ijsdiktes.
Allereerst omdat er geen frequente representatieve metingen van ijsdikte gedaan worden. Bovendien blijkt uit verificatie in het verleden dat de ijsdikte over het algemeen zeer goed (binnen 10% nauwkeurigheid) overeenkomt met de verwachtingen uit het ijsgroeimodel."
Hier de rest van het verhaal: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...jsaangroei.html
Daar kan je ook vinden waarom de startdikte van de pluim in dit geval totaal niet overeen komt met de gemeten dikte achter jouw huis.
Ik zeg morgen regen in het zuiden,en ten noorden van het midden krijgen we sneeuw, die blijft liggen bij temperaturen rond het vriespunt. in het noorden 5 tot 10 cm sneeuw !
Ik zeg morgen regen in het zuiden,en ten noorden van het midden krijgen we sneeuw, die blijft liggen bij temperaturen rond het vriespunt. in het noorden 5 tot 10 cm sneeuw !
Kijk dat zijn de berichten; zo'n voorspelling / verwachting wilde ik horen! Dank PolderPs! Oh en gezellige nieuwe avatar! Eigen foto?! Wat dacht je... toch beter dan het eigen koppie als avatar?
ik denk FRL tot 5 cm en de rest gaat naar N/O
EDIT: en nog ff ter info , dit kwam ik tegen op i-net ----> Uitgegaan wordt van een sneeuwbelasting van maximaal 24,5 kg/m2. Dit komt overeen met een
sneeuwlaag van ongeveer 25 cm als de sneeuw net gevallen is.
hebben we een beetje een idee wat ong. 1 kg/m2 ( kilo per vierkante meter) is , dat is dus bijna 1 cm sneeuw | Gewijzigd: 21 januari 2010, 17:53 uur, door thijmco
Eindelijk komen de sneeuw voorspellings berichten los. die al een paar dagen geleden te zien waren. i.v.m scherpe overgaan van mild en kou en naderende storing.
Dus blijf ik er ook bij. het westen en zuiden een mix van regen/sneeuw . meenst neerslag als regen. in het noord/oosten meenst sneeuw. maar of er tiental cm gaat vallen laat ik in het midden. maar wel sneeuw van betekenis.!!
Dus blij gemaakt met een dode mus. Paar dagen geleden zou het allemaal zo koud worden etc. Nu stelt het amper nog iets voor.
Balen dit! ik had er toch wat meer van verwacht. Nu maar hopen dat februari nog wat in petto heeft.
en wetterzentrale om die tijd .....
erg verschillend voor 2 identieke modellen ... ( beide WRF )
Groet,
SC
ps ,
moet wel zeggen dat die run van meteocenter van vanmiddag is en die van WZ van vanochtend ! | Gewijzigd: 21 januari 2010, 18:04 uur, door thijmco