Ik hou nog een slag om de arm. Kan nog veranderen zie laatste keer maar. Allemaal blablabla sneeuw noorden en het meesten was in het midden gevallen
Dat zou mooi zijn
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Dit weekeinde hebben we te maken met een Atlantisch front dat in een gemankeerde hoogterug verstrikt raakt. Op hoogte snoert zich in de ‘gespleten hoogterug’ een storing boven de Noordzee af. Maandag wordt de storing boven ons land verwacht. Onder invloed van het front (en storing) kan er zaterdag/zondag enige neerslag vallen. Dat is hoofdzakelijk regen maar ook (smeltende) sneeuw: maandag wordt door afkoeling op hoogte hoofdzakelijk lichte sneeuw verwacht.
Na het weekeinde gaat de Atlantische hoogterug zich beter profileren. Het systeem gaat zich uitstrekken van de Azoren via de Britse Eilanden tot boven Noord- en Noordoost-Europa. Tegelijkertijd trekt het Russische hogedrukgebied Scandinavië binnen. Daardoor krijgt ons land gedurende tenminste enkele dagen te maken met een oostelijke stroming die koude continentale vrieslucht vanuit Duitsland (Berlijn gaat naar -15) aanvoert. Rond het midden van de week vriest het ’s nachts matig en overdag licht. Kortom de winter keert weer op zijn schreden terug!
Jan Visser
Dit weekeinde hebben we te maken met een Atlantisch front dat in een gemankeerde hoogterug verstrikt raakt. Op hoogte snoert zich in de ‘gespleten hoogterug’ een storing boven de Noordzee af. Maandag wordt de storing boven ons land verwacht. Onder invloed van het front (en storing) kan er zaterdag/zondag enige neerslag vallen. Dat is hoofdzakelijk regen maar ook (smeltende) sneeuw: maandag wordt door afkoeling op hoogte hoofdzakelijk lichte sneeuw verwacht.
Na het weekeinde gaat de Atlantische hoogterug zich beter profileren. Het systeem gaat zich uitstrekken van de Azoren via de Britse Eilanden tot boven Noord- en Noordoost-Europa. Tegelijkertijd trekt het Russische hogedrukgebied Scandinavië binnen. Daardoor krijgt ons land gedurende tenminste enkele dagen te maken met een oostelijke stroming die koude continentale vrieslucht vanuit Duitsland (Berlijn gaat naar -15) aanvoert. Rond het midden van de week vriest het ’s nachts matig en overdag licht. Kortom de winter keert weer op zijn schreden terug!
Jan Visser
KIJK DAT ZIJN DE BETERE BERICHTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Ik las trouwens pas in Volkskrant in een ingezonden brief van een natuurkundige dat ze dat strooien in NL helemaal verkeerd aanpakken:
-Experiment heeft aangetoond dat na sneeuw eerst wat te laten smelten de temperatuur door het zout daalt naar -15, en de gesmolte sneeuw dus opnieuw bevriest.
-Bij meer dan 2 cm sneeuw helpt strooien niet meer
-Preventief strooien is onzin: zout trekt vocht aan en daar worden de wegen alleen maar gladder door.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Hier trouwens net even ijs gemeten, ligt nog 8 cm in de sloot bij ons achter huis in Workum (7de van de 11steden).Alhoewel ijs kan ik het niet noemen. ik heb een brok uit het water getrokken en er liep gewoon water uit het ijs! Zo bros is het. Als het niet zo koud en van chocolade was had ik t wel geweten.
vanaoovnd nog even een footje van dit witte spul dat maar niet wil dooien!
gr JPP
P.S. weet iemand waarom men van 15cm uit gaat in Fryslân? zie mijn vraag even hierboven. | Gewijzigd: 21 januari 2010, 14:40 uur, door JPP
Ik las trouwens pas in Volkskrant in een ingezonden brief van een natuurkundige dat ze dat strooien in NL helemaal verkeerd aanpakken:
-Experiment heeft aangetoond dat na sneeuw eerst wat te laten smelten de temperatuur door het zout daalt naar -15, en de gesmolte sneeuw dus opnieuw bevriest.
-Preventief strooien is onzin: zout trekt vocht aan en daar worden de wegen alleen maar gladder door.
Heb je ook een link van het artikel?
Ik vraag me af wat dan wel de goede manier is om te strooien. Niet strooien is ook geen optie, lijkt mij.
zout haalt de bevriezingstemperatuur omhoog en het haalt het vocht uit het wegdek ( waardoor het sneller verdampt) , hierdoor behoud het wegdek een hogere temperatuur na het strooien en voorkomt het dus opnieuw bevriezen ...
groet,
SC
NU--2,7GR En Dalende
Voor het gevoel --7,0gr tot --8,0gr Met die schrale Oostwind. | Gewijzigd: 21 januari 2010, 14:53 uur, door wiggelrode
groet,
SC
met zout op het wegdek gaat de bevriezings temp toch richting de -10 ofzo?