Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
20 januari 2010, 23:08 uur | Bericht #83314
Citaat van allseasons, woensdag 20 januari 2010, 18:01 uur laat me dan eerst nog eens een keertje echt genieten van een grote bak met verkeersontwrichtende sneeuw hier in Zeeuws Vlaanderen, please

Valt het verkeer in Zeeuws-Vlaanderen dan wel te ontwrichten?
*aluhoedje opzetten doet*
Rob63
Lid
20 januari 2010, 23:09 uur | Bericht #83315
Citaat van zwoof, woensdag 20 januari 2010, 22:55 uur Deze beer is links heb ik me laten vertellen. Dusss
Als ik de kaarten zo bekijk, komt ie toch echt van rechts.
Waarom deze advertentie?
20 januari 2010, 23:11 uur | Bericht #83316
Tziet er somber uit voor het westen en zuiden. vanaf vrijdag en weekend regen. en alleen in het noord oosten kans op sneeuw omdat dat daar de temp. een stuk lager uitkomt.

Verder is het zeer onduidelijk wat zich na het weekend gaat afspelen. maar goed we hebben febr. nog dus nog alle kansen.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
20 januari 2010, 23:11 uur | Bericht #83317
de run van meteoconsult voor leeuwarden gaat nog steeds naar beneden.

dit is de run van vanmiddag 1300 uur
run_2020101300.jpg
20 januari 2010, 23:11 uur | Bericht #83318
Gelukkig dat het GFS model nog steeds zo standvastig is op de voorspelde kou periode.
Nu de vraag wanneer het europese model daar in mee gaat!
of toch andersom?
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 januari 2010, 23:12 uur | Bericht #83319
Citaat van Alfa156, woensdag 20 januari 2010, 23:09 uur Als ik de kaarten zo bekijk, komt ie toch echt van rechts.

Iemand die van rechts komt kan best links zijn
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
20 januari 2010, 23:14 uur | Bericht #83320
stiens nu
-0,1
HPA 1015,5
99% vochtigheid
wind zuid oost
20 januari 2010, 23:14 uur | Bericht #83321
Citaat van M.Dings, woensdag 20 januari 2010, 23:11 uur Gelukkig dat het GFS model nog steeds zo standvastig is op de voorspelde kou periode.
Nu de vraag wanneer het europese model daar in mee gaat!
of toch andersom?

Inderdaad die laat brrrr temps zien overdag
Maxim1110
Lid
20 januari 2010, 23:17 uur | Bericht #83322
Even een vraagje: wat wordt precies bedoeld met die "zonale stroming"?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Sebas81
Lid
20 januari 2010, 23:17 uur | Bericht #83323
Toch vind ik dit mooie kaarten.
Inderdaad nou ECMWF nog even om.

| Gewijzigd: 20 januari 2010, 23:18 uur, door Sebas81
20 januari 2010, 23:19 uur | Bericht #83325
mintemp.gif

[attachment=31502:test.gif

| Gewijzigd: 20 januari 2010, 23:23 uur, door civiccoupe
Sebas81
Lid
20 januari 2010, 23:20 uur | Bericht #83326
Even een vraag aan Jan.
Is er op bovenstaande kaart nou sprake van fuseren van Russisch hoog en Azoren hoog.
20 januari 2010, 23:22 uur | Bericht #83328
.. | Gewijzigd: 20 januari 2010, 23:23 uur, door civiccoupe
Callie-P
Moderator
20 januari 2010, 23:25 uur | Bericht #83327
Citaat van Maxim1110, woensdag 20 januari 2010, 22:33 uur Of je blijft hoop houden

ja maar geef toe de trend is gewoon kwakkelweer.. wat me is opgevallen deze winter is dat de weermodellen elke keer over elkaar heen vallen wat voor ons meestal betekende dat we kwakkelweer hadden.

Het gaat kwakkelen in februari Er komt er nog wel een weekje met sneeuw en wat vorst maar de elfstedentocht gaat gewoon weer in de kast voor de volgende winter...
tenslotte hebben we nu al een periode gehad waarin de h/l gebieden op zijn minst hoop gaven.. ik weet dat we een aantal jaren kaarten hebben gehad waar zelfs de russiche beer niet van stal kwam.

dus de winter is nog niet voorbij maar de echte kou met een elfstedentocht dat gaat gewoon niet gebeuren daarvoor zijn er teveel storingen die ons weer bepalen. ( met name (natte)sneeuw)

20 januari 2010, 23:28 uur | Bericht #83329
Citaat van Calliep, woensdag 20 januari 2010, 23:25 uur ja maar geef toe de trend is gewoon kwakkelweer.. wat me is opgevallen deze winter is dat de weermodellen elke keer over elkaar heen vallen wat voor ons meestal betekende dat we kwakkelweer hadden.

Het gaat kwakkelen in februari Er komt er nog wel een weekje met sneeuw en wat vorst maar de elfstedentocht gaat gewoon weer in de kast voor de volgende winter...
tenslotte hebben we nu al een periode gehad waarin de h/l gebieden op zijn minst hoop gaven.. ik weet dat we een aantal jaren kaarten hebben gehad waar zelfs de russiche beer niet van stal kwam.

dus de winter is nog niet voorbij maar de echte kou met een elfstedentocht dat gaat gewoon niet gebeuren daarvoor zijn er teveel storingen die ons weer bepalen. ( met name (natte)sneeuw)

welke storingen? die in februari? Ja er zullen we storingen zijn, ergens. maar daar kun je nu nog totaal niets over zeggen! het is nog januari
Maxim1110
Lid
20 januari 2010, 23:29 uur | Bericht #83330
Citaat van Calliep, woensdag 20 januari 2010, 23:25 uur ja maar geef toe de trend is gewoon kwakkelweer.. wat me is opgevallen deze winter is dat de weermodellen elke keer over elkaar heen vallen wat voor ons meestal betekende dat we kwakkelweer hadden.

Goed, die elfstedentocht niet, dat kan inderdaad. Maar elke keer kwakkelweer? Ik heb sinds het "echte" begin van de winter half december en nu niet echt kwakkelweer gezien. We hebben hier 2 periodes gehad met dooi, maar dat vond ik niet echt kwakkelen, dan was alles gewoon in een keer weg. En ook 2 periodes, de laatste vrij lang zelfs(2 weken) met vorst en sneeuw. Ben ik al dik tevreden mee als we nog zoiets krijgen hoor

Maar kan iemand mij nou vertellen wat een zonale stroming is?
20 januari 2010, 23:33 uur | Bericht #83331
Maxim1110
Lid
20 januari 2010, 23:35 uur | Bericht #83332
De 18u run van GFS geeft ons de volgend weekend een bak sneeuw:

Callie-P
Moderator
20 januari 2010, 23:36 uur | Bericht #83333
Citaat van Maxim1110, woensdag 20 januari 2010, 23:29 uur Goed, die elfstedentocht niet, dat kan inderdaad. Maar elke keer kwakkelweer? Ik heb sinds het "echte" begin van de winter half december en nu niet echt kwakkelweer gezien. We hebben hier 2 periodes gehad met dooi, maar dat vond ik niet echt kwakkelen, dan was alles gewoon in een keer weg. En ook 2 periodes, de laatste vrij lang zelfs(2 weken) met vorst en sneeuw. Ben ik al dik tevreden mee als we nog zoiets krijgen hoor

Maar kan iemand mij nou vertellen wat een zonale stroming is?

het verschilt per provincie maar hier in het westen ( den haag) was het vaak kwakkelen.. temps overdag op een paar dagen na altijd boven nul. Het noorden heeft een redelijk standvastige periode achter de rug maar ik heb het hier over nederland en niet alleen over groningen. Dus ja groningen was prima maar hier in het westen was het gewoon vriezen s'nachts en overdag tussen de 0 en 3 graden in de koudste periodes..
kijk maar naar de onderstaande tabel hoe de temperatuur hier zwabberde | Gewijzigd: 20 januari 2010, 23:38 uur, door Callie-P
Maxim1110
Lid
20 januari 2010, 23:38 uur | Bericht #83334
Ok daar heb je gelijk in, maar ik denk dat het meerendeel van NL toch een mooie periode achter de rug heeft. Alleen het westen en zuidwesten wat minder. Maar zuid(oost), oost en noord heeft veel vorst gehad hoor
Terug naar boven
8 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 8 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.483 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
8 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 157 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 157, lezen 11 mensen het topic "Onweerskansen 28 april".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden