Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
froukje
Lid
19 januari 2010, 22:37 uur | Bericht #82981
Grootegast meld ook sneeuw!
19 januari 2010, 22:41 uur | Bericht #82985
Citaat van PolderPS, dinsdag 19 januari 2010, 22:32 uur oh ja nog een mooi kaartje...

Net een gezicht daar rechts
Waarom deze advertentie?
19 januari 2010, 22:52 uur | Bericht #82991
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 19 januari 2010, 22:41 uur Net een gezicht daar rechts
idd ja erg artistiek , en hij geeft ook de vuist richting he lage drukgebiedje aan de linkerkant.

die Bob is trouwens echt groot joh op dat wereld overzicht (pagina 19 geloof ik)
Laat de kou maar weer komen. hier strooiden ze ook alweer
het is hier nu +3,5 dus het verbaasde me wel een beetje.
Firstwing
Rutte31
Lid
19 januari 2010, 22:53 uur | Bericht #82992
Citaat van M.Dings, dinsdag 19 januari 2010, 22:24 uur Dat is erg twijfelachtig. Ik vind namelijk (mening ) dat het pas vanaf maandag echt koud gaat worden, misschien zondag.
Dan zien we rond vrijdag/zaterdag dat het opnieuw zachter wordt in de pluim. Dit zou betekenen dat het dan gaat kwakkelen. De periode zal wellicht net te kort zijn voor echt schaatsplezier.

Tenzij natuurlijk de weermodellen er straks heel anders over gaan denken. Alleen zie ik wel al een tijdje in de pluimen terug dat vanaf vrijdag toch depressies roet in het eten willen gaan gooien. Of dit ook gaat gebeuren moeten we nog afwachten.

Wellicht vriest het in de nachten goed door en kunnen we toch op de schaats. Maar het duurt nog wel een week denk ik.

Ik moet je ergens wel gelijk geven, er is op 't eind steeds weer een opgaande lijn zichtbaar in die pluimen. Lijkt voor de liefhebber frustrerend, en dat heb ik zelf ook wel een beetje.
Maar is dit de vorige weken dan anders geweest?
De afgelopen vorstperiode wist het toch mooi twee weken vol te houden, ondanks de continu opgaande lijnen telkens aan 't einde van de pluim.
Het werd steeds vooruitgeschoven. Okee, de dooi kwam er uiteindelijk , maar het duurde toch wel eventjes.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het vies tegenvalt als je na een neergaande lijn opeens weer die trend naar boven ziet , maar hou er rekening mee dat je het dan over voorspellingen van 10 dagen of meer vooruit hebt. En ook al zijn die allerlaatste voorspellingen in de pluim in een opwaartse trend, de grote molen op de oceaan doet het voorlopig nog rustig aan.
Laat eerst die kou maar weer binnenkomen, de kaarten hebben immers een hele mooie luchtdrukverdeling voor ons in petto. | Gewijzigd: 19 januari 2010, 22:56 uur, door Rutte31
19 januari 2010, 22:59 uur | Bericht #82996
Citaat van FirstwingBreda, dinsdag 19 januari 2010, 22:52 uur idd ja erg artistiek , en hij geeft ook de vuist richting he lage drukgebiedje aan de linkerkant.

Da's zijn middelvinger Bob maakt een middelvinger naar dat laagje lol erg grapig staat ie er op (oke, wat fantasie erbij )

Ik ben erg benieuwd hoe koud het wordt en of het een volhoudertje is, zo aan Ronald te horen wel muv een dipje volgend weekeinde
WimBaens
Lid
19 januari 2010, 23:08 uur | Bericht #82999
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 19 januari 2010, 21:45 uur Nee joh jullie krijgen dooi toch mwhahahahaha

Hier in België valt niks meer te dooien
Dat zal voor de volgende dooiperiode zijn.
PolderPS
Lid
19 januari 2010, 23:09 uur | Bericht #83000
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 19 januari 2010, 22:41 uur Net een gezicht daar rechts
idd.... zou dat Thialf zijn ? die kijkt naar de koude wind die hij zojuist gelaten heeft en richting ons drijft..

Gaat by the way lekker met de luchtdrukl: in Mongolië nu een luchtdruk van 1083 hPa (1083,8 alltime high).
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Jack 738
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2010, 23:13 uur | Bericht #83003
Ik topic lezen , sneeuw , heb net nieuwe telef dus druk haha
Dus even naar buiten kijken en verrek het doet hier ook licht sneeuwen
en het is al wit in ZO Friesland
19 januari 2010, 23:22 uur | Bericht #83005
Oh jeee sneeuw! Als ze nu bij PrutsRail (ProRail) de noodtoestand maar niet gaan uitroepen.
Daarnaast kan ik de komende tijd de sneeuw missen als kiespijn. Post rondbrengen is dan echt zwaar a-relaxed.
Rutte31
Lid
19 januari 2010, 23:27 uur | Bericht #83009
By the way: ook onze oosterburen zijn inmiddels weer "om" met een meer winterse bijstelling in de trendprognose.
Zeker wel relevant voor ons land.
http://www.wetterzentrale.de/dwd2.html | Gewijzigd: 19 januari 2010, 23:28 uur, door Rutte31
Maxim1110
Lid
19 januari 2010, 23:33 uur | Bericht #83013
Citaat van M.Dings, dinsdag 19 januari 2010, 22:24 uur Dat is erg twijfelachtig. Ik vind namelijk (mening ) dat het pas vanaf maandag echt koud gaat worden, misschien zondag.
Dan zien we rond vrijdag/zaterdag dat het opnieuw zachter wordt in de pluim. Dit zou betekenen dat het dan gaat kwakkelen. De periode zal wellicht net te kort zijn voor echt schaatsplezier.

Tenzij natuurlijk de weermodellen er straks heel anders over gaan denken. Alleen zie ik wel al een tijdje in de pluimen terug dat vanaf vrijdag toch depressies roet in het eten willen gaan gooien. Of dit ook gaat gebeuren moeten we nog afwachten.

Wellicht vriest het in de nachten goed door en kunnen we toch op de schaats. Maar het duurt nog wel een week denk ik.

Nouja, ik denk inderdaad dat de weermodellen nog bij gaan draaien over de langere termijn. Ofja, niet perce dat ik echt denk dat het kouder blijft, maar het is nu gewoon nog te vroeg om al weer te voorspellen voor begin februari, we kunnen hoogstens een trend geven, waar het heen zou kunnen gaan. Als de pluimen dan opteren voor wat zachter weer is dat nog reden tot paniek, we zien het toch wel als het zover is
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maxim1110
Lid
19 januari 2010, 23:40 uur | Bericht #83017
Citaat van zorba, dinsdag 19 januari 2010, 23:33 uur Geef die "witte troep" maar hier!
Ja inderdaad, als jullie liever alles saai grijs hebben kom maar op dan, wij weten wel beter!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
19 januari 2010, 23:50 uur | Bericht #83019
Woow weer veel bij moeten lezen! Maar sneeuw zit er dus voorlopig niet in volgens Jan?

Truste ga mijn bed opzoeken | Gewijzigd: 19 januari 2010, 23:54 uur, door kelderkast
20 januari 2010, 00:00 uur | Bericht #83020
http://weerbericht-online.hyves.nl/blog/28...de_winter/PNUQ/

Dat noem ik pas een goede 100 daags voorspelling
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
20 januari 2010, 00:45 uur | Bericht #83024
Was ik vanmorgen positief met sneeuw, is het ineens van de baan BAH
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
20 januari 2010, 00:48 uur | Bericht #83026
Er gaat niets boven Groningen . Behalve Sneeuw

--1,2gr.
Sneeuw.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Tyshane
Lid
20 januari 2010, 01:05 uur | Bericht #83028
Toch wel leuk als je even een dagje niet kijkt; er verandert zo veel hier en zo snel! Sneeuw oh nee toch geen sneeuw en de Russische beer Bob Iwan de verschrikkelijke komt er toch aan! De winter gaat weer een tikje uitdelen... spannend; wederom.

Hier is trouwens sinds vandaag de sneeuw nu echt weg. Ik vind het ook wel weer mooi staan zo schoon!

PolderPs, ik herkende je niet zo bloemig ineens! Leuke nieuwe avatar!
20 januari 2010, 01:30 uur | Bericht #83038
Citaat van weerfreakje, woensdag 20 januari 2010, 0:00 uur http://weerbericht-online.hyves.nl/blog/28...de_winter/PNUQ/

Dat noem ik pas een goede 100 daags voorspelling

Dank je, leuk dat je me hyves gevonden hebt

Alleen jammer dat ik zelf die voorspelling niet gemaakt heb
rachel
Lid
20 januari 2010, 01:55 uur | Bericht #83040
volgens mij is het erg laat, maar buiten dat om;
leeuwarden: kunnen we nou rekenen op een tocht en zo niet,
komt er dan 3 meter sneeuw....

ps .liefst geen antwoord van lees de afgelopem 5 pagina's want ik heb liever iemand die kort kan samenvatten...
xzaz
Lid
20 januari 2010, 03:25 uur | Bericht #83042
gens_1_0_180.png
Niet weer het weer!TV Commentaar
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.483 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.607 leden.
Het nieuwste lid is DeKever1 .

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 53 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 53, lezen 6 mensen het topic "Voorlopige onweerskansen 27/28 juni".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden