Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
19 januari 2010, 08:37 uur | Bericht #82642
Stukje weeronline....

Ook de zachte zaterdag staat op losse schroeven. Het dooifront verpietert ten zuiden van ons land en vorst lijkt heer en meester te blijven in ons land. Vanaf zondag lijkt een krachtig Scandinavische hoog dan het heft in handen te nemen. Diepvrieskou kan met een stevige oostelijke wind over ons land uitstromen. Dit resulteert in een aantal ijsdagen en temperaturen ’s nachts richting de -10 graden. Goed nieuws dus voor de schaatsliefhebbers, want het water is dan wel bevroren, dan wel rond het vriespunt. Het wordt dus een spannend weekend, waarbij bovenstaand scenario kans van slagen heeft, maar nog zeker niet 100% zeker is.
Sjellie
Lid
19 januari 2010, 08:39 uur | Bericht #82644
mmmm. en geen sneeuw en geen elfstedentocht hierzo......
saaaaaaaaaaaaaaai
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 januari 2010, 08:42 uur | Bericht #82647
Citaat van fable1, dinsdag 19 januari 2010, 8:37 uur Zuid -Nedrland de sneeuw? Tja kan alleen maar zeggen dat tot nu toe meeste in noord-nederland is gevallen--- maar de spanning zit er duidelijk weer in
Ja dat klopt, maar aangezien het dooifront vanuit het zuidwesten komt en bij Nederland zal stagneren krijgt alleen het zuiden en het westen met de neerslag te maken, verder komt dat ding gewoon niet. Zo zie ik het in ieder geval
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Jennydb
Lid
19 januari 2010, 08:43 uur | Bericht #82649
Citaat van Maxim1110, dinsdag 19 januari 2010, 8:42 uur Ja dat klopt, maar aangezien het dooifront vanuit het zuidwesten komt en bij Nederland zal stagneren krijgt alleen het zuiden en het westen met de neerslag te maken, verder komt dat ding gewoon niet. Zo zie ik het in ieder geval

Is duidelijk;
Brisk
Lid
19 januari 2010, 08:55 uur | Bericht #82653
Citaat van Sjellie, dinsdag 19 januari 2010, 8:39 uur mmmm. en geen sneeuw en geen elfstedentocht hierzo......
saaaaaaaaaaaaaaai

Waar is hierzo....??? (neem aan dat het iig friesland is, want anders komt daarzo iid geen elfstedentocht)

Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
19 januari 2010, 09:02 uur | Bericht #82656
Óóóó'h ik stuiter op mijn stoel

Wordt dus weer spannend van het weekend, jammer ik heb wel twee vroege diensten En op het werk
kan ik W-O niet volgen..

@maxim keigave kaartjes

19 januari 2010, 09:02 uur | Bericht #82657
Net nog een heel mooi stukje geplaatst in winterweer januari over de Tocht Der Tochten
Maxim1110
Lid
19 januari 2010, 09:09 uur | Bericht #82658
Citaat van pandabeer, dinsdag 19 januari 2010, 9:02 uur Óóóó'h ik stuiter op mijn stoel

Wordt dus weer spannend van het weekend, jammer ik heb wel twee vroege diensten En op het werk
kan ik W-O niet volgen..

@maxim keigave kaartjes

Dankje Hier nog een dan, sneeuwdekje Wel even een kleine kanttekening dat de beginwaarden waar deze vanuit gaat te hoog zijn, er zou hier namelijk nog sneeuw liggen en dat is niet het geval. Maar dat er wat bijkomt is zeker, oost-Belgie en NW Belgie en ZW NL lokaal zelfs 20-25 cm!
19 januari 2010, 09:12 uur | Bericht #82661
[quote name='Maxim1110' date='Jan 19 2010, 09:09' post='96207']
Dankje Hier nog een dan, sneeuwdekje Wel even een kleine kanttekening dat de beginwaarden waar deze vanuit gaat te hoog zijn, er zou hier namelijk nog sneeuw liggen en dat is niet het geval. Maar dat er wat bijkomt is zeker, oost-Belgie en NW Belgie en ZW NL lokaal zelfs 20-25 cm!

En dat staat allemaal gepland voor zondag a.s?
Maxim1110
Lid
19 januari 2010, 09:14 uur | Bericht #82660
Citaat van pandabeer, dinsdag 19 januari 2010, 9:12 uur En dat staat allemaal gepland voor zondag a.s?
Nou niet allemaal, dat is zo ongeveer wat er allemaal bijkomt vrijdag t/m dinsdag Maar dit weer is niet goed voor m'n schoolwerk, heb proefwerkweek dus ik moet weer aan het werk
marja
Lid
19 januari 2010, 09:15 uur | Bericht #82662
Citaat van pandabeer, dinsdag 19 januari 2010, 9:02 uur Óóóó'h ik stuiter op mijn stoel

Kun je nog stuiteren, stuiter dan mee. Ik wel in elk geval. O-O is net een soap, met steeds weer een cliffhanger!
www.marmod.nlGeef O-O wat extra zon deze lente ;-)
19 januari 2010, 09:18 uur | Bericht #82663
Dan zou de vorst dus gewoon een beetje te vroeg komen. Want er ligt hier nog steeds erg veel sneeuw op het ijs en dat dooit dus niet voldoende weg. Helaas.

De ganzen zijn er weer, dus vorst komt er zeker. Grappig is dat, nu al jaren zo, als er vorst aankomt dan zitten ze hierachter in de wei, gaan ze weg, dan is de vorst over. Sneeuw maakt deze voorspelling wel onbetrouwbaar, maar van het land is de sneeuw weg.
19 januari 2010, 09:19 uur | Bericht #82664
WRF laat jammer genoeg nog niets zien. Zal op zijn vroegst vanavond zijn. Even een vraag je aan de mensen. Ik had vernomen dat er een vrijdag in Nederland een conferentie van supercellen is, als iemand meer info heeft graag per PB sturen .
Loezje
Lid
19 januari 2010, 09:35 uur | Bericht #82666
hier liggen nog sneeuw hopen en het gras is ook nog niet helemaal
sneeuw vrij komt er weer sneeuw bij?.(zelfs op de daken ligt hier en daar nog sneeuw)
Maar ben benieuwd en ik wacht gelaten af wat februari ons brengen gaat.
Het kan vriezen of dooien hahahaa

Maxim1110
Lid
19 januari 2010, 09:37 uur | Bericht #82667
Saakeskus.fi laat ook behoorlijk wat zien. Met name voor ZW NL en Belgie, maar ook Z en ZO NL lijkt wat mee te gaan pikken

EDIT: Even iets anders, maar volgensmij krijgt Groenland te maken met een stevige sneeuwstorm. Ik zag op een windkaartje een paar pagina's terug volgensmij windkracht 10, en Saakeskus heeft het voor de kust over lokaal bijna 10 cm per uur! | Gewijzigd: 19 januari 2010, 09:39 uur, door Maxim1110
19 januari 2010, 09:40 uur | Bericht #82668
Ik denk dat het noorden vanavond/vannacht al sneeuw gaat krijgen als ik zo eens de 00u run bekijk
Maxim1110
Lid
19 januari 2010, 09:43 uur | Bericht #82669
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 19 januari 2010, 9:40 uur Ik denk dat het noorden vanavond/vannacht al sneeuw gaat krijgen als ik zo eens de 00u run bekijk
Kan wel kloppen, als ik het goed zie het midden vannacht ook wat maar dat gaat morgenochtend over in regen.
19 januari 2010, 09:48 uur | Bericht #82671
Ongelooflijk hoe snel de boel kan veranderen, maar mij hoor je niet klagen

Grote kop in de telegraaf: " we gaan de winter weer in" | Gewijzigd: 19 januari 2010, 09:51 uur, door kelderkast
19 januari 2010, 09:51 uur | Bericht #82673
Citaat van Maxim1110, dinsdag 19 januari 2010, 9:43 uur Kan wel kloppen, als ik het goed zie het midden vannacht ook wat maar dat gaat morgenochtend over in regen.

Vanavond eerst natte sneeuw overgaan in sneeuw maar veel zal het niet zijn
19 januari 2010, 09:52 uur | Bericht #82674
Citaat van pandabeer, dinsdag 19 januari 2010, 9:48 uur Ongelooflijk hoe snel de boel kan veranderen, maar mij hoor je niet klagen

Grote kop in de telegraaf: " we gaan de winter weer in"

Ja klopt plaatste net het artikel. Ze wel erg wakker daar
Terug naar boven
6 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 6 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.481 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
6 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 648 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 648, lezen 9 mensen het topic "Onweerskansen 28 april tem 4 mei".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden