Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA.

28 Nov 2024 21:40:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:40:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Colquitt, GA; Cook, GA.

28 Nov 2024 21:00:33
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Callie-P
Moderator
18 januari 2010, 22:24 uur | Bericht #82555
darn ik zou zoooo graag mee doen in het optimisme dat ik hier boven lees maar de kaarten zijn zo wisselvallig en eigenlijk geeft geen enkele kaart op dit moment een reden om aan te nemen dat er een lange vorstperiode aankomt. (>4 dagen)
Het grappige is zelfs dat het KNMI zichzelf tegenspreekt in hun pluim en in hun 10 daagse verwachting..
(zie plaatje pluim is super maar de 10 daagse verwachting is slecht) ( en dit veranderd met het uur hebben we al herhaaldelijk gezien)

Dan de kaarten van De deutsche wetterzentrale..
In principe kijk ik niet verder dan 180 plus omdat deze kaarten eigenlijk alleen leuk zijn voor aan de muur want ze zijn zo mega aan veranderingen onderhevig dat je ze met een grote korrel zout moet nemen.
maar goed ik heb de temp kaart van maandag 26 jan en woensdag 3 feb en daar zie je eigenlijk de trend ( waar iemand anders me op wees ) dat we gewoon te maken hebben en voorlopig krijgen met kwakkelweer.
paar dagen vorst ( in het noorden matig) paar dagen dooi maar hoe dan ook geen elfstedenweer.

nou ja we gaan het volgen want ik heb nog steeds hoop dat februari nog een verrassing in petto heeft.. gokje ( gebasseerd op niets ) vanaf 9 februari.. please place your bets ! | Gewijzigd: 18 januari 2010, 22:27 uur, door Callie-P
18 januari 2010, 22:27 uur | Bericht #82557
Citaat van Calliep, maandag 18 januari 2010, 22:24 uur darn ik zou zoooo graag mee doen in het optimisme dat ik hier boven lees maar de kaarten zijn zo wisselvallig en eigenlijk geeft geen enkele kaart op dit moment een reden om aan te nemen dat er een lange vorstperiode aankomt. (>4 dagen)
Het grappige is zelfs dat het KNMI zichzelf tegenspreekt in hun pluim en in hun 10 daagse verwachting..
(zie plaatje pluim is super maar de 10 daagse verwachting is slecht)

Dan de kaarten van De deutsche wetterzentrale..
In principe kijk ik niet verder dan 180 plus omdat deze kaarten eigenlijk leuk zijn voor aan de muur want ze zijn zo mega aan veranderingen onderhevig dat je ze met een grote korrel zout moet nemen.
maar goed ik heb de temp kaart van maandag 26 jan en woensdag 3 feb en daar zie je eigenlijk de trend ( waar iemand anders me op wees ) dat we gewoon te maken hebben en voorlopig krijgen met kwakkelweer.
paar dagen vorst ( in het noorden matig) paar dagen dooi maar hoe dan ook geen elfstedenweer.

nou ja we gaan het volgen want ik heb nog steeds hoop dat februari nog een verrassing in petto heeft.. gokje ( gebasseerd op niets ) vanaf 9 februari.. please place your bets !

Een klein voordeel: de 10 daagse op de KNMI site is nog niet bijgewerkt, die staat nl nog op maandag. Terwijl de pluim al van dinsdag is.. dus wellicht gaan ze dat nog aanpassen
Waarom deze advertentie?
Callie-P
Moderator
18 januari 2010, 22:28 uur | Bericht #82558
Citaat van M.Dings, maandag 18 januari 2010, 22:27 uur Een klein voordeel: de 10 daagse op de KNMI site is nog niet bijgewerkt, die staat nl nog op maandag. Terwijl de pluim al van dinsdag is.. dus wellicht gaan ze dat nog aanpassen

kijk dat is optimisme !!!! hier gaan we voor !
18 januari 2010, 22:35 uur | Bericht #82559
ik zei toch dat t koud word
Sebas81
Lid
18 januari 2010, 22:38 uur | Bericht #82561
Ik doe het hier even, kan ik gelijk even reageren.
Ik ben ook nieuw hier, zit sinds 2 weken mee te lezen.
Zat eerst op PP forum, maar hier is het gezelliger volgens mij zonder dat mensen elkaar af kraken om hun mening.
@calliep De kaart van gfs is van 12z vanmiddag en het ensemble gemmidelde is van vanmorgen.
De pluim is van de laatste run van ecmwf, vandaar de verschillen in temp
Ik denk dat GFS straks met hun nieuwe kaarten ook lagere tempraturen laten zien.
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2010, 22:41 uur | Bericht #82563
Citaat van Sebas81, maandag 18 januari 2010, 22:38 uur Ik doe het hier even, kan ik gelijk even reageren.
Zat eerst op PP forum, maar hier is het gezelliger volgens mij zonder dat mensen elkaar af kraken om hun mening.
@calliep De kaart van gfs is van 12z vanmiddag en het ensemble gemmidelde is van vanmorgen.
Ik denk dat GFS straks met hun nieuwe kaarten ook lagere tempraturen laten zien.

Welkom en veel plezier!

(En als ik je een geheimpje mag vertellen: dat afkraken gebeurt hier ook wel eens, maar we doen ons best om het te voorkomen )

EDIT: en verdorie! Wat een pluimen, brr | Gewijzigd: 18 januari 2010, 22:42 uur, door Maxim1110
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
dibrachio
Lid
18 januari 2010, 22:42 uur | Bericht #82564
Hoop doet leven, zelfs vandaag!

Ik zie een duidelijk opwaartse trend in de stemming in dit topic!

En een negatief verband tussen temperatuur en stemming. Dus laat maar stijgen die stemming, ik duik m'n bed in!
Callie-P
Moderator
18 januari 2010, 22:44 uur | Bericht #82565
Citaat van Sebas81, maandag 18 januari 2010, 22:38 uur Ik doe het hier even, kan ik gelijk even reageren.

Hey ja ik zat eerst ook op het pp forum ( tenminste ik las daar mee) en ik deel je mening volledig !

ik ben het met je eens dat de kaarten van vanmiddag zijn... dus wie weet maar het zou echt een enorme ommezwaai zijn in de modellen. Het zou betekenen dat de kaarten van plus 7 graad naar onder nul zouden gaan... van mij mag het maar het rommelt gewoon te veel ik persoonlijk zie geen stabiliteit ontstaan .. jij wel soms ? ik moet ook nog heeeeeeeeeeel veel leren dus please positive feedback is altijd welkom ! | Gewijzigd: 18 januari 2010, 22:46 uur, door Callie-P
marcuz
Lid
18 januari 2010, 22:46 uur | Bericht #82567
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 18 januari 2010, 22:10 uur

morgen zal hij wel weer hoger zijn denk ik zo
Sebas81
Lid
18 januari 2010, 22:48 uur | Bericht #82569
Citaat van Calliep, maandag 18 januari 2010, 22:44 uur Hey ja ik zat eerst ook op het pp forum ( tenminste ik las daar mee) en ik deel je mening volledig !

ik ben het met je eens dat de kaarten van vanmiddag zijn... dus wie weet maar het zou echt een enorme ommezwaai zijn in de modellen. Het zou betekenen dat de kaarten van plus 7 graad naar onder nul zouden gaan... van mij mag het maar het rommelt gewoon te veel ik persoonlijk zie geen stabiliteit ontstaan .. jij wel soms ? ik moet ook nog heeeeeeeeeeel veel leren dus please positive feedback is altijd welkom !

Nou zwabberen die kaarten de laatste tijd zowiezo al behoorlijk, niks is onmogelijk volgens mij.

(Laat die diepvries kou maar komen)
Maxim1110
Lid
18 januari 2010, 22:51 uur | Bericht #82570
By the way! Er zou vrijdag toch neerslag komen? Deze pluimen laten daar namelijk niks van zien...
18 januari 2010, 22:52 uur | Bericht #82571
Hier 2 kaartjes van WCS

18 januari 2010, 22:53 uur | Bericht #82572
Citaat van Maxim1110, maandag 18 januari 2010, 22:51 uur By the way! Er zou vrijdag toch neerslag komen? Deze pluimen laten daar namelijk niks van zien...

Klopt inderdaad, Ronald de Wildt had het daar ook al over in zijn weerpraatje van vandaag. Het Laag kan niet meer tot ons doordringen!
Callie-P
Moderator
18 januari 2010, 22:55 uur | Bericht #82573
ik wilde toch nog even kijken of ik ergens een leuk stukje kon vinden dat hoop doet geven
Het komt van de weerman "Jaap Jan" die zijn voorspellingen doet op de site van de ijsvereniging Assendelft.. en die gelooft ook in een koudere periode in februari

Doorbrekende westcirculatie of nieuwe kansen?

Vanaf het komende weekend is het de vraag of de westcirculatie die boven onze omgeving al weken ontbreekt kan doorbreken met als gevolg een overgang naar echt zacht en wisselvallig weer. In de loop van de vrijdag of zaterdag passeert er een storing behorend bij een depressie op de noordelijke Atlantische oceaan. Daarachter lijkt zich boven West-Europa meteen een nieuwe hogedrukrug op te bouwen en boven het noordwesten van Rusland blijft een krachtige hogedrukkern aanwezig. Een doorzettende westcirculatie is voor komend weekend en begin volgende week dus niet waarschijnlijk. Ook op de lange termijn verwacht ik dat de depressie-activiteit op de noordelijke Atlantische oceaan aan banden blijft liggen. We moeten onze blik net als half december weer op de Noordpool richten waar een nieuwe splitsing van de poolwervel (de westelijke circulatie rondom de pool) waarschijnlijk lijkt. Deze hogedrukopbouw boven de Noordpool biedt nieuwe mogelijkheden voor winterse hogedruk boven de regio Groenland. Dit zou op termijn (eind januari of begin februari) voor een nieuwe winterperiode in westelijk Europa kunnen gaan zorgen. We moeten dus even geduld hebben voordat er zich weer nieuwe kansen voor gaan doen. Als het vanaf het einde van deze maand tot een winterse drukverdeling komt kunnen we profiteren van het afgekoelde water van de Noord- en Oostzee en ook het relatief koude binnenwater bevordert dan een snelle ijsaangroei. Hopelijk komt het in februari tot een langdurige droge en zonnige vorstperiode zodat de winter van 2010 bekroond wordt met heerlijke schaatstochten door de Hollandse polders!
WimBaens
Lid
18 januari 2010, 22:55 uur | Bericht #82574
Momenteel nog altijd 5°C, de echte winter is hier veraf.
Maxim1110
Lid
18 januari 2010, 23:03 uur | Bericht #82577
We beginnen bij 100 euro, wie biedt meer?
Callie-P
Moderator
18 januari 2010, 23:06 uur | Bericht #82579
Citaat van Maxim1110, maandag 18 januari 2010, 23:03 uur We beginnen bij 100 euro, wie biedt meer?

100 euro trekt de huishoudpot niet.. biertje dan ? | Gewijzigd: 18 januari 2010, 23:07 uur, door Callie-P
Maxim1110
Lid
18 januari 2010, 23:08 uur | Bericht #82582
Citaat van Calliep, maandag 18 januari 2010, 23:06 uur 100 euro trekt de huishoudpot niet.. biertje dan ?
Meuh, doe niet aan alcohol. Wordt een colaatje
foxyboy
Lid
18 januari 2010, 23:10 uur | Bericht #82584

Hoi Sebas, kom ook van forum PP. Inderdaad, wat een stel figuren daar met regelmaat. het forum 'is' ook echt van een paar forumleden. Sinds een paar dagen kijk ik hier ook mee. Wel wat leuker inderdaad. Complimenten aan de rest dus
Maxim1110
Lid
18 januari 2010, 23:12 uur | Bericht #82585
Trouwens, even iets anders, staan we nou eigenlijk op GeenStijl? Dan moeten we het misschien toch even wat meer ontopic houden (A)
Terug naar boven
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.882 topics, welke bij elkaar 448.481 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 764 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 764, lezen 9 mensen het topic "Onweerskansen 28 april tem 4 mei".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden