Maargoed, even afwachten hoe het dit jaar gaat, er zijn immers elk jaar wel periodes waarin het ook in Oostenrijk betrekkelijk rustig is qua onweersactiviteit. Hopen op het beste!:)
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Dat is dan ook weer heel erg afhankelijk van waar je precies zit. Rondom sommige dalen zijn de bergen dusdanig hoog dat het onweer er niet overheen kan. Een goed voorbeeld daarvan is het Zillertal. Daar is bijna nooit sprake van zwaar onweer.
Aan de andere kant, als het onweer daar toch is gekomen dan blijft het erg lang hangen...
Die foto van die shelf cloud op pagina 2 is volgens mij in Deventer genomen en één van de mooiste shelf cloud foto's die op het internet te vinden is. Om bang van te worden!
en dan maar even wachten:)
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
dit jaar naar annecy geweest, vorig jaar ook, en allebei de keren was het raak, flinke onweersbuien, met grote hagel en enorm veel ontladingen, minstens 3 per 5 seconden, hagelstenen die je tent vernielen, en windstoten die ervoor zorgen dat de tent bijna weg waait...
Stond samen met mijn zus de tent aan de grond te houden...
De wind kwam ook zo plotseling dat het kampvuurtje waar we aan zaten ineens een kampvuur werd, en niet meer met 2 man te blussen was...
Zo, dat was even mijn heftigste ervaring met onweer
Heb de hele nacht niet geslapen, omdat ik dit spektakel niet wou missen
30 juli 2009, sorry voor de muziek, anders kreeg je steeds gepraat door de video's heen.
Ik had dit ook opgenomen met mijn nieuwe camera
21 augustus 2009, op mijn verjaardag onweer zien is ook een leuk cadeautje
Kon mooi vanuit het zolderraam kijken naar de onweersbui boven Groningen.
Dat waren mijn eigen video's
Heb weer zin in de volgende onweersbui, want heb weer een nieuwe camera met sluitertijd, dus ben van plan een mooie bliksem te fotograferen
Dat harde geruis is trouwens de regen die op de glazen dak van de binnentuin ratelt, dat is het mooie bij regen/onweer etc, ik kan droog in de achtertuin zitten
We gaan er in 2010 ook weer voor Nog meer opnames Maar dan in HD
16-06-09 Paar mooie in de wolken
Onweer Spijkenisse 25-05-09 23.30u
Had de tering erin Filmde constant op het verkeerde moment En ineens...... JJAAAAAAA
Noodweer Spijkenisse 26 05 09 04 00u
De bui waar de meeste voor zijn wakker gebleven Inclusief mezelf
Hier was het hefstigste al voorbij Durfde met de bui niet meer in de woonkamer te komen Dacht echt dat me raam verging door de wind
Het filmpje wat best gedonder opleverde
Had een complicatie film gemaakt van 2008 Maar was de auteursrechten vergeten
En vergeten het vermelden van namen wie de fotos gemaakt hebben Inmiddels toen de tijd contact met deze leden gehad dat het in de toekomst niet meer zal gebeuren En dat ik de namen erbij zou vermelden
Meeste fotos komen van deze site
Alle films zijn opgenomen vanaf lokatie Mizarflat 3e etage Spijkenisse
Heb hier het mooiste uitzicht vind ik zelf Kan tot 12e etage voor nog mooiere opname Die komen in 2010 op dit forum
Veel kijkplezier
En weer hopen op een heel mooi Onweersizoen 2010 | Gewijzigd: 2 februari 2010, 20:20 uur, door MarkNL
Effe een kleine greep op een zeer uitgebreide onweersavond/nacht, dat via het oosten binnenkwam, en als een, later zelfs bredener wordende onweerslijn uiteindelijk naar het NoordOosten trok om uiteindelijk boven de Noordzee op te lossen:
Ontstaan in Duitsland 31-05-'08 om 21.25 uur
Om 22.10 uur:
Om 23.40 uur:
1 juni 2008 om 00.10 uur
1 juni 2008 om 01.30 uur:
1 juni 2008 om 03.00 uur:
1 juni 2008 om 04.30 uur (Ook groningen en Noord Holland hadden onweer gehad):
Dit waren (via buienradar) de blikseminslagen die waren vermeld. In dat witte rondje woon ik. De dichtsbijzijnde inslagen waren er twee, 2 hoofdstraten verderop ongeveer:
Ingezoomd:
| Gewijzigd: 2 februari 2010, 18:03 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21