Het is weer compleet wit zo,n 6 cm verse sneeuw met een temp van --1,4gr dus nog geen dooi. en als ik zo in de lucht kijk komt er nog wel wat neerslag.
Hmm, waarom ziet de sneeuw er dan dooiig uit en zie ik de sneeuw inzakken op de stoeptegels waardoor de tussenruimten zichtbaar worden als sneeuwverhoginkjes... Zal de T hier in Stad toch zoveel hoger zijn dat het hier wél dooit? Ben benieuwd dat wat er valt nu in sneeuw of regen komt, 't is nu droog in ieder geval en inderdaad weer een mooi witte wereld met een cm of 5 d'r bij
Deze winter is al plaatselijk circa 80 centimeter sneeuw gevallen! Vanmiddag opklaringen en maxima tussen 2 en 7 graden.
Klimaatdeskundigen (en ook veel weeramateurs) houden uiteraard ook voor wat betreft de sneeuw statistieken bij. Gangbaar zijn het aantal dagen met sneeuw en het aantal sneeuwdekdagen. Op sommige plaatsen zijn dat er deze winter al zeker 30. Minder gebruikelijk is om, wat in de Verenigde Staten en Canada wel dagelijks gebeurt, de totale hoeveelheid sneeuw te registreren. Ik denk dat er dan plaatsen zullen zijn in onder meer het zuidoosten van Friesland waar deze winter al zeker 80-90 centimeter moet zijn gevallen. Misschien kunnen we dan aan het eind van de winter in de overzichten vermelden dat er in deze winter plaatselijk meer dan een meter sneeuw is gevallen. Dat geeft zo’n winter meteen nog meer grandeur.
De verrassend uitvoerige sneeuwval van zaterdagavond was goed voor plaatselijk 3 tot 5 centimeter. In Malden bedroeg het ‘verse’ sneeuwdek 4, in het Groningse Zuidhorn 2,5 cm. Wat opviel was de omvang van de vlokken. Het sneeuwde plaatselijk ‘zakdoekjes’.
Aan de achterzijde van het ‘sneeuwfront’ is in de nacht plaatselijk mist ontstaan. De mist gaat vanochtend verdwijnen, tegelijkertijd trekt het neerslaggebied (meest regen) van een volgende storing over ons land. Vanmiddag wordt het op de meeste plaatsen droog en met een inmiddels naar west geruimde wind (matig: langs de kust vrij krachtig tot krachtig) stroomt relatief zachte maritiem polaire lucht ons land binnen. Daarin loopt het kwik op naar waarden tussen 2 graden in het noordoosten (vanochtend om 7 uur vroor het daar nog), 3 tot 4 graden in gebieden met veel smeltende sneeuw en ijs en tussen 4 en 7 graden elders.
De komende 24 uur wordt onder invloed van hogedruk boven Frankrijk rustig weer verwacht. In de nacht staat er een zwakke tot matige westenwind, maandag overdag wordt de wind zuidwest. De temperatuur daalt in de nacht naar waarden rond het vriespunt. Maandagmiddag wordt het circa 4 graden. Verder in de nacht wolkenvelden en opklaringen en maandag overdag aanvankelijk nu en dan zonneschijn. Later op de dag neemt, onder invloed van een over de Noordzee zuidwaartse koersende storing, vooral in het noorden de kans op regen toe. | Gewijzigd: 17 januari 2010, 09:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
De verrassend uitvoerige sneeuwval van zaterdagavond was goed voor plaatselijk 3 tot 5 centimeter. In Malden bedroeg het ‘verse’ sneeuwdek 4, in het Groningse Zuidhorn 2,5 cm.
Ja erg verassend
Het is weer compleet wit zo,n 6 cm verse sneeuw met een temp van --1,4gr dus nog geen dooi. en als ik zo in de lucht kijk komt er nog wel wat neerslag.
:P Hier regen! Het is even een tijdje over met de winter..
Denk dat we nog wel wat winterse neerslag hier gaan krijgen als ik zo naar het noord westen kijk (radar) de temp loopt iets op . maar nog altijd beneden 0 actueel = --0,9gr.
Van mij mag het, want de sneeuw van gisteravond was een behoorlijke drap geworden, ben wel benieuwd hoelang het blijft regenen, want terwijl ik
dit schrijf regend het alweer zachter... jammer...
*plaatjes*
Hmm, ziet er goed uit
Moet ook wel, want hier is alles al weer weg, nu vies regenweer, bah
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Van mij mag het, want de sneeuw van gisteravond was een behoorlijke drap geworden, ben wel benieuwd hoelang het blijft regenen, want terwijl ik
dit schrijf regend het alweer zachter... jammer...
Achja, als het dan toch regent, laat dan alle sneeuw maar wegregenen!
Dan is het weer helemaal schoon en kunnen we weer in spanning wachten op de volgende winteraanval met sneeuw.
Dan is het weer helemaal schoon en kunnen we weer in spanning wachten op de volgende winteraanval met sneeuw.
Ja dat is ook mijn idee, eerst al die drap en oude "vieze" sneeuw weg, en dan weer op nieuw verse sneeuw... of een goede vorst periode zodat het ijs mooi dik kan worden..
Het is echt wel wennen nu hoor, nu ik buiten kijk en alles is door en door nat, realiseer ik me dat het echt lang is geleden
dat het echt regende. Nu maar hopen dat de winter snel terug komt.
Het ziet er grauw en triestig uit zo,had liever dat zonnetje van vlissingen hier gehad maar wellicht komt dat dan nog.De wind is al wat aan het draaien van ZO naar ZW maar stelt nog weinig voor,zo rond de 3 m/s.