Ik zit hier in het soesterkwartier en dat is echt helemaal wit, en stil snowing
Tot nu toe gaat hij alleen maar omlaag
GEEN grapje
ga direct naar huis want het sneeuwt hier als de gekken (amersfoort schothorst)
ligt al 2-3 cm !
moet je die 3 uur temp verloop zien die temps gaan gewoon omlaag! en in prov utrecht zelfs ff onder nul
maar door buiigheid zal temp nog lager liggen denk ik
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Geen sneeuw, en het is ook niet met sneeuw of natte sneeuw begonnen.
Of de regen in sneeuw over zal gaan of niet weet ik niet.
De meldingen uit het land zijn divers. Hier en daar sneeuw maar ook regen. Verwarrend wel.
Kan goed kloppen,dan gaat het straks daar ook over in sneeuw.In Soest is het kwartiertje terug gaan sneeuwen en ook hier zijn de straten al wit,nu overigens geen grote vlokken meer.
In Kampen sinds 20 minuutjes regen (wellicht zometeen de overgang naar sneeuw?).
zeker weten wel!
overal in nederland eerst tijd regen en daarna overgaant in matige/zware sneeuwval
(zover ik alles hier heb gelezen)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
ga direct naar huis want het sneeuwt hier als de gekken (amersfoort schothorst)
ligt al 2-3 cm !
moet je die 3 uur temp verloop zien die temps gaan gewoon omlaag! en in prov utrecht zelfs ff onder nul
maar door buiigheid zal temp nog lager liggen denk ik
Is dat voor meer plekken ipv dat het omhoog gaat of tijdelijk
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Actueel passage van een neerslagband, verbonden aan een lagedrukgebied nabij Ierland.
Daarom nu en de komende uren regen en sneeuw in het zuiden en westen, en sneeuw in het midden, oosten en noorden van het land.
In de nanacht en morgenochtend passeert een buiengebied vanuit het zuidwesten, deze zal alleen in het noordoosten nog sneeuw brengen met temperaturen rond het vriespunt, elders regen bij oplopende temperaturen tot enkele graden boven nul.
Morgenmiddag dan vooral in het zuiden en westen opklaringen en meest droog weer, waarbij de temperaturen in het noordoosten rond plus 2/3 maar in het zuiden en westen tot 6-7 C kunnen oplopen.
Dit alles in een westelijke aanvoer aan de achterzijde van het lagedrukgebied.
De opklaringen van morgen zijn een eerste teken van opnieuw snelle stabilisering van de atmosfeer, als gevolg van drukstijgingen ten zuidwesten.
Hier vormt zich een hoogterug, met aan de bodem een kern die morgen boven Frankrijk en maandag in de omgeving van de Alpen ligt.
Maandagnacht opklaringen, met op uitgebreide schaal vorming van mist. Minima iets boven het vriespunt, slechts bij langdurige opklaringen iets onder nul.
Maandag dan een rustige, vrij grijze dag, met kans dat de mist zeer hardnekkig zal zijn. Meest zuidelijke wind, kracht 1-3 Bft. De maxima reiken van 1-5 C, afhankelijk van de mate waarin de mist zich handhaaft.
Het hogedrukgebied dat maandag rond de Alpen positie heeft, gaat in de daaropvolgende 24 uur, op in een uitgestrekt gebied met hoge barometerwaarden dat zich uitstrekt van het noorden van Rusland tot aan de westkust van Scandinavie. Met relatieve lagedruk boven het zuiden van Europa, ontwikkelt zich daarom op dinsdag een oostelijke aanvoer die stilaan in kracht gaat toenemen de dagen daarna.
Daarom al op dinsdagnacht met een naar oost draaiende wind toenemende opklaringen en op uitgebreide schaal lichte vorst.
Dinsdag overdag zonnige perioden, O wind 3-5 Bft en Tmax rond het vriespunt.
Woensdag, donderdag en vrijdag: zonnige perioden, droog, O/ZO wind 3-6 Bft, en Tmin lichte tot matige vorst, Tmax lichte vorst tot temperaturen rond het vriespunt.
Tegen volgend weekend laat veel Uitvoer vanuit het zuidwesten opnieuw opdringende lagedruk zien.
Om de navolgende redenen denk ik dat dit niet tot een -doorzettende- dooi zal leiden:
1. zich handhavende sterke hogedruk boven Scandinavie, dat niet de neiging vertoont zuidoostwaarts af te zakken;
2. steeds vorming hoogterug ten ZW, mede waardoor
3. de trend blijft dat actiefste deel van oceanische lagedruk gedwongen wordt noordwaarts te trekken, en de afgezwakte vormen richting Europese continent gaan.
Door de gestage uitbreiding van de noordoostelijke hogedruk de komende 120 uur, en de hierdoor ontstane oostelijke bodemaanvoer. Is het zo dat volgens de Uitvoer vanaf midden komende week de grens met zeer koude lucht (matige tot -zeer- strenge vorst) tot over het oosten van Duitsland zich heeft uitgebreid.
Ik acht het daarom goed mogelijk dat de opkomende depressie-activiteit tegen eind komende week, en de toenemende -continentale O/ZO- aanvoer die hiervan het gevolg is, wellicht eerder tot lagere temperaturen dan tot verzachting zal leiden.
Wel lijkt de wisselvalligheid tijdelijk weer toe te gaan nemen dan.
Kortom, omdat mi obv de Uitvoer vandaag het patroon 72-144 uur er degelijker (in de zin van betere positionering van de noordoostelijke hogedruk) is uit gaan zien, hou ik alle vertrouwen in handhaving winters weer na 144 uur vooruit.
Mvg, Ronald.
Bij het volgende front wat vannacht overkomt zit de warme lucht,achter het 1e (huidig overtrekkende) front zat er juist koude lucht.Vandaar ook eerst regen gevolgd door sneeuw.Na het 2e front draait de wind naar westelijke richting en die voert de warmere lucht aan.De laagste temps worden dus vanavond behaald,na (schattinkje) middernacht zul je de temps zien oplopen.
Nu matige sneeuwval. Gezien het feit dat het in Tilburg al anderhalf uur sneeuwt verwacht ik hier de komende anderhalf ook zeker nog sneeuw. Auto is al geheel wit.
Moet nu naar Eindhoven, ben benieuwd hoe de weg is!
fijne avond en wat een verrassing!