Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Tulsa, OK.

4 Nov 2024 19:02:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montague, TX; Wise, TX.

4 Nov 2024 19:02:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Tulsa, OK.

4 Nov 2024 18:55:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jack, TX; Montague, TX; Wise, TX.

4 Nov 2024 18:55:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garvin, OK; Murray, OK.

4 Nov 2024 18:55:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garvin, OK.

4 Nov 2024 18:36:23

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garvin, OK; McClain, OK.

4 Nov 2024 18:36:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK.

4 Nov 2024 18:25:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Carter, OK; Garvin, OK; Murray, OK.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK; Pottawatomie, OK; Seminole, OK.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK.

4 Nov 2024 18:25:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Carter, OK; Garvin, OK; Murray, OK; Stephens, OK.

4 Nov 2024 18:11:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Carter, OK; Garvin, OK; Jefferson, OK; Murray, OK; Stephens, OK.

4 Nov 2024 18:02:11

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Pottawatomie, OK.

4 Nov 2024 17:56:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Jefferson, OK; Stephens, OK.

4 Nov 2024 17:56:08
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
16 januari 2010, 15:44 uur | Bericht #81389
Citaat van dfromdwgn, zaterdag 16 januari 2010, 15:40 uur Het front botst op tegen het Hoog ; heel leuk te zien op de sat24 run
Koude lucht aanvoer door ZO -wind ; paar uurtjes sneeuw (zeker NO/O-Nederland)

Spannend dus ook voor het zuiden een kans
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
16 januari 2010, 15:47 uur | Bericht #81390
Vanavond hebben we in Heerenveen het jaarfeest van ACNN (Autosport Competitie Noord Nederland) waar alle coureurs, monteurs en andere medewerkers uit de Aprisco Cup en Mustang Challenge bij aanwezig zijn. Dat is om 24:00 afgelopen waarna we weer allemaal huiswaarts gaan. Wijzelf naar Westerbork. Kon wel eens een spannend ritje worden. Gelukkig heb ik sinds gisteren winterbanden.
Waarom deze advertentie?
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 januari 2010, 15:47 uur | Bericht #81391
Laatste temp kaartje:

temp.png

16 januari 2010, 15:48 uur | Bericht #81392
Citaat van Maxim1110, zaterdag 16 januari 2010, 15:44 uur Hmm, de neerslagsoortradar op winterweer.com ziet er wel goed uit. Groot deel met natte sneeuw nu. Omdat de zachtere lucht pas achter de storing aankomt, zou het dan kunnen dat omdat de temperatuur toch licht daalt omdat we in principe over het warmste punt van de dag zitten en atm te maken hebben met een continentale(ZO) stroming, dat het voordat de neerslag hier is nog droge sneeuw wordt, of in de loop van de avond? Klinkt dit enigszins realistisch Jan?

Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het spannend wordt voor het midden van het land en in mijn weerbericht heb ik ook aangegeven (natte) sneeuw. Temperatuur op 1500m daalt tegen 18u erg snel en komen we uit op -4 a -5 dus dan zou sneeuw betekenen. Hieronder een beeldje van de werkelijke neerslag. Het is heel wat anders dan dat buienradar aangeeft

Franswa
Lid
16 januari 2010, 15:49 uur | Bericht #81393
Ik ben benieuwd waar de eerste melding van (natte) sneeuw vandaan komt. Mocht dat in Harderwijk zijn, horen jullie het gelijk.
16 januari 2010, 15:50 uur | Bericht #81395
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 16 januari 2010, 15:48 uur Ik heb eerder in dit topic al aangegeven dat het spannend wordt voor het midden van het land en in mijn weerbericht heb ik ook aangegeven (natte) sneeuw. Temperatuur op 1500m daalt tegen 18u erg snel en komen we uit op -4 a -5 dus dan zou sneeuw betekenen. Hieronder een beeldje van de werkelijke neerslag. Het is heel wat anders dan dat buienradar aangeeft

En het zuiden daar wordt bijna niet over gesproken
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
16 januari 2010, 15:51 uur | Bericht #81396
Citaat van Weatherman, zaterdag 16 januari 2010, 15:50 uur En het zuiden daar wordt bijna niet over gesproken

Zie de link die ik daarnet gepost heb en in mijn weerbericht staat: Tegen de middag gaat het in het westen regenen en in het midden, zuidoosten en het noordwesten van het land valt er (natte) sneeuw.
16 januari 2010, 15:54 uur | Bericht #81397
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 16 januari 2010, 15:32 uur Toch wel interessante actuele ontwikkelingen mi. Gebied wat sneeuw gaat krijgen de komende uren is waarschijnlijk groter dan eerst ingeschat. Kou kan veel hardnekkiger zijn, wellicht morgen in het NO maar net boven nul. Ging het deze week sneller dan ingeschat, nu wellicht trager.... zegt Ronald de Wildt

Grappig naar mijn idee blijft Jan tegen alle (wisselende) voorspellingen vasthouden dat het weer ons wel eens flink zou kunnen verrassen. Jan gaat ondanks de kaarten en pluimen er het liefst dwars tegenin en blijft geloven in sneeuw en kou die terug keert. In het weerbericht wat Jan plaatste vanmorgen beweegt hij een beetje mee, met de "voorspelde" regen, maar tussen de regels door gelooft Jan er niets van en zegt zijn ervaring en gevoel iets anders..

Hier nog geen druppel/vlok en best koud door de wind.
Maxim1110
Lid
16 januari 2010, 15:54 uur | Bericht #81398
Het wordt nog spannend dus. Toch leuk dat veel mensen (waaronder ik toch ook wel een beetje) de hoop al grotendeels op hadden gegeven en dat we nu toch nog 't een en ander mogen verwachten *duim duim duim*
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
16 januari 2010, 15:55 uur | Bericht #81400
Citaat van pandabeer, zaterdag 16 januari 2010, 15:54 uur Grappig naar mijn idee blijft Jan tegen alle (wisselende) voorspellingen vasthouden dat het weer ons wel eens flink zou kunnen verrassen. Jan gaat ondanks de kaarten en pluimen er het liefst dwars tegenin en blijft geloven in sneeuw en kou die terug keert. In het weerbericht wat Jan plaatste vanmorgen beweegt hij een beetje mee, met de "voorspelde" regen, maar tussen de regels door gelooft Jan er niets van en zegt zijn ervaring en gevoel iets anders..

Hier nog geen druppel/vlok en best koud door de wind.

Maar dat stukje komt van Ronald de Wildt af. Ook de 06u run laat meer sneeuwkansen zien voor Nederland dan eerder.
16 januari 2010, 15:55 uur | Bericht #81401
Jan,

vandaag de hele dag bewolt,hele dag is t 0.4 graden,temperatuur lijkt zelfs te dalen.
Dat front kan door t hoog ook tot stilstand komen toch?En pas achter t front zit de iets warmere lucht?dus dan kan t overal gaan sneeuwen nu dat t avond word??
16 januari 2010, 15:57 uur | Bericht #81402
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 16 januari 2010, 15:55 uur Maar dat stukje komt van Ronald de Wildt af. Ook de 06u run laat meer sneeuwkansen zien voor Nederland dan eerder.
Ja klopt maar jij houdt als sinds donderdag volgens mij al vast aan sneeuw/natte sneeuw
Mootje
Lid
16 januari 2010, 15:57 uur | Bericht #81403
Ik ben toch wel erg benieuwd hoeveel graden het morgen wordt in Groningen, het ene weerstation zegt 5 graden in de plus, de ander zegt dat de temperatuur maar amper boven nul uit komt. Dat is toch wel vrij bepalend voor de vorm van neerslag die nog gaat vallen. En of de sneeuw gaat wegsmelten. Persoonlijk hoop ik op flinke dooi, zodat we van die sneeuwtroep af zijn en het niet meer zo spekglad is. Bij mij in de straat kan je bijna schaatsen. | Gewijzigd: 16 januari 2010, 15:58 uur, door Mootje
16 januari 2010, 15:58 uur | Bericht #81404
Citaat van pandabeer, zaterdag 16 januari 2010, 15:57 uur Ja klopt maar jij houdt als sinds donderdag volgens mij al vast aan sneeuw/natte sneeuw

Ja dat is ook weer waar

@Wintergek: Ja ik sta er echt niet raar van op te kijken als dat werkelijk gebeurt
Tesse
Lid
16 januari 2010, 15:58 uur | Bericht #81405
Goedemiddag allemaal hier begint het nu aardig te plenzen hoor bij een temp. van 1.8 natte boel hoor.
16 januari 2010, 16:00 uur | Bericht #81406
Dat het spannend werd was gisteravond al op te merken uit de verwachte weerkaartjes ivm met windrichting: ZO (tot windkracht 5/6 Bft met uitschieters 7 (continentale aanvoer - weinig tot geen opwarming uit die richting te verwachten)
Jan : perfecte timing met de 1500m-niveau
16 januari 2010, 16:00 uur | Bericht #81407
Citaat van Maxim1110, zaterdag 16 januari 2010, 15:54 uur Het wordt nog spannend dus. Toch leuk dat veel mensen (waaronder ik toch ook wel een beetje) de hoop al grotendeels op hadden gegeven en dat we nu toch nog 't een en ander mogen verwachten *duim duim duim*

Inderdaad wordt weer spannend, ik heb de f5 knop zojuist even opgepoetst en is weer klaar voor gebruik
Maxim1110
Lid
16 januari 2010, 16:04 uur | Bericht #81410
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 16 januari 2010, 15:58 uur Ja dat is ook weer waar

@Wintergek: Ja ik sta er echt niet raar van op te kijken als dat werkelijk gebeurt

Dat zou zeer grote neerslaghoeveelheden op kunnen leveren, right?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Klapper
Lid
16 januari 2010, 16:05 uur | Bericht #81411
nou hiero regent het al een paar uur aan stuk door het is winderig.
de temp is 2.6 graden.
lekker weertje dus om op je bank te hangen en te gamen
you are a god amongst insects
16 januari 2010, 16:05 uur | Bericht #81412
KNMI:

Opgesteld op zaterdag 16 januari 2010 om 15.57 uur.

Veel bewolking, van het zuidwesten uit neerslag

Het is bewolkt en komende uren gaat het van het westen uit regenen. De
neerslag breidt zich geleidelijk naar het noordoosten uit. In het midden
en oosten van het land gaat de neerslag geleidelijk over in natte
sneeuw. In het noordoosten valt enige tijd droge sneeuw, daar kan
vanavond en vannacht rond 3 cm sneeuw vallen. De temperatuur ligt in het
noordoosten iets onder het vriespunt en in het zuidwesten rond de 4
graden. De wind is zuidelijk, matig, kracht 3 tot 4 en in de
kustgebieden en op het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig, 5 a
6.

Aan het begin van de nacht verlaat het neerslaggebied het noordoosten,
maar een volgende buienstoring met hoofdzakelijk regen bereikt aan het
einde van de nacht het zuidwesten. Deze storing verlaat morgenmiddag het
noordoosten. De temperatuur verandert nauwelijks. De wind is
zuidoostelijk, zwak tot matig, rond kracht 3.
In de middag laat de zon zich geregeld zien. De temperatuur ligt dan
tussen de 3 en 6 graden. De westelijke wind is matig, kracht 3 tot 4,
langs de noordwestkust mogelijk vrij krachtig, 5 Bft.
Terug naar boven
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.470 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 81 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 81, lezen 8 mensen het topic "Winterverwachting 2012 --- 2013 + Discussie (Deel 5)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden