Rip: Hier ligt (lag) Bob de sneeuwpop...
Zijn korte leven, duurde maar even...
En nu weer ontopic! Het is buiten grijs en koud, maar dooit een heel klein beetje...
Victor staat hier 'nog' wel..
Het hellmanngetal van alle winters is makkelijk te vinden. Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het hellmanngetal per maand. Wordt er ook ergens bijgehouden van winters welke maand hoeveel punten scoort?
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Dan gaan we me maar gewoon afwachten wat er hier in Harderwijk uit de lucht komt vallen.
Inmiddels is op de radar te zien, dat het neerslaggebied onderweg is vanuit het westen en zuiden. Dit neerslaggebied markeert de zachtere lucht aan de achterkant. Hierin bevinden wij ons morgen. Voor het zover is zal vanavond, vannacht en morgenochtend sneeuw, ijzel en regen over ons heen trekken. Dit betekent gevaarlijke situaties op de weg. Hierdoor kan het spekglad gaan worden. OPPASSEN GEBLAZEN!!!
HET VERKEER MOET REKENING HOUDEN MET GLADHEID
Vandaag is er veel bewolking en krijgen we de zon waarschijnlijk al niet meer te zien. Er komt een matige tot krachtige zuidoostenwind te staan. Het kwik ligt rond het vriespunt. Vanavond en vannacht volgt vanuit het zuidwesten regen voorafgegaan door sneeuw en ijzel. De temperatuur zakt nog even tot -3 graden, voordat deze tijdens de passage van het front, oploopt.
Morgen brengt veel bewolking en nog een spatje regen. De middagtemperatuur ligt rond 3 graden. De zuidwesten tot westenwind is matig tot krachtig. In de nacht minimumtemperaturen rond het vriespunt.
Maandag is het bewolkt en nevelig met een graad of 4. De zuidwestenwind is zwak tot matig. In de nacht een graadje vorst.
Dinsdag is er ook veel bewolking met 2 of 3 graden.
Woensdag en donderdag is de zon er af en toe bij.
Vrijdag staat later regen en sneeuw gepland. Met een zuidelijke wind is de echte kou uit de lucht.
H.Boer.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
hier is het +2,5c.
jammer dat Bob niet ff sterker is.
kan kloppen dat je nog geen neerslag hebt gehad
het front is nu pas aan het naderen volgens buienradar
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Door de zuidoostelijke wind wordt nog even koude lucht aangevoerd, waardoor het nu op veel plaatsen ( in Fryslân ) onder nul is... maw het is nu kouder dan afgelopen nacht en ik verwacht hier dan ook sneeuw.
Zal wel van korte duur zijn, want warme(re) lucht is in aantocht.
Ja vond ik ook al, maar owee als er vlokjes gaan vallen haha..
Net boodschappen gaan doen, maar ik had niet gedacht dat het zo koud zou zijn, echt een water koude wind.