Verder merk ik aan Jan dat hij toch voor sneeuw gaat zondag, en ik ga daar in mee want ik lees geen andere kaarten dan hier, zover ik ze snap
Verder merk ik aan Jan dat hij toch voor sneeuw gaat zondag, en ik ga daar in mee want ik lees geen andere kaarten dan hier, zover ik ze snap
We zijn er weer Hoera ! Afkickverschijnselen namen al toe....
Uitkomst zondag zal van kleine details afhangen wbt uiteindelijke positie van laag en hogedruk uitbreidingen onze kant op.
LOL. Maar ik ga bij 1 run al niet heel de voorspelling omgooien en ook ik raak na 1 slechte run nog niet in de stress. De 06u laat de sneeuw alweer tot het midden van het land komen ipv alleen maar het noordoosten
Het is pas donderdag, zondagavond zullen de geleerden het wel eens zijn
Wat het weer betreft is het in ieder geval een uiterst interessante situatie! Maar dan moet de wind niet ( te snel) omklappen naar zuidwest, en de bovenlucht lekker koud blijven. Leuk! Nowcasten! | Gewijzigd: 14 januari 2010, 12:49 uur, door stratocumulus
+5 gr, 1005 hpa, 81% rh, strakblauwe lucht.
laat het maar lekker dooien, al die witte zooi weg. Voor mijn werk (toelevering aan natte weg en waterbouw) ook beter als die weer wat gaan doen. | Gewijzigd: 14 januari 2010, 12:51 uur, door Erik de Ruijter
En morgen heeft ie alles weer aangepast, let maar op.
Jan Visser is een stuk realistischer, hij zegt gewoon dooi dit weekend! Wat ook alle modellen ondersteunen trouwens.
GFS gaat ook al voor 3 a 4 graden zondag, neerslag is dan gewoon regen. punt.
Daarom soms heb ik het ook wel makkelijk, ik kijk geen buienradar ga niet bij de Duitsers spieken, lees alleen hier dus kan er ook geen verwaring ontstaan haha..
Voor het weekend 4 à 5°C, dat zijn toch geen temperaturen voor sneeuw.
Maar ja wij wonen dan ook niet in NL hé. Hier is de sneeuw al goed aan het weg smelten. een heel verschil met gisteren.
Jan Visser is een stuk realistischer, hij zegt gewoon dooi dit weekend! Wat ook alle modellen ondersteunen trouwens.
GFS gaat ook al voor 3 a 4 graden zondag, neerslag is dan gewoon regen. punt.
We zullen de ontwikkelingen op de voet volgen. Gisteren zei gfs nog sneeuwchaos nu waterballet, wat wordt het morgen? IJsdansen ?
Tijdens de passage van het front zal de temperatuur ook op gaan lopen, waardoor de sneeuw over zal gaan in regen.
Zo zie ik het op dit moment. Voordat het front arriveert zal de temperatuur rond het vriespunt schommelen, dat klopt inderdaad. Dus dan zal de eerste neerslag ook vallen als sneeuw. Echter, daarna vrij snel overgaand in regen.
dat valt hier nog mee
alles wat hoger dan de straat is begint al te smewlten maar voor de rest valt het mee
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Klopt en daarop is te zien dat de sneeuw niet alleen maar in het noordoosten gaat vallen. Ook is op deze run goed te zien dat het midden van het land ook te maken gaat krijgen en dat zal in de aankomende run nog weer anders gaan uitpakken
waarom isoleer je die dan niet?