Oh niet op zitten letten, nou ja het mag maar even duidelijk zijn Ik wil het. Ik wil het!
Ja
De winter met de meeste sneeuwdagen is die van 1962/’63. Toen was er in Fryslân sprake van een periode van zeventig aaneengesloten dagen met een sneeuwdek. Op de tweede plaats staat de sneeuwwinter van 1978/’79, toen Fryslân 53 dagen wit gekleurd was. Vervolgens komen de winters van 1981/’82 met 34 sneeuwdagen en 1969/’70 met 32 dagen.
Zal meer een mengeling van sneeuw, natte sneeuw, ijzel en regen zijn.
Hangt af van de temperatuur denk ik.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...ost&p=93126
Oh, nou kan ik wel naar de huisarts voor een bril
Heeft hier toch al een aantal keer gesneeuwd, 2 x best een aardig laagje!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Heeft hier toch al een aantal keer gesneeuwd, 2 x best een aardig laagje!!
oke, oke, je hebt gelijk... Maar vergeleken met zuid en noord nederland is het in zeeland zoeken naar een speld in een hooiberg
Op de Atlantische Oceaan neemt de depressiedrukte volgende week sterk toe maar er zijn geen ‘harde aanwijzingen’ dat lagedrukgebieden West-Europa gaan overlopen. Het Russisch hogedrukgebied voelt zich als een ‘vis in het water’ boven het besneeuwde vasteland en kan zich zowaar gaan versterken tot 1055 hPa. Ook volgens de nieuwste verwachtingskaarten (uitgaande van de operationele oplossing) behoudt het vijfsterrenhoog medio volgende week zijn westerse aspiraties en kan er met name vanaf dinsdag de 19de een koude continentale oostelijke stroming op gang komen. Dat zou kunnen betekenen dat de vorst weer aan kracht gaat winnen.
Tot begin volgende week is het, gerekend vanaf donderdag, kouder in het noordoosten (aanhoudende nachtelijke vorst) dan in het zuidwesten (overdag boven nul: ook in Zuid-Limburg) en neemt vooral in het weekeinde de kans op wat neerslag toe. De wind waait eerst uit richtingen tussen zuid en zuidoost, wordt zondag en maandag overwegend veranderlijk en daarna weer oost.
Op het kaartje: een omvangrijk gebied op het Noordelijk Halfrond is bedekt door sneeuw en ijs. Opvallend veel zee-ijs, dankzij de recente Groenland-IJslandse hogedrukblokkade, bevindt zich tussen Groenland en IJsland. Verder zijn grote delen van Europa en de VS in sneeuw gehuld. Op de foto: 'zonnend' paartje op het ijzige Spitsbergen
©Jan Visser
Ja das ook weer waar!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15396