96 en 97 zeker niet mee gemaakt ?
dat waren pas winters.. maar over het algemeen ook slechte Februarie's
Voor goede Februaries moeten we terug naar 85 en 86
Tot nu toe is deze winter een matige koude kwakkelwinter.
Overdrijven is inderdaad een vak, waarin jij lesgeeft zeker ?
een matige kwakkelwinter? we hebben al 2 koude periodes achter de rug. Dat noem ik niet kwakkelen.
En een 3de koude periode zit wellicht al in het verschiet! | Gewijzigd: 11 januari 2010, 23:27 uur, door Maarten Dings
96 en 97 zeker niet mee gemaakt ?
dat waren pas winters.. maar over het algemeen ook slechte Februarie's
Voor goede Februaries moeten we terug naar 85 en 86
Tot nu toe is deze winter een matige koude kwakkelwinter.
en hoe lang is dat geleden?13/14 jaar?
ok dan...dat is wat ik bedoel en heb die ook meegemaakt.En al die andere winters die er tussen zaten?dan scoort deze zeker wel goed,en we hebben nog tijd.
En een 3de koude periode zit wellicht al in het verschiet!
Ik kijk niet naar hoeveel koude periode's etc
Ik kijk naar hoe koud was zo'n periode.. Ik heb liever 1 periode vreselijk koud dan 10 kwakkel koude periode's
1 a 2 keer plaatselijk strenge vorst gehad en dat kwam ook nog door de sneeuw..
Het ijs is hier in Friesland totaal naar de filistijnen geholpen door die sneeuw troep. Gisteren stond er er allemaal bruine drap op.
Zou die vlek er nog aankomen? Of verpiettert ie boven het Middelgebergte.....?
Ik denk dat ie ons wel een schampschotje zal geven. Hij lijkt wel iets te kantelen, maar het oosten van gelderland, brabant en limburg moeten hier haast wel een veeg van meepikken.
Hij lijkt vooralsnog niet echt noemenswaardig te verpieteren, maar het moet ook niet te lang meer duren.
Ik kijk naar hoe koud was zo'n periode.. Ik heb liever 1 periode vreselijk koud dan 10 kwakkel koude periode's
1 a 2 keer plaatselijk strenge vorst gehad en dat kwam ook nog door de sneeuw..
Het ijs is hier in Friesland totaal naar de filistijnen geholpen door die sneeuw troep. Gisteren stond er er allemaal bruine drap op.
snap dat,heb hier aardig wat ijsdagen achter de rug en een sneeuwdek van 9 dagen die 15 cm is dus noem dit wel een van de betere winters.En t komt allemaal goed met dat ijs,beetje dooien en zodat straks overal t ijs goed is.
Zie t zo.
King Thialf heeft nu voor de sneeuwliefhebbers gezorgd,gaat ff koffie drinken en komt daarna terug voor de schaatsliefhebbers...zo goed?En aan t einde van de rit,DOOi met hevig onweer.iedereen happy
Zie t zo.
King Thialf heeft nu voor de sneeuwliefhebbers gezorgd,gaat ff koffie drinken en komt daarna terug voor de schaatsliefhebbers...zo goed?En aan t einde van de rit,DOOi met hevig onweer.iedereen happy
En we leefden nog lang en gelukkig....
Zie t zo.
Laten we dat maar hopen.. Hopen op Warm water.. En daarna een echte koudegolf met 2 weken strenge vorst snachts en overdag matige vorst..
Ik ben die sneeuw zo verschrikkelijk zat..
Eerst in December een 50 cm sneeuw en daarna vorig weekend... bah bleg..
Ik ken dan ook geen winter waar het zo vroeg al begon te sneeuwen en waar het sneeuwdek zo lang bleef liggen. Mijn beide ouders zijn oorlogskinderen en zij hebben het toch ook over een winter die de geschiedenis boeken in gaat.
Deze winter gaat het vooral over de sneeuw en de sneeuw hoeveelheden. Niet zo zeer over de koude alleen.
Van mij mag het elke winter weer zo gaan, des te lekkerder smaakt de lente!
Hoi, ik vrees dat het bijna overal wat minder koud gaat worden, maar het zal per regio toch nog aanzienlijk kunnen verschillen, kortom met mijn antwoord kan je geen kant op...
hahahaha twister geeft niet altijd leuk om een reactie te horen maar meende toch echt dat ik het een paar pagina,s terug las maar we zien wel niks veranderlijker dan het weer he!
Inderdaad; niets zo veranderlijker dan het weer... en dat maakt 'het weer' nou juist zo leuk. Als het allemaal exact te voorspellen was en we zeker wisten hoe het weer zou gaan verlopen dan was er geen lol meer aan...
Ja ik heb het gelezen; iets in de trant van dat men de mogelijke verzachting in het Oosten en Noorden minder zal merken of dat het mogelijk daar gewoon door blijft vriezen. Tja, daar kun je dus alle kanten mee op. Kortom; ut kan vriezen en 't kan dooien!
Goed! Chapeau; je bent nooit te oud om te leren toch! Ik heb het schaatsen opgegeven, ik heb ze verkocht paar jaar terug, krijg er teveel last van in mijn rug. Toch ga ik altijd wel even naar het ijs, gezellig sfeertje en heerlijk om buiten in de winter de lucht binnen te snuiven... Ik ga zelf graag met de atb de sneeuw door, lekker biken!