Daarom: een lied.
Zingt u mee?
http://www.youtube.com/watch?v=Oe3FG4EOgyU
Wat is het hier vandaag akelig rustig zeg, het er lijkt wel of er een begrafenis aan de gang is... Ik zou zeggen, kijk eens even naar de Duitse radar, er komt toch nog een aardig plukje aan die op 't moment van dit schrijven nauwelijks inkakt.
Hier is het trouwens de hele dag grijs geweest met motsneeuw en temperaturen nipt aan de goede kant van 't vriespunt ( negatief dus ), met als gevolg overal weer een laagje "coke-sneeuw".
Wat is het hier vandaag akelig rustig zeg, het er lijkt wel of er een begrafenis aan de gang is... Ik zou zeggen, kijk eens even naar de Duitse radar, er komt toch nog een aardig plukje aan die op 't moment van dit schrijven nauwelijks inkakt.
Hier is het trouwens de hele dag grijs geweest met motsneeuw en temperaturen nipt aan de goede kant van 't vriespunt ( negatief dus ), met als gevolg overal weer een laagje "coke-sneeuw".
Wat denk je, motsneeuw, lichte sneeuwval, of wellicht...
gr JPP
Ik heb ze even verplaatst naar weerfoto's
het is inderdaad zeer koud nu, en mochten de omstandigheden meegezeten hebben, zou er wel een kans geweest zijn op de tocht der tochten
dus jan, goed zo ! je zat er niet ver naast
Erg kras inderdaad. Aan de temperaturen heeft het de afgelopen 10 dagen zeker niet gelegen, maar die sneeuw was de grote spelbreker, anders was de tocht der tochten wel akelig dichtbij gekomen!
En de winter is pas officiëel pas 3 weken aan de gang!!!
Misschien toch wel wat lichte sneeuwval, want als het alleen maar motsneeuw zou zijn geweest had de radar 't niet opgepikt. Maar het zullen heus geen grote hoeveelheden zijn hoor, hoogstens een centimetertje, en alles wat meer is, is meegenomen.
Zal wel weer oplossen en/of vroegtijdig uitgesneeuwd zijn.
Anders houden ze het aan de grens wel weer tegen. [ZOLL], dat idee.
Tja ze proberen natuurlijk uit alle macht de sneeuwsmokkel tegen te gaan
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ja alleen de grens in het noordwesten van Duitsland lijkt een open poort, tegen Zuid Nederland aan zit ie goed dicht
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maar nu gooien we de grenzen maar open voor een pleistertje op de wonde.
Een beetje de moed erin houden zeg ik dan maar.
zag net de waarnemingen in Minsk, met temperaturen van ruim onder 0°C :
21:30 = 20:30 MET Temperatuur Weer
Ma 11-01 21:30 -6°C ijsregen
Ma 11-01 21:00 -6°C ijsregen
Ma 11-01 20:40 -6°C ijsregen
Ma 11-01 20:00 -6.0°C lichte sneeuw | Gewijzigd: 11 januari 2010, 21:17 uur, door jones
achja, het kan geen 100% topwinter zijn he. NU maar afwachten op de volgende koudegolf of sneeuwval.
Voor mij is het al een topwinter
Sneeuw, ijs, er zijn winters dan er geen beide is....
Ik weer iig voortaan waar ik moet zijn w.b. het weer
Ging ik er gisteren nog van uit dat de zogenaamde Sint Anton lente, de periode tussen 14-18 januari die vaak een verzachting laat zien, aan deze winter voorbij zou gaan.
De Uitover vandaag denkt daar toch wat anders over. Door een meerderheid wordt nu wel degelijk over de bewuste periode, vooral voor het zuiden en westen temperaturen duidelijk boven het vriespunt voorzien.
Het noorden en oosten zal veel minder van de mogelijke verzachting merken, mogelijk dat het in het noordoosten onveranderd blijft vriezen.
Door lagedruk invloed vanuit het zuidwesten wordt donderdag in het zuiden en westen lichte dooi, tot plus 2 graden verwacht. Vrijdag en zaterdag dan meest rond het vriespunt, door opnieuw meer continentale aanvoer. En op zondag passeert er nogmaals vanuit het westen een kern van lagedruk, die vooral dan weer en ook op maandag het zuiden en westen, tot temperaturen enkele graden boven nul kunnen leiden.
Ik ben zelf nog engszins afwachtend tov de mogelijke verzachting. De kaarten van de komende periode laten zien dat de lagedruk invloed telkens van korte duur is en waarschijnlijk ook niet gepaard zal gaan met veel stroming. Vraagstukken als de effecten van de koude bodemlaag, preciese koers van de lagedruk, etc, maken een en ander dan ook volgens mij tot een soort nowcasten.
Voor de periode vaanf begin volgende week laat de Uitvoer onveranderd een grote kans op dominantie van een naar verwachting zeer sterk hogedrukgebied ten noordoosten zien, met lagedruk gericht op Zuid Europa. En als grootste bevestiging van de (hernieuwde) kracht van deze winter pogingen van de noordoostelijke lagedruk om zijn invloed westwaarts richting Ijsland/Groenland uit te breiden.
Een verscherping van de kou rond begin 3e decade is daarom nog steeds te verwachten.
Kortom, het lijkt het er op, dat de komende middellange termijn duidelijk gaat worden of deze winter tijdelijk een pas op de plaats maakt, of ons de -zoveelste- verrassing gaat bezorgen.
In ieder geval voor wat betreft de korte termijn, vindt er een verscherping van de kou plaats.
Te verwachten weerbeeld, komende 2 dagen
Tussen hogedruk boven Scandinvie en opkomende lagedruk boven het zuidwwesten van Europa komt een aantrekkende oostelijke aanvoer op gang, waarmee toenemend droge en ook koudere lucht wordt aangevoerd.
Daarom komende avond en nacht nog regionaal wat lichte sneeuw, maar ook toenemende opklaringen. ONO wind 2-4 Bft en Tmin -7/-2 C.
Dinsdag.
Zonnige perioden en droog, oostelijke wind 3-5 Bft en Tmax -5/0 C.
Woensdag.
Zonnige perioden en droog, oostelijke wind 3-6 Bft en Tmin -10/-5 C en Tmax -5/0 C.
Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-01-11 20:33:45