... although we've had some success in seeing this winter coming, the problems start when you look for an ending!
Muhaha! Mooi toch.. Van mij mag dat zoeken naar het einde nog wel even duren.
Rotterdam (u weet wel, het vroegere groene hart) heeft een miniskuul laagje sneeuw van 1-2 cm. Het weekend wel lekker geschaatst tussen de wind en sneeuw door. Ik ben wel benieuwd of die lichte dooi overdag voor later deze week inderdaad die sneeuwsmelt teweeg zal brengen die nodig is voor schaatsplezier. Aan de ene kant denk ik dat die paar graadjes dooi overdag nooit genoeg zullen zijn voor het sneeuwpak dat op veel plekken op het ijs ligt. Daarnaast is er het risico dat met het inzetten van een nieuwe vorstperiode ook gelijk weer nieuwe sneeuw valt. Aan de andere kant merk je nu al dat de sneeuw die hier op het ijs ligt bij een officiële temperatuur van net onder 0 in hoog tempo aan het smelten is. Er staan dus aardige plassen water op het ijs. Maar met matige nachtvorst vriest dit diezelfde nacht weer op en is de kans hier mijns inziens vrij groot dat we de komende dagen een mooie ijsvloer krijgen.
Afwachten of dit verhaal de komende dagen ook opgaat voor de plekken waar het tienvoudige (of meer) aan sneeuw ligt, maar ik teken ervoor! Zou mooi zijn als we na het weekend opgaan voor een periode van stabiele koude winter, maar dat is vooral hoop. De pluimen laten mijns inziens twee opties zien en kunnen nog niet helemaal kiezen. Nou, ik wel!
Als het niet "oplost" vallen er vanavond nog een paar sneeuwvlokken
Jij hebt al genoeg had man
Maar idd dat komt nog wel ff naar jou toe
Hopelijk hier ook wat.
Mijn (on)weer foto's : Foto's
HELEMAAL mee eens!
madrid vannacht 10 cm sneeuw en in de provincie malaga viel vandaag de eerste sneeuw sinds 50 jaar !
--1,6 gr.
Af een toe nog een vlokje.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Een stilte van bijna een uur... tja of iedereen baalt dat het een beetje gaat dooien of men is de sneeuw zat! Offf gewoon allemaal lekker even aan het dineren aan tafel, weer eens een leuke afwisseling na al die momenten met een bord achter de laptop terwijl je aan het f5-en bent!
Idd hoor, dan maar niet. Of januari de sneeuw en februari voor het ijs en vanaf maart de lente!
Je spreekt namens jezelf neem ik aan
haha ja denk dat iedereen ff eten was en sneeuwt nu niet dus zoeken ze ook minder het forum op;)
hopen dat dat gebied uit duitsland NL nog bereikt
begint steeds beter te worden...
Mijn (on)weer foto's : Foto's
sorry voor alle sneeuw en ijs liefhebbers.
vandaag met me vrachtwagentje terecht gekomen op een weg die echt spiegel glad was ,lag tot 3 x toe bijna op zijn kant ,en dat allemaal om een oud vrouwtje haar rollator tebrengen zodat zij veilig over straat kan.
2,5 km in 40 min
nee van mij hoeft het zo niet meer!
flinke dooi van 1 week en daarna gewoon weer flinke vorst en op tijd strooien maar dan op alle wegen en voetpaden.
misschien vindt ik het dan weer leuk