Oww de bovenlucht wordt warmer, .. hmm op zich niet zo vreemd met een occlusie die vanaf de middenlandse zee naar het noorden trekt.. maar met zo;n mega uitgebreid sneeuwdek kan de onderste koude laag behoorlijk plakkerig worden als er op enige hoogte door drukstijging en warmte uitstraling zo'n vervelende winter inversie ontstaat (SMOG!!).. Ik meen me te herinneren dat dat met de laatste elfstedentocht ook het geval was.. toen lag er overigens bijna geen sneeuw... de koude bel lucht was als het ware gevangen onder een deken van warme lucht. Als er een dooiaanval kwam merkten we dat door wat ijzel, heel vervelend. Juist tijdens de elfstedentoch kwam er een successvolle dooiaanval en ging het zo;n beetje warm water regenen die dag.. heel veel water op het ijs. Daarna was het meteen gedaan met de winter.
Lots
Vergis je trouwens niet, met een zonnetje en een paar graden in de plus gaat het hard hoor.
ja zeker, was her en der nu al vieze bruine drap en water op ijs, en dan dooit he tmaar zeer licht +1 en voor paar uurtjes.
Paar dagen +5 en je maat wat mee...., allee zal wellicht vies kleurig ijs worden...
Allemachtig, alpinisme en wintersport in de polder. Ik sta echt versteld.
"De zwarte pistes van Emmeloord".
En de kids die willen ook na een paar uurtjes nog niet naar huis...
Nee, sleetjes en auto's zijn een slechte combi.
Heb het ooit in Oosterbeek met wat vrienden gedaan. Een aflopend gazon rond een groot pand en dan hop de weg over een fietspad op.
Is allemaal goed gegaan, maar toch...
Leuke foto's PolderPS; even leuk met de kids eruit om te sleeën! Leuk! Zelf ook weer even legitiem kind zijn! Ik ben pas met de kids van mijn vriendin gaan sleeën, zelf ook een paar keer met de slee van zo'n heuvel af. Schitterend was het, kids vonden het prachtig maar ik ook; voelde me zelf ook weer even jong. Moet je zo af en toe gewoon even doen!
Het enige wat echt roet in 't eten kan gooien is neerslag vanuit een opwarmende bovenlucht. ( ijsregen of ijzel )
Straks uitkijken voor opdooi. Gaat asfalt ook van stuk.
Heb hekel aan dooi, wordt het zo'n smerige drapperige bende.... Asfalt is idd op veel plaatsen behoorlijk beschadigt, krijg je weer van die stukken asfalt tegen je auto...(of voorruit)
"De zwarte pistes van Emmeloord".
Nee, sleetjes en auto's zijn een slechte combi.
Heb het ooit in Oosterbeek met wat vrienden gedaan. Een aflopend gazon rond een groot pand en dan hop de weg over een fietspad op.
Is allemaal goed gegaan, maar toch...
Ach ja het gaat meestal ook wel goed, vroeger deden we ook wel dingen die we nu meer zouden doen. Ik moest laatst al bij zo'n heuvel remmen daar er bijna een slee de weg op vloog. Ouders staan gewoon te lachten, dat je remt...
Het enige wat echt roet in 't eten kan gooien is neerslag vanuit een opwarmende bovenlucht. ( ijsregen of ijzel )
We zullen het wel zien.
Komt de wind gunstig te zitten, heb je zo de
Dat is dus een mentaliteitskwestie.
Als ik vroeger zoiets flikte waar m'n ouders bij waren (paste ik trouwens wel voor op ), werd er beslist niet gelachen.
Minstens een reprimande, waarschijnlijker was de slee onder de arm en naar huis.
Als ik vroeger zoiets flikte waar m'n ouders bij waren (paste ik trouwens wel voor op ), werd er beslist niet gelachen.
Minstens een reprimande, waarschijnlijker was de slee onder de arm en naar huis.
Als de ouders het gevaar al niet zien, hoef je het van hun kinderen al helemaal niet te verwachten....
Ach ja met mijn 38 jaar word ik al weer oud (en wijs haha)
Momenteel in 's-Gravenzande rondom het vriespunt. En droog
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Ach ja met mijn 38 jaar word ik al weer oud (en wijs haha)
Ach, wat heet. Ben sinds kort 46
In de ogen van kinderen, tja, dan ben je een ouwe l*l | Gewijzigd: 11 januari 2010, 01:10 uur, door Rob63