Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Gaby79
Lid
10 januari 2010, 21:17 uur | Bericht #78881
Citaat van kermisspin, zondag 10 januari 2010, 21:15 uur 8| Daarom is het hier natuurlijk ook gestopt met sneeuwen

Tja, ik heb hem niet gekocht hoor.
Snowie
Lid
10 januari 2010, 21:17 uur | Bericht #78882
Citaat van Mc mark, zondag 10 januari 2010, 21:03 uur Yeah hier in de achterhoek aalten sneeuwt het weer matig tot flink.

lekker grote vlokken:D

*** sprint naar het raam kijkt naar lantaarnpaal noppes nada ****
Waarom deze advertentie?
thijmco
Lid
10 januari 2010, 21:17 uur | Bericht #78883
Citaat van tostoast, zondag 10 januari 2010, 21:13 uur Natuurlijk is iedereen volop in de ban van de sneeuw, maar ik heb een vraagje over het ijs. Ik ben de afgelopoen drie á vier dageb weggeweest op skivakantie. Dus ik kan daar ook weinig over weten. Maar ik heb op het knmi de minimumtemperaturen van da afgelopen vier dagen achterhaald. En drie dagen achter elkaar strenge vorst.
Dus ik vroeg me af hoe dik het ijs nu is, zou iemand me daarvoor kunnen inlichten of een kaartje laten zien ofzo?

ijskaartjes zijn er eigenlijk niet , de ijsdikte verschilt enorm ( wel sneeuw , geen sneeuw , diep ondiep enz enz)
hier een eventuele link , lees goed wat er onder geschreven staat !!

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...jsaangroei.html
10 januari 2010, 21:18 uur | Bericht #78884
Citaat van rkrajicek, zondag 10 januari 2010, 21:16 uur Ja. had je de magneet maar niet aan mij moeten verkopen haha. Ik wacht geduldig de posttrein af.

Dat was ik niet.......maar....vooruit. Ik gun jullie ook sneeuw.
uw vermaak is onze taak!
10 januari 2010, 21:21 uur | Bericht #78885
Citaat van Gaby79, zondag 10 januari 2010, 21:13 uur Nee, die heeft iemand vanmiddag verkocht aan brabant, dus die moet nu onderweg zijn.

Voor 100 euries

Geloof mij maar spin dat ie nep is de echte orginale ligt hier in de kluis

En zolang ze in het zuiden hun onweersmagneet niet tot beschikking stellen. mogen ze nog eens niet aan deze sneeuwmagneet ruiken
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
yoz
Lid
10 januari 2010, 21:22 uur | Bericht #78887
Zo, het is weer mooi geweest! Een heftig weekendje geweest zo met al die wind sneeuw en weeralarmen!
Het was weer reuze gezellig op het forum met iedereen! bedankt allemaal!
Morgen weer een nieuwe werkweek:-)
Mzzl
- 0,5 Gr en droog
Tyshane
Lid
10 januari 2010, 21:24 uur | Bericht #78889
Citaat van yoz, zondag 10 januari 2010, 21:22 uur Zo, het is weer mooi geweest! Een heftig weekendje geweest zo met al die wind sneeuw en weeralarmen!
Het was weer reuze gezellig op het forum met iedereen! bedankt allemaal!
Morgen weer een nieuwe werkweek:-)
Mzzl
- 0,5 Gr en droog

Ik dacht echt dat je iets ging schrijven in de trant van; 'Het is weer mooi geweest en nu weer zomer met onweer!'

Jij ook bedankt verder!
10 januari 2010, 21:25 uur | Bericht #78891
Citaat van wiggelrode, zondag 10 januari 2010, 21:21 uur Geloof mij maar spin dat ie nep is de echte orginale ligt hier in de kluis

En zolang ze in het zuiden hun onweersmagneet niet tot beschikking stellen. mogen ze nog eens niet aan deze sneeuwmagneet ruiken

Oh okeej....

Naja, niet dat ze ons straks de titel geven dat we zuunige of....hebberige Grunningers zijn
uw vermaak is onze taak!
rkrajicek
Lid
10 januari 2010, 21:25 uur | Bericht #78892
Citaat van wiggelrode, zondag 10 januari 2010, 21:21 uur Geloof mij maar spin dat ie nep is de echte orginale ligt hier in de kluis

Gauw de bank belt om de 100 euro terug te storten.

HEBBERIGE GRUNNINGERS | Gewijzigd: 10 januari 2010, 21:26 uur, door rkrajicek
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2010, 21:27 uur | Bericht #78893
van mij mag er overal sneeuw vallen behalve hier, want heb de afgelope dagen lekker geschaatst en zou dat ook nog wel even in het zonnetje willen doen
met vriendelijke groet,

Marcel
10 januari 2010, 21:30 uur | Bericht #78898
Op de Haarsterweg tussen Marum en Frieschepalen raakte zondag een vrachtwagen vast in de sneeuw, waardoor er lange tijd geen verkeer meer langs kon.

Daar woon ik vlakbij; ging vanmiddag weg uit de Wilp naar Wijnjewoude (frl) en de straat was helemaal zwart (gewoon schoon) kom vanavond weer terug en alles volledig weer wit

Tyshane
Lid
10 januari 2010, 21:30 uur | Bericht #78900
Citaat van dwerg, zondag 10 januari 2010, 21:27 uur van mij mag er overal sneeuw vallen behalve hier, want heb de afgelope dagen lekker geschaatst en zou dat ook nog wel even in het zonnetje willen doen

Nou een ouderwets zonning winterweertje is ook wel weer even leuk inderdaad!
JPP
Lid
10 januari 2010, 21:31 uur | Bericht #78902
Even een kort verslagje met wat foto's van vandaag in en om Workum.

11 stedentocht hoefde niet over gesproken te worden(werd eigenlijk alleen búiten Fryslan gedaan) maar bijgeveogd een foto van deel van de route door Workum. lag het tot gister nog dicht en speelde er kinderen op. nu is daar niets meer van over.

10_01_10_dolte.jpg

verder nog wat sneeuwfoto's
tuintje
10_01_10_tuin.jpg
weg vrijschuiven door een boer
10_01_10_schuiven_2.jpg
nog meer schuiven
10_01_10_schuiven.jpg
dan krijg je dit
10_01_10_hofman.jpg
De Soldatgengracht, vaart langs het IJsselmeer door Soldaten gegraven tijdens de oorlog
10_01_10_soldatengracht.jpg
Het IJsselmeer
10_01_10_ijsselmeer.jpg
10 januari 2010, 21:31 uur | Bericht #78903
Citaat van kermisspin, zondag 10 januari 2010, 21:25 uur Oh okeej....

Naja, niet dat ze ons straks de titel geven dat we zuunige of....hebberige Grunningers zijn

Ach ja die titel hebben we sowieso al je. op afstand maar als ze hier eenmaal geweest zijn krijg je ze met geen 10 paarden weer retour

En trouwens zag ik net dat ze hun 100 euries terug geboekt hebben. ze moesten wel na kunnen gaan dat al dat mooie sneeuw niet voor dat geld te koop was.

Maar ja tis wat als je zo graag sneeuw wilt. zo zitten wij met dat onweer dat nooit komt
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Maxim1110
Lid
10 januari 2010, 21:33 uur | Bericht #78904
Ja allez zeg dat ding was na 6 uur verzonden dus die komt dinsdag pas aan, en tegen die tijd wordt er uberhaupt geen neerslag meer verwacht.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maxim1110
Lid
10 januari 2010, 21:35 uur | Bericht #78906
Ik weet dat het nu volkomen irrelevant is, maar ik begin toch wel weer zin te krijgen in een stevige onweersbui
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
10 januari 2010, 21:38 uur | Bericht #78907
Citaat van wiggelrode, zondag 10 januari 2010, 21:31 uur Maar ja tis wat als je zo graag sneeuw wilt. zo zitten wij met dat onweer dat nooit komt

Dat is wel waar ja.
uw vermaak is onze taak!
Tyshane
Lid
10 januari 2010, 21:39 uur | Bericht #78908
Citaat van Maxim1110, zondag 10 januari 2010, 21:35 uur Ik weet dat het nu volkomen irrelevant is, maar ik begin toch wel weer zin te krijgen in een stevige onweersbui

Lol, ik heb dat ook echt een beetje hoor... even tussendoor weer even een vette onweersbui. En stiekem is een zonnetje en 25 graden incluis barbeque ook niet verkeerd. Maar dat is gewoon even tussendoor...
10 januari 2010, 21:40 uur | Bericht #78909
Citaat van Maxim1110, zondag 10 januari 2010, 21:35 uur Ik weet dat het nu volkomen irrelevant is, maar ik begin toch wel weer zin te krijgen in een stevige onweersbui

Nou idd mag voor mij ook wel komen hoor... Maar nog 2.5 maanden geduld hebben
jones
Lid
10 januari 2010, 21:40 uur | Bericht #78910
Aanhoudend winters.

Als de sneeuwdepressie van dit weekend. Die gedeelten van Europa heeft geteisterd, het noorden van ons land heeft hier ook een flinke veeg van meegekregen.
Ook iets positiefs heeft opgeleverd.
Dan is dat mede door de noordwaartse opstuwing van het midden europese lagedruksysteem, er zich boven Scandinavie inmiddels een flink hogedrukgebied heeft opgebouwd.
En dit systeem, gaat zeker de komende "10 daagse" samen met Z/W lagedruk ons weer bepalen, en in deze "bepaling" zit een ritme van ongeveer 1 dag lagedruk-invloed afgewisseld met 2 dagen hogedruk invloed.
Los van dit ritme blijft de gehele periode de bodemwind in hoofdzaak uit continentale richting, meest oost/zuidoostelijk.
En met dus het koude continent als brongebied is handhaving van de vrieskou min of meer gegarandeerd, zeker voor continentaal Nederland. De kustprovincies blijven bij lagedrukinvloed, met daar wellicht tijdelijk dan een aanlandige wind, wel gevoeliger voor de nog altijd relatief warme Noordzee. Maar ook daar zal dan slechts tijdelijk iets boven het vriespunt het resultaat zijn.
Verder zoals gezegd de komende 10 dagen meest temperaturen rond het vriespunt tot lichte vorst overdag, en in de nacht en ochtend meest matige, in opklaringsnachten ook strenge, vorst.

Verder blijft het beeld naar mijn mening absoluut positief, als ik zo de Uitvoer van vandaag bekijk.
Hoewel nog niet overgaand naar een werkelijk blokkerend karakter, toont deze winter genoeg potentie de komende periode.
Dit ondanks de oceanische lagedruk pogingen om hun invloed uit breiden.

Rond midden komende week zal de eerste poging zijn. Een naar verwachting ten zuiden van ons land doortrekkend lagedrukgebied laat vooral op woensdag in het zuiden en westen de kans op sneeuw weer toenemen, met kleine kans op ijzel in het uiterste zuidwesten.
Elders blijft het droog en -matig- vriezend weer.
Deze poging wordt door drukstijgingen ten noordoosten aan de bodem opgevangen, en ledit tot herstel van de hogedruk-invloed vanaf donderdag.

Dan volgend weekend naar verwachting weer een poging.
Opnieuw trekt lagedruk ten zuiden langs, en kan vooral in het zuiden en westen weer voor sneeuw gaan zorgen.
Stabilisernd herstel treedt hierna weer snel op door samenwerking van blijvend hogedruk boven Scandinavie, en opkomende hoogterug opbouw ten westen, waardoor lagedruk ook ditmaal wordt gedwongen zich uiteindelijk op het zuiden van Europa te richten.

Binnen deze bespreking van de komende 10 dagen is obv de Uitvoer te voorzien dat tegen begin 3e decade opnieuw vanuit het westen opkomende lagedruk zal verschijnen.
Maar ook hier komt weer een reactie op, zo is bv mooi in de EC oper 12z van vandaag te zien.
Niet alleen blijft ook begin volgende week de luchtdruk boven "strategisch zeer belangrijk" westelijk Scandinavie zeer hoog, waarschijnlijk 1040 Hpa of nog hogere waarden.
Tevens is te zien dat aan de bodem de hogedruk weer gaat trachten via Ijsland richting Groenland zich te verstevigen.
Kortom, de gordel van hogedruk ten noorden blijft onverminderd gehandhaafd verschuift met alleen af en toe van positie.
Hierdoor zal lagedruk zich genoodzaakt zien zich in hoofdzaak op zuidelijk Europa te richten.
Daarom in ieder geval de komende 10 dagen in essentie blijvend winters, met voor 3e decade (gezien de eerder beschreven westelijke interesse van noordoostelijke hogedruk= uiteindelijk weer koudere bovenluchten ook) goede kaarten voor eerder verscherping van kou dan verzachting.

Weersontwikkelingen maandag en dinsdag

Tussen hogedruk ten noordoosten en lagedruk ten zuiden en westen, staat boven onze omgeving een meest oostelijke stroming die toenemend droge en weer koudere polaire lucht aanvoert. Complicatie zit 'm in de zogenaamde uitdroging van de nu nog zeer vochtige lucht. Wellicht de gehele periode kan dit tijdens passage wolkenvelden tot lichte sneeuwval leiden.

Weerbeeld, maandag en dinsdag

Afwisseling van wolkenvelden, vooral komende nacht en groot deel morgen, en opklaringen, toenemend in aantal vanaf morgenavond en op dinsdag.
De wind is oostelijk en neemt geleidelijk in kracht af, naar 2-4 Bft.

De minima komende nacht -4/0 C, en morgenoverdag -2/+1 C.
Dinsdagnacht Tmin -8/-2 C en dinsdag Tmax -3/0 C.

Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-01-10 21:24:05
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 65 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 65, lezen 1 mensen het topic "Winter discussie 2014-2015 Deel 2".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden