http://www.onweer-online.nl/index.php?type...ymap&map=33
http://www.onweer-online.nl/index.php?type...ymap&map=33
Maar als dat gebiedje boven Dld ff opschuift en niet inzakt, krijgt het zuiden strakjes een verrassingkje
Edit, juist, ja, dat lost dus op, maar er komt wel een bui richting zuid-Holland/zuid Noord Holland | Gewijzigd: 10 januari 2010, 14:11 uur, door stratocumulus
Hier nu net onder het vriespunt, en het dooit zelfs. Dus zoals het er voor ons voor het weekend uitzag een behoorlijke tegenvaller.
Heeft te makem met de positie en trekrichting van het lage drukgebied boven zuid Frankrijk/Italie. en de randstoring boven Duitsland. Het grote lagedrukgebied had meer naar het noorden moeten trekken in plaats van het oosten en ook sneller om ons die 10-20 cm sneeuw te geven gisteren. De randstoring met de oclusie waarop de hevige sneeuwval zat, is nu meer naar het noorden getrokken, ipv het noordwesten. Het noodweer is dus hoofdzakelijk over Duitsland heengetrokken. De KNMI Satrep van vanmorgen verwacht dat de oclusie nog wat meer naar het westen trekt, waardoor het vooral in het oosten nog wat heviger kan gaan sneeuwen vanmiddag, ze hebben zelfs een sneeuwjacht gebied ingetekend voor het noorden en noordwesten van het land, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet meer zo in..
Zo zie je maar, een kleine verandering van de verwachte positie en trekrichting van lagedruk gebiedjes, en je hebt iets ander weer dan in eerste instantie verwacht.
Overigens vind ik als je naar Nederland als geheel kijkt, dan komt het toch aardog overeen met de verwachting hoor.
Harde/stormachtige wind: KLOPT, zowel richting als kracht komen overeen met de verwachting
Sneeuw: Klopt voor het grootste gedeelte, intensieteit en hoeveelheden iets minder, maar dat is ook het allermoeilijkste van een weersverwachting. Lokaal gezien erg grote verschillen
Temperatuur: Klopt, de dooi die sommige hier melden komt overeen met de verwachting.
Op dit moment hier nu net gestopt met sneeuwen.
Lots
Maar als dat gebiedje boven Dld ff opschuift en niet inzakt, krijgt het zuiden strakjes een verrassingkje
maar in het zuiden is het nu wel +1 graden. maar wil ook wel wat sneeuw weer hier.
we hadden zulke goede papieren, idd 6 uur gesneeuwd en toen was de bus poedersuiker leeg
ach, hier is het droog.. ik zie vanzelf wel als er iets valt... en anders.. helaas!
...en ik ga nu weer slapen, ben harstikke ziek vandaag.. *kuch, hoest, kuch*
ach, hier is het droog.. ik zie vanzelf wel als er iets valt... en anders.. helaas!
Beterschap gewenst
:S beterschap!
en het blijft lekker door sneeuwen
You lucky bastard! | Gewijzigd: 10 januari 2010, 14:23 uur, door just0408