Hier momenteel lichte sneeuwval.. straks ff de polder in om bij daglicht het resultaat te zien.
het oosten, Groningen en Fryslan krijgen zo ff rust maar over enige uren gaan we gewoon weer verder, more snow to come t/m de avond en natuurlijk wind, veel wind.
Waar zie je dat er nog meer sneeuw aankomt voot het oosten? Hoeveel zal het zijn denk je?
Maar dan moet buurman hier eerst ff schuiven kan zo niet wegkomen op de weg ligt wel 10 cm
en heb achterwiel aandrijving ,het sneeuwd nog steeds, wind is iets afgezwakt temp -1
de hond is gek op sneeuw !
Jeetje wat gaat het topic hard!
Ff een vraagje :"op de buienradar is niets te zien van dat gebied wat nog onze kant uitkomt ( Halsteren) maar op de duitse radar wel. Welke mag ik geloven?
De duitse. Maar troost je want er blijft niet veel over voor West Brabant
Hebben jullie daar een sneeuwmagneet ofzo geinstalleerd?
En dan nog een opmerking over dat jullie daar nooit geen onweer krijgen. Zullen we ruilen?
Want onweer is er elk jaar, maar sneeuw zoals dit tja....
Wat dat betreft is het wel waar dat we hier minder onweer hebben dan elders. Dan hoor je dat elders kelders zijn ondergelopen en bliksem inslagen zijn geweest.
Tja....de sneeuw, kweet het eigenlijk ook niet. Of.....zal ik toch eens stiekem bij mij op zolder gaan kijken.
Hebben jullie daar een sneeuwmagneet ofzo geinstalleerd?
En dan nog een opmerking over dat jullie daar nooit geen onweer krijgen. Zullen we ruilen?
Want onweer is er elk jaar, maar sneeuw zoals dit tja....
haha ja dat zou wat wezen het is nu wel bar en boos hier ,,is meestal niet zo dan hebben jullie het ! Nou onweer hebben we hier ook wel eens alleen niet zo vaak en als het onweert is het ook meteen goed . Heb nu een nieuwe camera dus zal eens proberen met onweer dus foto's volgen hoop ik
Kijkend naar actuele radar uit Duitsland kun je al zien dat er nog van alles aankomt, verder wordt er nog meer gecreëerd. Kortom het gaat met tussen posen gewoon hele dag door t/m de avond !! /hoeveelheden zijn lokaal erg verschillend, ongetwijfeld valt er nog 4 a 5 cm bij. Maar plaatselijk zie je altijd uitschieters van bijv. 10 tot 15 cm. Verder moet je de sneeuwjacht niet onderschatten, het waait vandaag (uiteraard met name in kust provincies hard to stormachtig).
Morgen waarschijnlijk weer (lichte) sneeuw.
| Gewijzigd: 10 januari 2010, 09:39 uur, door PolderPS