Heej kist ook joa ain beetje grunigs
Maar goed het is hier nu weer droog maar wel harde wind.
--2,3gr
Zaterdag 09 januari Sneeuw-storm(achtig)
Vanavond en vannacht geregeld matige sneeuwval in het noorden, oosten en westen. Elders (lichte) sneeuw. De wind: uit het noordoosten. Kust en Waddengebied stormachtig. Wadden vannacht mogelijk stormkracht 9
Kom net uit fryslan en de wegen verslechteren snel.. geloof zeker dat er duinen gaan ontstaan.
Zag toevallig op Omrop fryslan PP (morgen hele dag allerhande extra utstoerings). Het ergste moet nog komen. matige sneeuw, toenemende wind 6-8bft. Sneeuwen gaat hele avond en nacht door. !! Morgen ochtend lichte sneeuw daarna even droog, maar in de middag weer lichte tot matige sneeuw en de wind stormachtig tot storm !!
Advies ga niet de weg op en indien het moet spullen meenemen (eten.drinken, dekens en mobiele internetverbinding met o-o.nl) Kortom Noord the worst has yet to come... (tm morgen feest0 oh ja maandag nog steed lichte sneeuw, daarna dinsdag sneeuwschuiven en woensdag wederom lichte tot matige sneeuw.
NB dit was PP's visie op het winterweer in Fryslan.
Nou, hier in Heehugowaard staat een bult wind en het stuifsneeuwt een heel klein beetje
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Tjee zeg heet jij toevallig Tut van voren? Je blijft bezig. En de manier waarop je dit doet de genoegdoening klinkt door in je berichten.
Jan heeft gezegd dat een en ander vertraagt is, dus de verwachting die er nu had moeten zijn schuift op. Het weekend is nog steeds niet om, dus maandag kan je spuien en je gelijk komen halen. En denk dat Jan mans genoeg is om dan deze discussie met je aan te gaan maar loop niet steeds de boel te provoceren.
weet je het zeker jeffrey het valt nog steeds hier xd
even 5 min. buiten gestaan, maar je hebt zowaar gelijk !! er vlogen 3 korreltjes/vlokjes voorbij....
mag ik nog even mijn mening geven over het KNMI ?.... Wat een stelletje prutsers/knuppels. hoe durf je voor ZEELAND een weer alarm af te geven.. die wind daar lachen we om en sneeuw valt er niet, en zal neit vallen ook, dat kan een blinde aap nog begrijpen zelfs !! sjongejonge jonge!
mag ik nog even mijn mening geven over het KNMI ?.... Wat een stelletje prutsers/knuppels. hoe durf je voor ZEELAND een weer alarm af te geven.. die wind daar lachen we om en sneeuw valt er niet, en zal neit vallen ook, dat kan een blinde aap nog begrijpen zelfs !! sjongejonge jonge!
zie bericht 943
In een half uur tijd 3 schuifwagens door de straat en het zicht wordt erg slecht, zie net aan de overkant van de straat door harde wind en hevige sneeuwval. Verschil tussen weg en stoep is niet meer te zien, overigens ook niet echt meer dat er strooiwagens zijn geweest
Als ik buienradar moet geloven moet apeldoorn er zo uit zijn, tenzij de wind iets keert. We wachten af, moet vanavond nog weg. Gelukkig maar 10 minuten lopen
Uitgegeven: 9 januari 2010 19:09
AMSTERDAM - Het KNMI heeft zaterdagavond een weeralarm uitgegeven vanwege sneeuwjacht.
Het alarm geldt alleen in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland. Voor de rest van het land geldt nog steeds de voorwaarschuwing voor extreem weer, die het KNMI vrijdag uitgaf.
Sneeuwjacht
Een sneeuwjacht is sneeuwval met windstoten boven windkracht 5. Deze sneeuwjachten gaan vaak samen met slecht zicht.
Een weeralarm van het KNMI gaat bij een sneeuwjacht pas uit als er sprake is van windkracht 6 en een zicht van minder dan 200 meter. Vanaf windkracht 8 wordt het verschijnsel een sneeuwstorm genoemd.
-----------
Windkracht 8 krijgen we misschien ook nog wel in noord-nederland
Weeralarm , ik zag t net.... en mogelijk 9 bft op de Wadden. Het is hier net Siberië, huis staat vrij naar t oosten toe en wind heeft vrij spel. niet te doen buiten..
Omrop Fryslan heeft morgen 1600 uur. extra journaal.
OOk al gemeldd door polderps
nb Piet Paulusma is niet voor niets de beste weerman, had t weer gewonnen met aantal juiste voorspellingen...IS niet de 1e keer. | Gewijzigd: 9 januari 2010, 19:32 uur, door Skroei
Ben je geloof ik een van de weinigen hiero, meestal wordt die man met de grond gelijk gemaakt als iets aankondigd wordt wat Jan niet heeft voorspeld.
PS. overigens niet raar bedoeld tegenover Jan.... | Gewijzigd: 9 januari 2010, 19:36 uur, door fries1984
Zou dit de volgende lading sneeuw gaan worden voor ons?
Ik denk het wel, als je op sat24.nl kijkt zie je een dikke band bewolking die deze richting in beweegt, we zullen zien | Gewijzigd: 9 januari 2010, 19:37 uur, door talkyr86
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography